Gå til innhold

Noen spørsmål om Google Chrome

Goliath

Anbefalte innlegg

Spm1

Når jeg laster ned filer etc. med Chrome, år jeg opp en nedlastingsstripe nederst på nettsiden når filen er ferdig nedlastet. Hvordan hindrer jeg at den dukker opp?

Spm2

I Firefox, har man et søkevindu i høyre hjørne hvor du kunne selv definere hvem til ville søke hos, f.eks. youtube, imdb etc. Finnes det noe tilsvarende tjeneste i Chrome?

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, det var ikke riktig svar :wee:

Du kan mene hva du vil, men det er fortsatt ikke mulig å forhindre at den dukker opp :wee:

Angående spørsmål 2 så er et eget søkefelt unødvendig i Chrome. Hver gang du besøker en nettside med søkefunksjon, lagres søkemotoren i nettleseren din. Deretter kan du ganske enkelt bruke adressefeltet. Skriv det du vil søke på og trykk enter, så søkes det med den søkemotoren du har satt som standard:

47bd7a6695cbc5d18d7479f432912781.png

Gå til Preferences > Basics og velg Manage (nest nederste knapp) for å se en oversikt over alle søk, samt legge til/fjerne/redigere de du har. Du kan søke med andre søkemotorer enn den du har satt som standard ved å benytte kodeordene til hver enkelt side. I bildet under skriver jeg etterfulgt av et nummer for å søke på telefonkatalogen.no:

32aaef1d41a364b71605a711c02dc947.png

Les mer her: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95653

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...