Gå til innhold

PvP Rogue spør:

Anbefalte innlegg

Hei!

Som dere sikkert fikk med dere ut ifra første posten har jeg (min kompis) noen raske rogue spørsmål.

Hva er rogue (dual wield) hit cap? Skal man hitcappe seg som rogue, siden 1% = 32,79 hit og man trenger 24% hit som dual wield (Jepp, googlet) Siden spørsmålet ble besvart: Er der samme dual wield hit cap PvE og PvP? Eller failer jeg totalt med 24% PvP?

Mye snakk om envenom pvp spec. Betyr dette at det ikke er vert å specce vanlig 41/5/25 mutilate prep lengre? Eller er det sånn at det er like bra - men envenom er hakket bedre?

Oss under 1800 Arena rating får ikke pvp våpen. Har man virkelig ingen andre valg enn PvE weps? Isåfall. Hvilket våpen er til å anbefale?

Hvilke andre stats er bra å ha av sett vekk fra agi, hit, sta, res? (hvis attackpower, hvorfor?) Og hvor mye av hver? (Ta Furious + relentless offset siden det er "standard" - Lett å skaffe).

Addons: Hvilke er til å anbefale? Helst rogues skal svare på dette - som faktisk har prøvd, bruker og er fornøyd med dem.

Generelle addons (Gladius, X-perl, Bartender4) har det selvfølgelig ingenting å si, class / spec messig.

Ikke ta med addons som moneymaking addons (routes, gathermate, auctioneer).

Macros: Macros er viktig i pvp. Foreksempel Mousover blind, Set Focus Kick / Blind and so on.

Link ALLE du som rogue liker og bruker.

Spørsmål alle møter: Battlemaster Trinket. Ja? Nei? Hvorfor?

Svar hvis du kan, på så mange du kan! Alle svar blir sotte pris på. Du kan også ta med annen fakta. Still spørsmål i denne tråden. Men anbefaler å ta det i den offesielle Rogue tråden.

Denne er ment til nye rogue pvpers, meg og alle andre som måtte trenge det.

Endret av EMS15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I know how to fucking google;)

Men blir det ikke også litt lettere hvis andre også kan lese denne tråden (som helt sikkert er til hjelp for noen andre enn meg) og ikke bare få svar som google ditt, google datt, google her og google der? Også lettere å kunne spørre: "Men hvorfor er Rogue hit cap høyere enn Warrior?" "Jo det gutten min, det er fordi Rogues dual wielder. En dual wield Warrior har like høy hit cap som Rogues." "Ah. Nå slapp jeg og google det også" (Nå failet jeg litt da. Googlet ikke dual wield hit cap så aner ikke om det er høyere)

Foreksempel når jeg googlet Rogue Macros fikk jeg i første posten TBC macros som:

#showtooltip

/Cast

/Stopcast

/Cast

/Stopcast

Som for lengst er utdatert

Endret av EMS15
Lenke til kommentar

nei ikke 24% hit, gå for rundt 5% det er soft cap i pvp

Envenom build er klart best 44/x/x, det er med prep, armory aronser for å se speccen.

AP er the shizzle, agi er ikke like bra ettersom crit delen av agi blir gimpa 2 ganger av resi.

macros jeg bruker:

#showtooltip

/startattack

/cast Mutilate

Sørger for at auto attack starter selv om man ikke har energy til mutilate.

Mouse over focus:

/focus [target=mouseover

Partner tott macro:

#showtooltip

/cast [target=navn på partner går her] Tricks of the trade

Gjør vanish 100000% mer pålitli, bugger mye mindre:

#show Vanish

/stopattack

/cast Vanish

Focus blind, focus kick, focus gouge:

#showtooltip

/cast [target=focus] Blind

stealth sapper macro:

#show sap

/cleartarget

/targetenemy

/cast sap

Shiv anastetic:

#show Bloodsipper

/equipslot 17 Bloodsipper

/cast shiv

/equipslot 17 Wrathful Gladiator's Mutilator

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...