P@rm@nn Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei. Jeg har i den siste tiden motat noen mailer med et merkelig innhold. Mailen i sin helhet kommer under; Content-Type: application/octet-stream; name=CmsInit[1].htm Content-Transfer-Encoding: base64 Content-ID: <Dh6Z87828p69u2> REFUQV9PSw0KV19TVFIgW0M9MTAxXVtWPV0NCldfU1RSIFtDPTEwM11bVj1dDQpXX1NUUiBb Qz0xMDBdW1Y9XQ0KV19TVFIgW0M9MTAyXVtWPV0NCldfU1RSIFtDPTEwNF1bVj1dDQpXX0lO VCBbQz0zM11bVj00NjM4MDcxMzldDQpXX0lOVCBbQz0zNF1bVj0xMDM1NTI0ODA3XQ0K Denne var på 118k, har fått noen som er betydelig større. Jeg tror at det er eller annen form for stream/video koding, men har ingen peiling. Det er på en hotmail konto, det kan jo være at det er noe som bare funker på Outlock? Den ble forresten motat av [email protected], så tror ikke det er noe slags obskøn p0rn. Har ikke regget meg hos de på noe, så er litt interesert i hva det er de sender meg. På forhånd takk for tipsene. Mvh P@rm@nn Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Virker som en "Defekt" mail. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Virker som en "Defekt" mail. Ingen hemmelig kode altså. Av ren nysgjerrighet, hvordan blir en mail defekt? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Blir ikke f.eks bilder sendt som tekst i mailer (MIME)? Mulig ikke hele mailen har kommet over slik at "dekodingen" ikke fungerer...nå gjetter jeg Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 prøv å google litt med contentID smetho: nå var det riktignok 1.klassepensum, men bilder kodes vel ikke med base64..? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg fikk også en MERKELIG mail (som jeg ikke har tenkt til å åpne), men siden jeg videresender mailen fra jobben og hjem, så får jeg ikke sett noen annen avsender enn mailadr. min der. Håper noen kanskje kan forklare hva dette kan være for noe....: Content-Type: audio/x-midi; name="Gamle Excel-dokumenter.lnk.scr" Content-Transfer-Encoding: base64 Content-ID: <VmvL1mf6yNeVm> Søkte på Content-ID på Google, men fikk ikke noen treff.... Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg fikk også en MERKELIG mail (som jeg ikke har tenkt til å åpne), men siden jeg videresender mailen fra jobben og hjem, så får jeg ikke sett noen annen avsender enn mailadr. min der. Håper noen kanskje kan forklare hva dette kan være for noe....: Content-Type: audio/x-midi; name="Gamle Excel-dokumenter.lnk.scr" Content-Transfer-Encoding: base64 Content-ID: <VmvL1mf6yNeVm> Søkte på Content-ID på Google, men fikk ikke noen treff.... Det der er etter all sannsynlighet et virus. Legg merke til hva slags fil vedlegget er. Den utgir seg for å være .lnk (en vanlig snarvei), men så er det slengt på .scr etterpå. Ikke åpne vedlegget, bare slett det. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hva står det i slutten av mailen? Kan ligne litt på hvordan klez ser ut. Det er ganske sikkert et virus. Jeg kan ta en titt på den hvis du har lyst. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 skulle printe ut et bilde her om dagen (ved nærmere ettertanke var det faktisk i fjor ), og det som kom ut av printeren var 3 ark med massevis av rare tegn på (bokstaver, tall, @£$$£). det var litt skøyalt! Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 heh jeg har fått en del mailer som har vært sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå