Gutt17 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hei, hva heter det der man er på land og tar imot trosser når skipet ankommer og løser trosser når skipet har avgang? alle har jo sett de når man står på dekk. Noen som vet hva denne jobben heter? Jeg vet ikke hva denne jobben heter, men man jobber ikke ombord på skipet. Må ha seriøse svar. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Ehh? Random noob? Tenkjer du på den klassiske betegenelse på å ta imot og løyse ankringstau til båtar? Det er ikkje ein spesiell person som har ansvaret for det om det var det du meinte. Lenke til kommentar
Gutt17 Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Denne jobben må jo hete noe! Å de har vel også andre arbeidsoppgaver Lenke til kommentar
Gutt17 Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Hei, hva heter det der man er på land og tar imot trosser når skipet ankommer og løser trosser når skipet har avgang? alle har jo sett de når man står på dekk. Noen som vet hva denne jobben heter? Jeg vet ikke hva denne jobben heter, men man jobber ikke ombord på skipet. Må ha seriøse svar. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Truckfører? Eg jobba på havnelager før, dersom eg tilfeldigvis var i nærleiken når ein båt kom inn tok eg imot. Det krever ikkje nokon form for kunnskap å ta imot eit tau og feste det. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Er vell egentlig ingen egen stilling for å ta imot trossene når skip legger til kais. Når vi kommer til kais er det de som jobber med lasting og lossing på land som hjelper med fortøyningen. De jobber for eksempel i Mi Swaco, Halliburton, Asco osv. Ellers hender det at Securitas er som tar hjelper med fortøyningene når vi legger til kais utenom oljebasene. Lenke til kommentar
Gutt17 Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 jeg trodde den jobben var sånn at man tok i mot trosser, lasting og lossing på land, vedlikehold osv. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Ja, var det jeg mente. Men noe navn på stillig vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 er vel havnevakt eller lignende som denne typen jobb heter. Lenke til kommentar
Gutt17 Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 oki, jeg vil jobbe som det! Er det godt betalt? Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Er en jobb innenfor Havnevesenet. Å kalle det et et spesifikk yrke er vel værre. Men hvis det er noe spørsmål så er det jo jobb innenfor Havnevesenet. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 oki, jeg vil jobbe som det! Er det godt betalt? Tvilsomt. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 oki, jeg vil jobbe som det! Er det godt betalt? Etter det jeg har erfart er det vanlig kommunal lønn. Men hvis du har interesse for det, så er det jo mest interessant for deg å få det til. Jeg har selv vurdert denne slags jobb fordi jeg har interesse for skip osv. men har atm. ikke mulighet. Lenke til kommentar
Gutt17 Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 oki, ikke så lett å søke på en jobb jeg ikke vet navnet på xD Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Holder med én tråd per spørsmål, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1205804&view=findpost&p=15255337&hl=&fromsearch=1. Fletter sammen de to trådene for denne gang, men vennligst begrens deg til en tråd per spørsmål. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 er vel havnevakt eller lignende som denne typen jobb heter. oki, jeg vil jobbe som det! Er det godt betalt? Havnevakt blir noko heilt anna. Som sagt er det stort sett berre personen som tilfeldigvis er i nærleiken som gjer det. Mao ikkje ein jobb du kan søke på. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Her jeg bor har vi ipsis terminal! (muligens feil initialer) og er kun havnevesnet og havnearbeiderne som har tilgang. så er havnevakta eller losserne som tar i mot båter. Lenke til kommentar
Gutt17 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 etter som jeg har funnet ut heter jobben "Båtmann" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå