espkul Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hei, Jeg har nå kommet fram til at jeg skal ha Primera. Er det noen svakheter osv med disse bilene? Jeg har tenkt på denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20900458 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 primera kan absolutt være bra bil. kjente feil som jeg veit om er: elektronikken til låsing, spesielt på førerdør og bagasjelokk noe dårlig oppheng i fronten, samt styrestag løst og bråkete interiør kan også forekomme rust i hjulbuer og på bagasjelokk.. PS: primera gikk fra gubbebil til god ungdomsbil (mest pga SRi) rimelig fort, så forsikring kan være dyr Lenke til kommentar
1915 Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) dama har hatt en slik bil og snakker erfaring. tar det negative først: 1: ruster fort hviss ikke tectylbehandler fra dag en. 2: ruster i støtdempertårn/innerskjermer. 3: grei å kjøre 4: forferdelig dårlig komfort, sitter jo på bakken ikke noe form for å forhøye sete. er værre enn toyota. 5: tåler lite hviss man kommer borti noe, skal ikke store skaden til for at den blir kondemnert 6: ræva bil om vinteren. slipper for ingenting når det er glatt uansett om du har gode dekk. 7: trangt og jævlig hviss man skal skru. (byttet startmotor på den hun hadde og det var ikke lett) 8: dyre deler hviss man skal kjøpe nye deler 9: dyr forsikring siden det er en ungdomsbil, har man ikke en del bonus og sjekker de fleste forsikringsselskap så kan det bli dyrt. er ikke verdt å betale mer enn nødvendig. 10: japsebiler er jo kunn turtall. og skal du dra henger med den er det ræva pga 1.6 motor. så det som er positivt 1: gode motorer holder langt og lengre 2: veldig billig i drift både bensiner og diesel 3: bilen er fin å se på. 4: lettkjørt så etter min mening så ville jeg aldri kjøpt en slik bil. hva skal du bruke bilen til? trenger du 4 dører og 5 seter og en bil som ser helt grei ut og er normal i drift og forsikring? og hvor mye skal du bruke på bil? hvr langt er du villig å dra for å hente bil? og max kmstand? Endret 20. februar 2010 av hahaa Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 støtter at den er ræva om vinteren.. kompis har SRi og den kommer faen ikke frem noe sted.. selv den gamle omega a som jeg hadde kom frem og den hadde ikke engang abs eller servo.. men grei å kjøre på negativt? Lenke til kommentar
espkul Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Takk for svar! Høres ut som en bra bil, rust osv. er det jo med alle biler fra den tida. Det er ikke noe problem å kjøpe en som har gått 180k? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 er som sagt japse motor så den går nok bra, men er resten som er problemet.. få med noen bilkyndige for å se og prøvekjøre først så hjelper det mye Lenke til kommentar
espkul Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Har ikke muligheten til det, men skal uansett ha den på naf test, selv om det koster både tid og penger Lenke til kommentar
1915 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) den dama hadde var gådd 160000 når hun kjøpte den. ja ræva om vinteren skal jeg love deg. og her vi bor ( leiler leilighet) så er det en syk bak. bratt men ikke lengre enn 20 meter ca. men når det er glatt har man null sjangs å komme seg opp. hun klarte ikke å komme seg opp med bilen, hun prøvde på framover og å rygge opp. så kom jeg med min bil (en av de beste vinterbilene man kan få saab ) jeg kom opp på første forsøk med å kjøre rett opp så kan ikke si at at nissan er bra bil om vinteren. rustholk. og nå har hun forresten en nissan almera, enda mere ræva om vinteren. det eneste store plusset jeg kunne satt ved japse biler er at de går og går og går og går og går og aldri stopper, men ja feil forekommer. men går og går. de må omtrent skytes. Endret 21. februar 2010 av hahaa Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 omega a 89mod jeg hadde, stod på over 500k på telleren da den ble skrapa... motoren var like god, men resten av bilen var bare rust.. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) dama har hatt en slik bil og snakker erfaring. 