Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Luft i ene røret fra dieselfilteret; Passat..


Battone

Anbefalte innlegg

Skal det være slik eller er dette en feil? Har litt problemer med start i kulda så prøver å utelukke noen ting.. passat -94 tdi..

 

Og det tar veldig lang tid å gløde, så kan det være batteriet? Glødepluggene er skiftet nylig..

 

Når jeg setter batteriet på lading viser den full med en gang, uten lading. Kan det være slik, har hørt at dynamoen max kan lade opp til 80%, mens nå er den helt full selv etter en god del sluring..

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Luft i rørene til dieselen.. skal vel egentlig ikke være det, og om det er det kan det komme av lekkasje et sted, da spesielt foran ei av pumpene (pga der er det undertrykk). Hvis den er blitt kjørt nesten helt tom for diesel kan også det være en forklaring på hvorfor.

 

Lengden på glødingen er vel ikke noen veldig større kalkulasjon på en såpass gammel motor, men den er nok sansynligvis regulert etter motortemperatur og/eller lufttemperatur, så kaldt vær kan være en forklaring på om det tar lang tid.

 

Batteriet kan være dårlig. Det kan ha grei kapasitet og fullt oppladet, men ikke sikkert det klarer å levere strøm nok til å kjøre starteren 100%, og evt. kan det være at spenningen blir så lav at noe annet ikke fungerer optimalt mens starteren kjører. Vær oppmerksom på at det at en lader sier at batteriet er oppladet kan likegjerne komme av det totalt motsatte, altså at det er helt utladet. Det er også ikke sikkert at laderen fungerer optimalt i lav temperatur. Ikke alle ladere er temperaturkorrigert, og ikke alle er korrigert for noe som helst..

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Fikk lånt meg en ny lader.. Den jeg hadde testet var faktisk helt ny, så jeg tok det for god fisk at den funket. Batteriet var bortimot helt tomt, noe jeg egentlig skjønte. Men i og med at det var en helt ny batterilader så tenkte jeg da at batteriet var ødelagt...

 

Nå er det bare det med luft i ene røret fra dieselfilteret jeg må få fikset på et eller annet vis. Og den kjøres aldri tom for diesel, er bestandig full tank.. Skal nå sjekke imorgen om startproblemene løser seg når batteriet er fullt oppladet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...