Gå til innhold

Sony FJERNER kanskje viktige funksjoner i neste firmware update for PS3!

LucarioX

Anbefalte innlegg

Kilder hevder at neste firmwareoppdatering vil ta knekken på PS3s "OtherOS"-funksjon.

Linux Product Manager i Yellow-Dog Linux-distroen, som er spesialtilpasset til PlayStation3, Owen Stampflee, hevder nemlig å ha fått bekreftet at Sony vil fjerne Linux-støtten i kommende firmwareoppdateringer.

- Jeg har fanget opp et rykte fra en troverdig kilde som sier at den neste firmwareoppdateringen for gamle PS3-modeller vil fjerne OtherOS-funksjonen. Jeg er ikke sikker på om dette er sant, men det er til det beste for alle YDL-brukere å spre ordet.

PS3 Slim har fra før ingen Linux-støtte. Betyr en eventuell fjerning for også de gamle modellene at Sony har tatt affære som følge av den nylige hackingen av konsollen?

http://konsollguiden.no/index.php/ps3-nyheter/PS3-mister-Linux-stotte.html

Med forbehold om at dette stemmer, hva i huleste er dette for en skrekkelig idè av Sony? Reklamere for en konsoll og dens funksjoner, for så å fjerne de etterhvert når kundene har betalt i dyre domme for produktet? Skal alle de millioner av "lovlige" PS3 brukere straffes for en hack et lite, lite mindretall har installert? Jeg bruker Linux støtten stadig, og det er noe av grunnen til at jeg har den modellen jeg har. Herregud så idiotisk.

:wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

La oss nå ikke overreagere før noe er offisielt da, rykter er bare rykter. Om det stemmer er det uansett svært kritikkverdig. Å fjerne funksjonaliteter slik er mulignes ulovlig også. Forbrukerrådet har tidligere uttalt seg kritisk til MS sin håndtering av bannende konsoller, der flere funksjoner blir fjernet.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev, er kritikken kun gjeldene dersom dette viser seg å stemme. Er jo flott at det kanskje er ulovlig i Norge, men om det ikke er det i resten av Europa, USA og Japen hjelper det vel ikke stort? Å lage egene firmware updates for hvert enkelt land er vel i praksis ganske tidkrevende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...