6: ræva bil om vinteren. slipper for ingenting når det er glatt uansett om du har gode dekk. Hu hadde samme generasjon? Kjenner til flere som har hatt en slik, og de har da vært fornøyd. Ikke har de vært dårlig på vinteren heller, så kanskje det er sjåføren din det er noe i veien med? så etter min mening så ville jeg aldri kjøpt en slik bil. Nei, for du ville jo aldri i verden finni på å kjøpe noe annet enn Saab. ja ræva om vinteren skal jeg love deg. og her vi bor ( leiler leilighet) så er det en syk bak. bratt men ikke lengre enn 20 meter ca. men når det er glatt har man null sjangs å komme seg opp. hun klarte ikke å komme seg opp med bilen, hun prøvde på framover og å rygge opp. så kom jeg med min bil (en av de beste vinterbilene man kan få saab ) jeg kom opp på første forsøk med å kjøre rett opp så kan ikke si at at nissan er bra bil om vinteren. rustholk. og nå har hun forresten en nissan almera, enda mere ræva om vinteren. Fordi hu ikke klarte å komme opp så er bilen hennes dårlig? Og dermed er Nissan dårlig? Alle Nissaner er også rustholker? SuperSaaben din drar nok også ifra en Terrano, Pathfinder, King Kab, X-Trail, Qashqai, Patrol og Murano den, så fantastisk bra den er på vinterføre. Nissan lager jo tross alt bare rustholker som er elendig på vinterføre.. Hvis dama di har så store problemer som du antyder, så kjøp skikkelig dekk til hu, og send hu på et vinterkjøringskurs. støtter at den er ræva om vinteren.. kompis har SRi og den kommer faen ikke frem noe sted.. selv den gamle omega a som jeg hadde kom frem og den hadde ikke engang abs eller servo.. men grei å kjøre på negativt? Hva i all verden har ABS eller servo å gjøre med framkommelighet? Veit man ikke hvordan man skal takle glatt underlag og/eller har dårlig dekk kommer man heller ikke langt. Hverken med en bil av det ene eller andre slaget. hahaa liker tydligvis ikke at biler er greie å kjøre. Endret 21. februar 2010 av >Jonas< Lenke til kommentar
1915 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 har ikke sakt noe om super saab. halloen. men kunne gjerne tenkt meg vw igjen, hadde det før og det var god bil. og nei jeg sier ikke at alle er rustholker. men en ting kan jeg si. ALLE biler som blir laget i verden ruster en eller annen gang Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Har ein 98-modell GX sjølv som er gått 153 000. - Den er tectylbehandla som ny, så det hjelper nok veldig. Ikkje funnet noko store rustflekker endå. Kan være noko under sjølvsagt. - Setet har eg ikkje noko problem med, synest den er komfortabel å kjøre - På vinterføre går det heilt fint, kjem fram over alt. Kjører ikkje som idiot heller, så at den slepp er sjeldan noko problem - Synest ikkje det var så vanskelig å skru på den, skifta startmotor sjølv, det gjekk ganske greit - Har ikkje hatt problem med oppheng, stag osv. så lang - 5000 i forsikring med 70% bonus trur eg, kasko - No har eg ikkje bytta anna enn startmotor, men etter det eg har høyrt frå andre er ikkje delar spesielt dyre - Med 1.6 er det ikkje noko fartsmonster, men har ingen problem med å halde følge med trafikken - Eksosanlegget må kanskje byttast etter kvart, mitt er rusta i festene, men har klart å fikse det med sveiseapparat foreløpig. Nytt anlegg kosta ikkje all verdens. I ein omtale av bilen sto det "kjedelig, men fornuftig bil". Passet meg utmerket. Bryr meg fint lite om bil, anna enn at den er eit framkomstmiddel, til det er eg nøgd med Primera-en. Viktigaste for meg var ein driftsikker bil med lite motortrøbbel. Klarer ein å halde rust vekke kan bilen gå lengre enn langt. Ikkje uvanleg at oppheng, stag og liknande blir skifta, men har ikkje kome så langt på min endå. Kjøpte den på 99 000km, då var den kjørt fint heile tida. Eg kjører og fint, unngår å belaste den meir enn nødvendig. Lenke til kommentar
espkul Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Er akkurat en sånn bil du har over jeg er ute etter Lenke til kommentar
espkul Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Hvordan er det med bytting av regkjede på disse? Er det rundt 200k km? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Det er ikke noe intervall på bytting av kjeder, de pleier og si fra selv med ulyder når de begynner og bli dårlige. Lenke til kommentar
espkul Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Når ca. begynner reg kjedene og bli utslitte på primeraene Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 På en normalt vedlikeholdt og kjørt motor så holder kjedet som regel like lenge som motoren, det er rett og slett unormalt og bytte dette med mindre man overhaler motoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå