krimskrams Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Familien min har en god del gamle video-opptak. Disse ligger lagret på 8mm videokassetter og VHS-kassetter. Dette gjør det tungvindt når vi ønsker å se på de gamle opptakene. Vi ønsker derfor å digitaliserer disse gamle filmene. Dette er også en mye sikrer måte å ta vare på de gamle opptakene. Det jeg da lurer på, er hvordan jeg skal gå frem for å gjøre dette. Finnes det måter å koble VHS-spillere eller gamle 8mm videokameraer til PC'n? Evt hvilket utstyr vil jeg trenge? Hadde for lenge siden et skjermkort med en "video in" inngang, som kunne brukes til å hente inn data fra TV og video. Men virker ikke som om jeg har denne muligheten på nyere skjermkort. Håper noen kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk (PS: Litt usikker på plassering av emnet) Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Du får kjøpt både USB AV-kort og interne AV-kort (tv-kort) for en rimelig penge. Eksempler fins =55&manufacturerId[]=739&manufacturerId[]=636&pg-q="]her.. Det enkleste er kanskje å kjøpe en DVD-opptaker til stuebruk, og bruke denne. Disse har som regel også en enkel redigeringsfunksjon, og det er veldig enkelt å brenne ut på DVD. Lenke til kommentar
krimskrams Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Tusen takk! Har sett litt på eksemplene på prisguiden, og tror jeg skal kjøpe Pinnacle Studio Moviebox. Hadde vært fint hvis noen der ute, som har erfaring med den (eller lignende), kunne delt sine erfaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå