EkanTrike Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Må først si at dette er noe av det mer snodige feilen jeg har hatt. Selv etter mange års erfaring er jeg nå ganske usikker på hva som virkeligt er problemet, og derfor kommer jeg inn hit. Historien er lang, men bedre lang enn at jeg får spørsmål om ting jeg alt har prøvd. Jeg tar det hele fra starten. En dag jeg kom hjem hadde windows hengt seg opp. Jeg måtte skru av maskinen med vilje ved å holde inne power knappen. Da jeg skulle starte igjen ville den ikke starte, den bare krasjet helt. og fikk feil om at windows var corupt osv. Det va da Windows XP PRO SP3 på maskinen og alt hadde fungert helt glimrende. Siden maskinen er en "død" HTPC altså jeg har ingenting på denne som er verdifult da den kun brukes til film/serier og musikk så valgte jeg å reinstallere denne på ny. Tenkte jeg skulle oppgradere til Windows 7 64 bit i samme slengen. Har Intel Core 2 Duo på maskinen så dette skulle jo da la seg gjøre. Først fikk jeg ikke installert i det hele tatt, deretter fikk jeg installert. Men maskinen krasjet nok en gang og ville ikke starte windows. Jeg begynte da og feilsøke maskinen for hardware feil ved å bruke flere testing verktøy via en boot cd, som f.eks PC Doktor også kjent fra Lenovos innebygde tester, som jeg har har god erfaring med. Jeg fant ingen feil på hverken CPU, Minne, Hovedkort eller Harddisken som forsåvidt er helt ny (1-2mnd gammel). Jeg stresstestet maskinen uten problemer. Alt var helt fint. Men da jeg testet DVDrommen så fant jeg feil på denne. Jeg testet så samme test på en spiller jeg har i en annen maskinen og fant ingen feil på denne. Så jeg tok ut denne og satte i HTPCen. Nå fikk jeg plutseligt installert Windows 7. Alt gikk fint fikk installert en del programmer osv, restartet maskinen uten problem. Det så ut til at alt virket helt fint. Jeg gikk ut en tur og når jeg kom tilbake hadde maskinen gått i dvale, og den ville ikke våkne. Så jeg holdt inne knappen igjen og skrudde den av. Da jeg skrudde den på fikk jeg feilmelding om at W7 ikke kunne starte grunnet feil i boot oppsetet. He#"¤/("#&¤ tenkte jeg. Så nå skulle jeg prøve og installere W7 igjen og jeg får nå denne feilmeldingen her opp når jeg skal opprettet ny partisjon på harddisken: failed to create a new partition on the selected unused space. [Error: 0x8007045d] Etter noe søking finner jeg ut at det kan være grunnet at DVDen med W7 på er corrupt? Men andre sider tyder også til defekt HD? Jeg har kjørt flere HD tester uten å finne en eneste feil på disken. Jeg kommer til å prøve med enda en W7 DVD for å se om dette utelukker problemet. Men det er uansett snodigt at windows bare krasjer slikt uten videre når alt fungerer fint helt til sånn plutseligt? Samt at den finner ingen feil i tester på hverken CPU, Minne, Hovedkort, Harddisk eller noe annet. Samt kan stå timesvis på stresstesting uten å feile et eneste sekund... Så er det noen her som har noen anelese og opplevd noe lignende? Endret 20. februar 2010 av EkanTrike Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå