Gå til innhold

Trafikanten for android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Den splashscreenen var langt i fra irriterende, så det trenger du ikke bekymre deg for.

Programmet er helt supert! 5 Stjerner, uten tvil!

 

Har ikke fått testet alle funksjoner enda, men det ser ut til at alt virker som det skal! Kanskje ikke noen bombe, ettersom det er en RC..

 

Èn liten fillesak bare; fikk FC når jeg trykket på linken til mail på hjelpeskjermen, mulig det er min uoffisielle ROM som kødder, men det skjer hver gang, og det er eneste FC jeg har fått med denne ROM'en. Linken til hjemmesiden fungerer bra.

 

Et ønske fra meg, dersom du er sugen på å utvide funksjonaliteten enda mer: Widget, 4x4, som viser sanntid på en enkelt holdeplass, istedenfor/i tillegg til snarveien vi kan bruke, det hadde vært supert! Kan ha en liten oppdateringsknapp på den, så den ikke står og trekker strøm/data hele tiden.

Lenke til kommentar

Først, bra program! Noen ting som vil hjelpe til med å gjøre programmet mer profesjonelt:

 

1) Når du søker opp reiseforslag

"Laster reise informasjon...

Trykk på et reise forslag for detaljer!"

Her har jeg tre rettelser. For det første heter det reiseinformasjon i ett ord. For det andre skal det være mellomrom foran ellipsen (de tre punktumene - pass også på at du bruker ellipsetegnet om mulig, ikke tre punktum - se http://www.korrekturavdelingen.no/K4ellipse.htm). For det tredje heter det også reiseforslag i ett ord.

 

2) Når søket er fullført

"Reise Forslag :"

To rettelser. Her heter det også Reiseforslag i ett ord, og så skal det ikke være mellomrom foran kolon.

 

3) Menyvalg

"Min Posisjon" skal være Min posisjon (liten p)

"Addresse Søk" > "Søk etter addresse" / Addresse (i boksen), adresse skrives med én d.

 

4) Hjelpetekst

"android" skal være Android (stor A).

"sammarbeid" skal være samarbeid (ikke dobbelkonsonant).

"trafikanten" skal være Trafikanten (stor T).

"båndbredde bruk" skal være båndbreddebruk (eller bruk av båndbredde).

"mb" skal være MB, M = mega, m = milli, B = byte, b = bit, altså er mb millibits og MB er megabytes.

eks. "20kr" skal være 20 kr (mellomrom).

"prisinformason" skal være prisinformasjon (med j).

Og så har du også her noen kolon med mellomrom foran.

 

Om du får ryddet opp i disse skrivefeilene vil applikasjonen din gjøre et bedre inntrykk!

 

Ellers liker jeg programmet veldig godt. Det eneste som er litt vanskelig å bruke er ruteplanleggeren, den hadde hatt veldig godt av en kartvisning. Det å komme fram til en holdeplass og så "gå fire minutter" til neste er ikke så veldig brukervennlig om man ikke vet hvor man skal gå, i hvilken retning osv.

Lenke til kommentar

Èn liten fillesak bare; fikk FC når jeg trykket på linken til mail på hjelpeskjermen, mulig det er min uoffisielle ROM som kødder, men det skjer hver gang, og det er eneste FC jeg har fått med denne ROM'en. Linken til hjemmesiden fungerer bra.

 

Det gjorde jeg på min custom rom også ;), skal se på det idag.

 

Et ønske fra meg, dersom du er sugen på å utvide funksjonaliteten enda mer: Widget, 4x4, som viser sanntid på en enkelt holdeplass, istedenfor/i tillegg til snarveien vi kan bruke, det hadde vært supert! Kan ha en liten oppdateringsknapp på den, så den ikke står og trekker strøm/data hele tiden.

 

Widget har jeg ikke fått lov til pga for mye polling, men nå kommer caching fra trafikanten på server siden så da kan det hende jeg får lov! Satt opp en ticket for dette her:

http://code.google.com/p/trafikanten/issues/detail?id=107

 

 

 

 

Først, bra program! Noen ting som vil hjelpe til med å gjøre programmet mer profesjonelt:

 

1) Når du søker opp reiseforslag

"Laster reise informasjon...

Trykk på et reise forslag for detaljer!"

