Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er for "nerdete", noe som ikke virker som veldig positivt på motsatte kjønn

Gjest Gutt16

Anbefalte innlegg

Evnetittelen sier vell det meste, men skal likevell prøve å forklare litt...

Jeg er en gutt på 16år og går siste året på Ungdomskolen.

Problemet mitt er det at jeg tror jeg har en litt for geeky holdning :ermm:

Har interesser som IT, Romfart, astronomi og DIY. Handler og selger mye på nettet også, så er ikke av typen som har en helt tom lommebok. Av de mer mindre geeky interessene, dukker mekking av moped og sporten Parkour opp.

De fleste av disse interessene dukket opp i slutten av 7. klasse. Føler at etter det, gikk det så og si til helv... med kjærlighetslivet. Veit at det ikke er så veldi mangen som har kjærest i denne alderen, men føler veldig for å ha en person jeg kan være åpen mot :ermm:

Har 2 svært gode venner, som også har en del av de samme interessene. Han ene holder det veldig hemmelig at han interesserer seg for disse tingene, og føler ofte jeg kommer på 2. plassen vis noen fra den "kule" gjengen spør om han skal joine de. Føler derfor at han ikke er en veldig god venn akuratt.

Han andre er virkelig ikke redd for å vise hvem han er. Snakker høyt med meg i klasserommet om hva han handlet til pcen eks, og snakker da på fag-språket, noe som får alle andre til å se ut som et spørsmålstegn ;)

Tror dette gjør at mange tror jeg har en mer geeky holdning en jeg egentlig har :ermm:

Kan virke som at en del jenter likevell har interesse for denne vennen. Han har hatt et par kjærester (nei, var ikke rundbrenner, men lettforelsket).

Så hva gjør jeg egentlig for å vise at jeg ikke er slik som alle tror jeg er nå? Selfølgelig vil jeg ikke skjule hva jeg bedriver fritiden med, men, ja dere skjønner...

Skal begynne på en almennskole med et relativt høyt snitt, nå til høsten. Håper at jentene der setter litt mer pris på gutter med 4-5 og 6^ere, en bare 3erene :(

(Nei jeg sier ikke at det kun er dere med 3ere som får damene, men er et ganske stort tilfelle på skolen min :ermm: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden klokka er over to er jeg ikke i stand til å skrive et langt og godt innlegg, men må få fortelle at det med at det er "3erene" som får damene også delvis er tilfellet på min ungdomsskole.

Jeg har også hørt fra folk med spesielle interesser at det som regel blir mye bedre for dem på videregående skole. Jeg vil tro dette har noe å gjøre med at mange skjønner hva som virkelig er viktig her i livet i løpet av ungdomsskolen. I tillegg kan det være lurt å begynne på en skole med relativt høyt snitt da de som får høyt snitt gjerne er mer respekterende.

Ønsker deg lykket til, og kanskje jeg skriver et lenger innlegg i morgen :cool:

(Så lenge du får gode karakterer kommer det garantert til å gå bra med deg her i livet)

Lenke til kommentar

"De med 3erne" får mer damer fordi de mest sannynlig er mer ute blant kvinnfolk. Det er ikke dermed sagt at du ikke kan kombinere gode karakterer med gode erfaringer med det motsatte kjønn.

Lykke te! :new_woot:

Takk :)

Er du alfa?

Tenker du som i alfa hann, eller en person som heter alfa elns? ;)

Siden klokka er over to er jeg ikke i stand til å skrive et langt og godt innlegg, men må få fortelle at det med at det er "3erene" som får damene også delvis er tilfellet på min ungdomsskole.

Jeg har også hørt fra folk med spesielle interesser at det som regel blir mye bedre for dem på videregående skole. Jeg vil tro dette har noe å gjøre med at mange skjønner hva som virkelig er viktig her i livet i løpet av ungdomsskolen. I tillegg kan det være lurt å begynne på en skole med relativt høyt snitt da de som får høyt snitt gjerne er mer respekterende.

Ønsker deg lykket til, og kanskje jeg skriver et lenger innlegg i morgen :cool:

(Så lenge du får gode karakterer kommer det garantert til å gå bra med deg her i livet)

Takk for et ganske utfyllende innlegg :)

Håper som sagt at det blir mer "populært" å ha de høye karakterene når man kommer på vgs. Har en ganske stor plan for livet mitt ja, men det får vi ta en annen gang ;)

Takk :)

Lenke til kommentar

Små trøtt og sliten etter en lang dag. Vært på jobb + feiret 17 årsdagen til ei vennine. Så skriver kanskje ikke verdens beste svar, men skal prøve ;)

Du engster deg unødvendig nå. Ungdomskolen er ungdomskolen, man starter i 8. og syns karakterer er kjempe kult istarten, så får enhver fjortis det for seg at det er kult og drite i skolen og få ræva karakterer (dret selv i skolen, men fikk nogenlunde karakterer uten å jobbe med fagene). Uansett, så endret dette "synet" seg helt på videregående. Folk er mer voksende, og dere "førstiser" går sammen med oss i 2. og 3.

Tror det er det at man omgås eldre folk og møter en hardere skolehverdag, så gjør at folk synes det er bra med karakterer. Jentene vil mye heller ha en som har planer for livet og er sikker på seg selv.

En annen ting du skal roe ned er tanken på jentene. Gi #"!@ i at du ikke har dame nå. Det er ubetydelig. Hvis du klarer å være sosial og er sikker på deg selv, så kommer jentene alltids til deg. Og når jeg sier sosial, så mener jeg ikke å sitte på LAN-partier hver helg (vet mange har moro av dette, men det går an og dra på en fest i ny og ne). Er du av typen som ikke fester, aldri har festet og folk kanskje ikke ber fordi de tror du ikke liker å feste og ha det moro? Isåfall så vil jeg anbefale deg og motbevise det. Lag gjerne en giga fest selv. Du sier du har penger, så hvorfor ikke bruke noe av dette på og leie et lokale for en kveld og invitere de nye klassekameratene dine? (sier ikke at du skal kjøpe venner).

Angående de geeky interessene dine, så er det ikke noe galt i det. Jeg er selv super geek når det gjelder sykkel. Kan sykkeldeler på rams og kunne pratet hull i øra på enhver. Likevel holder jeg nerde praten for de som faktisk interesserer seg og ikke alle andre. Alle vet jeg driver med sykling og trener mye, men en vanlig mann i gata bryr seg ikke om jeg har et Selle Italia SLR eller et c64 sete. Legg om samtaleevner etter hvem du prater med. Dette kalles sosial inteligens ;P Hold deg også unna nerde ord som "lol", "owned", "noob" osv i dagligtale. Sikkert kult blandt PC vennene dine eller de du sitter på teamspeak med, men en jente vil bare himle med øya og lure på hvilken planet du kommer fra^^

Det finnes dog ingen fasit, gjør livet ditt til det du ønsker. Vil du ha damer og masse kompiser, så nytter det ikke å sitte hjemme og spille World of Warcraft eller CoD HELE dagen. Bytt ut litt av tiden du bruker på interesser med sosiale ting. Da blir alt mye lettere;)

Dette ble et helt sinnsykt langt innlegg, og sikker halvparten av hva jeg har skrevet er piss, men les det med en klype salt og sunn fornuft. Mitt liv er kanskje ikke det perfekte for deg, men det jeg vil frem til er at du må tilpasse deg de du vil bli kjent med!

Legg deg nå, og prøv å gjør noe artig i morgen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...