Battone Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Skal det være slik eller er dette en feil? Har litt problemer med start i kulda så prøver å utelukke noen ting.. passat -94 tdi.. Og det tar veldig lang tid å gløde, så kan det være batteriet? Glødepluggene er skiftet nylig.. Når jeg setter batteriet på lading viser den full med en gang, uten lading. Kan det være slik, har hørt at dynamoen max kan lade opp til 80%, mens nå er den helt full selv etter en god del sluring.. Endret 20. februar 2010 av Battone Lenke til kommentar
gxi Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Luft i rørene til dieselen.. skal vel egentlig ikke være det, og om det er det kan det komme av lekkasje et sted, da spesielt foran ei av pumpene (pga der er det undertrykk). Hvis den er blitt kjørt nesten helt tom for diesel kan også det være en forklaring på hvorfor. Lengden på glødingen er vel ikke noen veldig større kalkulasjon på en såpass gammel motor, men den er nok sansynligvis regulert etter motortemperatur og/eller lufttemperatur, så kaldt vær kan være en forklaring på om det tar lang tid. Batteriet kan være dårlig. Det kan ha grei kapasitet og fullt oppladet, men ikke sikkert det klarer å levere strøm nok til å kjøre starteren 100%, og evt. kan det være at spenningen blir så lav at noe annet ikke fungerer optimalt mens starteren kjører. Vær oppmerksom på at det at en lader sier at batteriet er oppladet kan likegjerne komme av det totalt motsatte, altså at det er helt utladet. Det er også ikke sikkert at laderen fungerer optimalt i lav temperatur. Ikke alle ladere er temperaturkorrigert, og ikke alle er korrigert for noe som helst.. Endret 20. februar 2010 av gxi Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hva er lang tid? 30 sekunder eller 2 minutter? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Fikk lånt meg en ny lader.. Den jeg hadde testet var faktisk helt ny, så jeg tok det for god fisk at den funket. Batteriet var bortimot helt tomt, noe jeg egentlig skjønte. Men i og med at det var en helt ny batterilader så tenkte jeg da at batteriet var ødelagt... Nå er det bare det med luft i ene røret fra dieselfilteret jeg må få fikset på et eller annet vis. Og den kjøres aldri tom for diesel, er bestandig full tank.. Skal nå sjekke imorgen om startproblemene løser seg når batteriet er fullt oppladet... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Startproblemene løste seg ikke.. Så ut som det ikke var tett pakning på dieselfilteret så fikk dette tettet.. Nå er jeg spent om det løser problemet mitt imorgen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå