onlineX Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Hei. har endelig etter noen måneder bygget opp min pc. Men får problemer med å installere win7 på pcen ettersom jeg får feilmeldingen ''cdboot: couldn't find bootmgr''. Og har da funne ut at feilmeldingen skyldes 64- bit windows disc i gammel DVD drive. Alternativt kan jeg boote fra minnebrikke siden jeg har windowsen klar i en minnepenn men ingen ingen alternativer å sette boote rekkefølgen etter minnebrikken for jeg ser ikke Usb enhet som en boot drive . Noen andre måter å få systemet til å boote? Hvilke alternativer har jeg? - kan ikke boote fra Cdrom - ikke boote fra minnebrikke Eneste muligheten er å kjøpe et nytt bluray drive ? Takk for all hjelp snarest ) Endret 20. februar 2010 av onlineX Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Du må gå inn på BIOS og sett DVD driven på første plass på boot rekkefølge listen. Endret 20. februar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
onlineX Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Ja selvfølgelig har jeg gjort det. Men får feilmeldingen: ''cdboot: couldn't find bootmgr'' Discen er prøvd i et annet pc og funker uten problem. Dvd rom som er problemet her som ikke støtter\ booter 64- bit windows Disc. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Få deg et nytt DVD drev. Det koster jo bare ca 200 kr for en DVD brenner. Lenke til kommentar
onlineX Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Jeg har Dvd brenner. Kan noen finne hva feilmeldingen betyr ? http://www.sevenforums.com/installation-setup/40990-new-system-cdboot-couldnt-find-bootmgr-2.html (siste innlegg) ifølge denne tråden: ''Incompatible DVD drive...would not read 64 bit software. I put in my old DVD drive and off it went. Thanks everyone for all your efforts!'' Endret 20. februar 2010 av onlineX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå