Einz0r Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hei. jeg har et ganske irriterende problem. når jeg skrur på pcen min så står den bare og durer og skjermen kommer ikke på. deretter må jeg trykke restartknappen 1-2 ganger så starter den ordentlig. hva skyldes dette problemet? Jeg fikk et problem hvor ikke skjermen skrudde seg på etter en formatering. da fant jeg ut at hvis jeg tok ut firewire kortet fikk jeg skjerm. jeg byttet firewirekort der jeg kjøpte den og fikk et nytt. så satt jeg det inn igjen. det funket i 2 dager men så skjedde det samme. når jeg tok kortet ut igjen fikk jeg problemet jeg har nå idag. at jeg må trykke restart knappen opptil 2 ganger når jeg skal starte pcen. Håper dere skjønner hva problemet går ut på. Takker for svar Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Oppdater hovedkortets bios. Ofte fix for slike problemer Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) jeg glemte å nevne at jeg hadde problem med å ikke ha skjerm helt til jeg skiftet hovedkortet mitt til en nyere versjon, da fikk jeg dette lille problemet Endret 20. februar 2010 av Einz0r Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 ingen ideer? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Oppdater hovedkortets bios. Ofte fix for slike problemer Gå til websiden for hovedkortet ditt, og sjekk om det er nyere bios med fix av ditt problem. (Slik Pastafarian skriver) Fikk selv problem når jeg byttet tastatur til G19. En bios oppdatering fixet mitt problem. Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 skjønner ikke helt hvordan jeg gjør dette. har lastet ned BIOS update til hovedkortet og prøver å følge "How to flash the BIOS" som følger med. kommer til punket: "For WinXP, you can make a DOS boot disk. Go to Your Computer, right click drive A:, select Format, select copy system files" Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 skjønner ikke helt hvordan jeg gjør dette. har lastet ned BIOS update til hovedkortet og prøver å følge "How to flash the BIOS" som følger med. kommer til punket: "For WinXP, you can make a DOS boot disk. Go to Your Computer, right click drive A:, select Format, select copy system files" http://www.hardware.no/artikler/flash-guiden/15344 Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 må man ha diskett ? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Det kommer an på hovedkortet. Asus har EZ-Flash som lar deg f.eks. browse en minnepinne etter flash-filen. Andre produsenter har lignende teknologier. Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre har bios update filene i en mappe på C disken. jeg følger FLASH-GUIDEN men kommer ikke lenger en til disse DOS diskettgreiene. jeg har ikke særlig peiling på akkurat det så jeg trenger litt mer spesifik hjelp tror jeg Endret 21. februar 2010 av Einz0r Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg fikk til å oppdatere BIOS ved hjelp av MSI LIVE UPDATE, den fikset alt så nå er det bare å sjekke om alt fungerer som det skal Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Yessda. pcen starta med en gang og tilogmed Firewire kortet fungerer som det skal takker for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå