LysDiode Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hei Jeg trenger et lite script, regner med at noen her klarer, og forhåpentligvis også ønsker, å lage det for meg? Jeg tror virkelig ikke det er store jobben. Beskrivelse: Det som er synlig for brukeren er en textboks , og en submit knapp. Slik ser det ut: <form id="form1" method="post" action=""> <label>Type a word: <input type="text" name="word" id="word" /> </label> <label> <input type="submit" name="submit" id="submitl" value="Submit" /> </label> </form> Her skal det skrivet ett ord, altså ingen setninger der mellomrom er innvolvert. Ordet kan være i følgende typer formater: ord is-krem VB.Net Altså det kan inneholde punktum og bindestrek samt andre tegn, utenom space. Det ønskes at ordene overfor, hvis de skulle ha blitt organisert i dette systemet, blitt ordner slik: ord, iskrem, VB.Net, Altså, alle ord atskilt med ", " (komma + mellomrom). Noen som kunne tenkte seg å gjøre dette for meg, evt. noen som har en link til hvor jeg kan få tak i ett lingnende system? På forhånd takk! Lenke til kommentar
HomzKriSs Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 DU har ikke nevnt hva den skal brukes til og hva den skal gjøre? Mvh, Kristoffer aka HomezKriSs Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 For å splitte settningen inn i ord. <?php $fromUser = $_POST['word']; $words = explode(" ", $fromUser); foreach($words as $word) { echo $word . ", "; } ?> For å sjekke om ordene følger en av formatene må du nok bruke regex, og det er ikke jeg så god på. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 For å splitte settningen inn i ord. <?php $fromUser = $_POST['word']; $words = explode(" ", $fromUser); foreach($words as $word) { echo $word . ", "; } ?> For å sjekke om ordene følger en av formatene må du nok bruke regex, og det er ikke jeg så god på. Han må vel ta en explode på ", " og ikke bare " " ettersom han definerer at bruken skal være ", " Altså, alle ord atskilt med ", " (komma + mellomrom). Altså: <?php $fromUser = $_POST['word']; $words = explode(", ", $fromUser); foreach($words as $word) { echo $word . ", "; } ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå