MrUrge Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hei, jeg var å kjørte her om dagen på kvelden.. Kjørte litt for fort og ble stoppa av politiet. Jeg slapp unna med en advarsel, sikkert fordi det var sånn miljøfartsgrense og veiene tåler litt fortkjøring. Men han sa jeg ble oppført i loggen og skulle ikke gjøre så mye før jeg ble anmeldt.. Hvor lenge er jeg i denne loggen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Loggen som han refererer til kalles for PO. Og der er du registrert til den dagen du stempler ut av denne verden. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Slapp av - dette er mer for å skremme deg enn det faktisk har betydning for deg. Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Hva med rullebladet? Kommer det på rullebladet mitt? Kan dette ha noen betydning for militæret? Endret 20. februar 2010 av MrUrge Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 PO loggen er for internt bruk i Politiet. Oppføringer der vil ikke komme på rullebladet ditt. Men hver gang du blir stoppet, blir du sjekket opp i mot den loggen, og du vil få en ny oppføring. Så når det kommer til et tvilstilfelle vil oppføringene i loggen være utslagsgivende for om du skal få et forelegg eller ei, eller en strengere reaksjon. Mange negative oppføringer i den loggen er aldri bra! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg har fått "mange" advarsler som (visstnok) blir registrert i denne loggen, men dette fordi politiet ikke har nok til å kunne ta meg på.. Dette har aldri kommet opp i ettertid, så stiller mine tvil til om dette lar seg praktisere på den måten det er snakk om her. Ikke skyt meg om jeg tar feil, for det gjør jeg stadig vekk Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Tror bare denne loggen blir utslagsgivende hvis du blir tatt for et nytt forhold. Hvis de stopper deg fordi du har kjørt for fort, og spør om du er en kjenning av politiet, og du sier nei. Da slår dem opp der, og ser at du har blitt registrert med litt råkjøring fra før. Da er sjansen større for at du blir tatt for denne siste råkjøringa. Vil anbefale å ha så lite i denne loggen som mulig. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Kan man få vite hva som står om seg i denne loggen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Nei. Men det står alt om deg der, alt i fra STRASAK til AUTOSYS. Mao all kontakt du har med Politiet blir lagret i den loggen til den dagen du stempler ut.. Endret 21. februar 2010 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Så la meg nå si at hvis jeg skulle egentlig ha mista lappen når jeg kjørte for fort og fikk denne advarselen. Hvis jeg blir tatt i da litt sladding på en parkeringsplass, hva blir konsekvensene da? Hvor ulovlig er sladding på en parkeringsplass? Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Så la meg nå si at hvis jeg skulle egentlig ha mista lappen når jeg kjørte for fort og fikk denne advarselen. Hvis jeg blir tatt i da litt sladding på en parkeringsplass, hva blir konsekvensene da? Hvor ulovlig er sladding på en parkeringsplass? Da ryker førerkortet ditt. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hvor ulovlig er sladding på en parkeringsplass? Alt etter humøret til betjenten du eventuelt møter på. Skulle du være ekstra uheldig å møte på en bøtekåt aspirant, kan det bli stygt. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Blir alt lagret i denne loggen? All kontakt du har med politiet liksom? Jeg ble huket ut og undersøkt for oppbevaring av stoff på en festival i 2008, og da sjekket de opp med "sentralen" om jeg hadde noe på rulleblad eller i denne loggen. Jeg bruker ikke stoff, så hadde ingenting på meg, men kommer denne hendelsen i denne loggen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Enkelt og greit JA! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 All kontakt med politiet? Vil det si at hvis man ringer inn ett lovbrudd(for eksempel kjøring i antatt påvirket tilstand) så blir det lagret som melder? sånn at hvis man bestemmer seg for å melde inn masse man ser så får man + kreds hos politiet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Så blir dette lagret i PO-loggen ja. Endret 6. mars 2010 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå