Gå til innhold

PC bruk til spill, fotoredigering++. Amd/Intel Setup.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lest rundt på forumene har i 1 måneds tid, alt fra små til store pc opsett. Fått mye erfaring fra det, så takk til dere som spør og svarer!

Saken er at jeg har lagd 2 oppsett på et budsjett til 15.000. Pcen skal brukes til spill og fotoredigering. På spillsiden vil at den skal kunne kjøre alt på high/max helst i fremtiden også. Multitasking må gå smertefritt også.

På Intel oppsettet har jeg valgt en dårlig skjerm til fotoredigering. Men har tenkt og ha den midlertidig til jeg får rå til en ny. Har lest en test av den og, den var helt ok og billig.

AMD setupet har jeg valgt et dårligere skjermkort 5850 isteden for 5970 som i Intel oppsettet. Men en mye bedre skjerm som dere ser.

Da er det store spørsmålet, hva bør jeg velge? Er det noen endringer jeg bør gjøre, så si ifra.

Intel setup: https://prisguiden.no/profil/lister/111393

AMD setup: https://prisguiden.no/profil/lister/112031

God helg!

Endret av chny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du driver med redigering i skole/jobb sammenheng siden du faktisk prioriterer en god skjerm.

Og siden jeg tror du driver med mye redigering anbefaler jeg ett 1366 oppsett :). Kraftig og bra minne er alltid kjekt. Men jeg ville prioritert PC'en først. også senere investere i en skikkelig skjerm som for kan holde noen år.

Lenke til kommentar

Kan dette være en mulighet?

Her er alle delene kvalitet, og du har også god mulighet til å kjøpe ett extra skjermkort senere til CF.

Slipper også kabelrot med modulær PSU

69628100.png

Muligens litt lite igjen til å velge skjerm + trådløskort på :/

Kan spare inn på : Annen nettbutikk

HK (selv du bør ha muligheten til x16 + x16 crossfire, og ett godt HK)

Minne

PSU (men ikke gå under 750w, bra å ha noe å gå på.

Lenke til kommentar

Skifter du skjermkortet til Radeon HD 5870 (XT verdisjonen, ikke XXX) sparer du rundtom 400-700kr uten tap av ytelse. Ville gått for billigere kabinett. Kan fint finne ram til 300-500kr billigere med samme specs

EDIT: Kan også kjøpe strømforsyning (modulær) fra Corsair til 850kr elns. Da sparer du nok til å kjøpe 2 skjermkort/3 skjermer (Eyefinity)

Og det hovedkortet der er ikke så veldig bra.. Gå heller for et med USB 3.0

Endret av Synpanic
Lenke til kommentar

Da var pcen kjøpt (fra komplett), tenkte jeg bare skulle vise dere hva jeg bestilte.

Pris klasse 14-15.000. Kan jo hende noen er på jakt etter noe av det samme.

Takk for hjelpa folkens!

post-113438-1267046858,4488_thumb.jpg

Endret av chny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...