Gå til innhold

Problemer med Nintendo Wii - reklamere på den?


tottings

Anbefalte innlegg

Søsteren min kjøpte en Nintendo Wii i august 08. Fungerte fint fram til oktober 09, og da jeg tok kontakt med butikken jeg kjøpte den, fikk jeg beskjed om at den kun hadde ett års garantitid.

Jeg har jo 3 eller 5 års reklamasjonsrett på den, så vi valgte å sende den inn, selv om det var litt risky. Enten ville det koste meg rundt 1200,- i diagnoseringsgebyr og frakt i TILLEGG til reparasjonskostnader, ellers så ville de dekke alt dersom feilen skyldtes fabrikasjonsfeil.

 

Uansett, vi fikk en ny konsoll tilbake uten å betale noe som helst. Men den nye konsollen er det også noe galt med. Denne slår seg ofte av under bruk, og det hender også at vi har problemer med å slå maskinen på. For å få slått den på må vi trekke ut strømkontakten og sette den i igjen. Da fungerer den normalt, fram til den slår seg av igjen, evt neste gang den ikke vil slå seg på.

Den nye konsollen er forresten litt "treg" i "eject"-knappen; kan nesten tyde på at den har vært utsatt for fysiske påkjenninger/evt feil montert. Den var sånn fra da vi fikk den.

 

Tror dere problemene på konsollen skyldes fabrikasjonsfeil? Tror dere en reklamasjon vil dekke dette? Det er veldig strenge krav for at en reparasjon/service skal dekkes av reklamasjon.

 

Er redd for å få diagnoseringsgebyret osv på 1200,- og det er da uten å få problemet løst.

 

Hva ville dere gjort? Sendt inn og håpet på det beste, men samtidig risikere å få regning på 1200,- + evt reparasjonskostnader?

 

Takker på forhånd.

Endret av tottings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå har jeg flyttet konsollen ned til meg, og testet konsollen en del timer, og den har fungert ypperlig.

 

Kom til å tenke på at søsteren min pleier å ha det varmt (25-30 grader) på rommet sitt hvor maskina står. Kan dette gi utslag som i at maskinen slår seg av osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...