Her har jeg tre rettelser. For det første heter det reiseinformasjon i ett ord. For det andre skal det være mellomrom foran ellipsen (de tre punktumene - pass også på at du bruker ellipsetegnet om mulig, ikke tre punktum - se http://www.korrekturavdelingen.no/K4ellipse.htm). For det tredje heter det også reiseforslag i ett ord.

 

2) Når søket er fullført

"Reise Forslag :"

To rettelser. Her heter det også Reiseforslag i ett ord, og så skal det ikke være mellomrom foran kolon.

 

3) Menyvalg

"Min Posisjon" skal være Min posisjon (liten p)

"Addresse Søk" > "Søk etter addresse" / Addresse (i boksen), adresse skrives med én d.

 

4) Hjelpetekst

"android" skal være Android (stor A).

"sammarbeid" skal være samarbeid (ikke dobbelkonsonant).

"trafikanten" skal være Trafikanten (stor T).

"båndbredde bruk" skal være båndbreddebruk (eller bruk av båndbredde).

"mb" skal være MB, M = mega, m = milli, B = byte, b = bit, altså er mb millibits og MB er megabytes.

eks. "20kr" skal være 20 kr (mellomrom).

"prisinformason" skal være prisinformasjon (med j).

Og så har du også her noen kolon med mellomrom foran.

 

Om du får ryddet opp i disse skrivefeilene vil applikasjonen din gjøre et bedre inntrykk!

 

Flott, skal rettes!

 

Ellers liker jeg programmet veldig godt. Det eneste som er litt vanskelig å bruke er ruteplanleggeren, den hadde hatt veldig godt av en kartvisning. Det å komme fram til en holdeplass og så "gå fire minutter" til neste er ikke så veldig brukervennlig om man ikke vet hvor man skal gå, i hvilken retning osv.

 

Jeg har tenkt å fikse på ruteplanleggeren for 2.1, den er stygg og ikke spesielt lett å forstå. Det er ganske mye jobb og prioritet #1 er å få ut en release på market. Det kommer!

 

Og kart på ruteplanlegger er noe jeg har bedt om fra trafikanten. I søk på stasjoner får jeg koordinater på stasjoner men det gjør jeg ikke i ruteplanlegger søk. Du kan sette en stjerne på denne for å få oppdateringer på dette:

http://code.google.com/p/trafikanten/issues/detail?id=5

Lenke til kommentar

Dumt spørsmål, men er det ikke din app som er på Market allerede?

Jeg kjører den som er på Market nå og den er jo generelt perfekt :)

 

(Hva er evnt forskjellene hvis det ikke er din)

 

Jeg har en på market, den er EKSTREMT gammel. Jeg var klar for ny release av den etter påske i 2009, men pga at jeg skal pushes som "trafikanten programmet" fra trafikanten.no så måtte svært mye kontrakter etc på plass før release.

 

Det er også ett par andre, det er en fra shortcut (samme som lager iphone app'en) som kun støtter sanntid f.eks.

 

Last ned fra hjemmesiden og prøv, det tar deg ikke mange minuttene.

 

//edit, det ligger også en liste med features + noen screenshots på hjemmesiden.

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar

Nå ligger trafikanten på android market!

 

FLOTT hvis dere går inn og gir meg god rating. Jeg starter litt lavt pga den gamle versionen. Jeg fikk ikke oppdatert den siden jeg var i kontakt med trafikanten for utgivelse av offisiell trafikanten version.

Lenke til kommentar

Flott at den endelig er ute på market! Har nettopp ratet den, håper denne tar over for de andre trafikanten-applikasjonene der.

 

Sånn av nysgjerrighet, og siden dette er den offisielle trafikanten-appen, får du betalt noe av trafikanten? Med tanke på kvaliteten på appen og jobben du gjør for dem synes jeg da du burde få noen kroner :D

Endret av Saiko
Lenke til kommentar

Vi reklamerte litt for appen din på droidnytt.no

Absolutt genial app, et par skriveleifer i appen og i features-lista på Google Code:


  •  
  • Trafikantens uten apostrof
  • Avviksinformasjon og Ruteplanlegger er vel funksjoner og ikke egennavn, og skal dermed ikke starte med store bokstaver.
  • GPS med store bokstaver
  • Detaljvisning i ett ord
  • WiFi-tårn i ett ord og store bokstaver på W og F
     

 

I appen:

Adressesøk i ett ord.

 

Elsker programmet.

Endret av lassegs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...