AimEffect Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 For tre måneder siden bygde jeg en ny pc, nå vurderer jeg å overklokke den. Komponenter: Intel Core 2 Duo E8400 ATI Radeon HD 4800 series 4 gb ram Asus P5Q deluxe 1. Skjermkortet mitt kjører på ca 40-50 grader når jeg ikke spiller, er det fint? 2. Prosessor på 44 grader? 3. Hva tror dere jeg bør overklokke(scorte dårlig på cpu i forhold til skjermkort i 3dmark06)? 4. Har et program som heter EPU-6 Engine(tror det hører til hovedkortet), kan jeg overklokke prosessoren med det? 5. Hvilke temperaturer bør jeg holde meg unna? 6. Hvordan bør jeg kombinere volt, busshastighet, og multiplier best? takk for svar... Lenke til kommentar
Romis Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Anbefaler vannkjøling for overklokking. Lenke til kommentar
AimEffect Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Ved hjelp av EPU-6 Engine har jeg nå klokket fra 6*333 MHz - 6*355 MHz. Temperatuen ligger på 38 grader når jeg ikke spiller(slik som nå når jeg skriver dette), mens den var oppe i hele 55 grader når jeg spilte cod6. Hva er det neste jeg skal gjøre?(I sted klikket pcen ved 6*365 MHz) Skal jeg øke vcore og senke ram frekvensen? takk for kjappe svar *Hvorfor varierer av og til multiplieren fra 6.0 - 9.0 i CPU-Z? Endret 20. februar 2010 av Lasse001 Lenke til kommentar
AimEffect Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 ingen svar? Lenke til kommentar
*Acid-Burn* Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Vill tro at grunnen til at multipliern varrierer er pga at du har intel speedstep aktivert i bios. Lenke til kommentar
AimEffect Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 ok takk Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 For tre måneder siden bygde jeg en ny pc, nå vurderer jeg å overklokke den. Komponenter: Intel Core 2 Duo E8400 ATI Radeon HD 4800 series 4 gb ram Asus P5Q deluxe 1. Skjermkortet mitt kjører på ca 40-50 grader når jeg ikke spiller, er det fint? 2. Prosessor på 44 grader? 3. Hva tror dere jeg bør overklokke(scorte dårlig på cpu i forhold til skjermkort i 3dmark06)? 4. Har et program som heter EPU-6 Engine(tror det hører til hovedkortet), kan jeg overklokke prosessoren med det? 5. Hvilke temperaturer bør jeg holde meg unna? 6. Hvordan bør jeg kombinere volt, busshastighet, og multiplier best? takk for svar... Heisann! Anbefaler deg på det sterkeste å lese deg litt opp rundt temaet før du "leker deg" for mye Legger ved et par lenker til gode guider, som både er informative og relativt lettleste. Lenke 1 Lenke 2 Er vanskelig å gi deg fasitsvar på mye, siden det varierer fra CPU til CPU, men følger du/leser de to lenkene over, skulle alt bli så mye lettere, det var i alle fall det for meg da jeg klokket min E8500. Lykke til Anbefaler vannkjøling for overklokking. Romis, man kan komme et godt stykke på vei og oppnå både gode og tilfredstillende resultater "kun" på luft. På grensen til unødvendig å "avfeie" trådstarter med en slik kommentar. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Etter du har lest guidene, kan det jo også være lurt med en litt bedre kjøle løsning, trenger nødvendig ikke vere vannkjøling, men en CPU kjøler på luft, en noctua eller thermal right kjøler. Er ikke alltid så heldig å øke hastigheten på prosessoren med en vifte som følger med prosessoren (stock) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå