Gå til innhold

Hamas advarer Vesten


Anbefalte innlegg

Hamas advarer Vesten etter hotell-likvidering

- Vesten er i krig med islam.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3527568.ece

 

Noen andre enn meg som reagerer på uttalelsene, Storbritannia forsøkt å komme til bunns i saken.

 

Mitt spørsmål, hvorfor prøver Hamas å flere uvenner. Palestinerne får alene fra Norge 800mill, virker som jo mer penger som gis, jo mer hater de vesten. Årsak uvisst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Israel annses som en del av vesten og selvom alle mer eller mindre utenom USA er uenig med Israels behandling av palestinerne så er det Vesten Israel har best forhold til. At Hamas retter seg mot Vesten nå er ikke overaskende, men det er en idiotisk uttalelse. Men de sikter nok også til ting som angrepene på Afghanistan og Irak.

Lenke til kommentar

Israel er ikke en del av vesten. At Norge og mange andre land bidrar med penger og humanitærhjelp burde da ikke takkes med en krigserklæring.

 

Er heller ikke Japan en del av vesten? Hva med Australia? Eller er det kun Europa og Usa/Kanada det gjelder?

 

Vesten er et begrep som omfavner de samfunn som favner et visst sett av litterære, vitenskaplige og filosofier. Israel er utmerket inne i den sekkebetegnelsen.

Lenke til kommentar

Japan = Østen, tidligere fjerne Østen. Og kulturen der er helt annerledes enn det man finner i "vesten". Australia vil jeg derimot kalle en del av vesten av vesentlig deler av kulturen kan sies av å være lik det man finner i Europa.

 

Men jeg kaller verken Israel eller Tyrkia en del av vesten. Uansett så er det en trussel Hamas har utstedt mot land som inkluderer Norge, noe jeg ikke er veldig glad for.

Lenke til kommentar

Er det virkelig verden som er imot Islam, eller er det Islam som er imot verden? Kan ikke se terroraksjoner mot islam av utenforstående. De står for alt jævelskapet helt alene.

Hvordan definerer du egentlig terrorisme? Om du definerer det som en eller annen form for handling begått av "de andre" (i motsetning til "oss"), kan man vel si at "de står for alt jævelskapet helt alene". En hver annen definisjon tror jeg vil føre til noen flere gråtoner.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar

Jeg definerer terrorisme som en voldelig handling gjort utenfor de vanlige "rules of engadgements" i krig, rettet mot sivile eller sivile autoriterer. Som at i, verden har ingenting mot islam, men islam har noe i mot verden. Da velger enkelte grupper å agere (muslimer) og verden blir nødt å reagere.

 

Det blir som å slå ned en på byen uten relatert grunn til personen, forså å spille den som har blitt fornærmet.

 

Religion poisons everything.

Lenke til kommentar

Hamas advarer Vesten etter hotell-likvidering

- Vesten er i krig med islam.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3527568.ece

 

Noen andre enn meg som reagerer på uttalelsene

Hele topicen presentert av aftenposten er biased. Hvor er "advarselen"? (Les: trusselen)

 

Hamas oppfatter situasjonen som at sitat; "Vesten er i krig med islam"

 

Det har de all grunn til å tro spør du meg. Ikke bare på grunn av denne Dubai-likvidasjonen, men i hele situasjonen som sådan.

 

Forøvrig tror jeg den liksom-protesten fra England, Tyskland, osv. over bruk av deres pass bare er spill for galleriet. Jeg er rimelig sikker på at M5 og dets like vet mere enn vi noen gang får greie på.

Lenke til kommentar

Jeg definerer terrorisme som en voldelig handling gjort utenfor de vanlige "rules of engadgements" i krig, rettet mot sivile eller sivile autoriterer. Som at i, verden har ingenting mot islam, men islam har noe i mot verden. Da velger enkelte grupper å agere (muslimer) og verden blir nødt å reagere.

 

Det blir som å slå ned en på byen uten relatert grunn til personen, forså å spille den som har blitt fornærmet.

 

Religion poisons everything.

Per din definisjon har da "verden" (vesten?) terrorisert muslimer siden tidenes begynnelse. Det er ikke rent få muslimer som har blitt drept av vestlige bomber og raketter, og da spesielt en del med hilsen fra Israel.

 

Er det rart at man reagerer når man blir terrorisert?

Lenke til kommentar

Jeg definerer terrorisme som en voldelig handling gjort utenfor de vanlige "rules of engadgements" i krig, rettet mot sivile eller sivile autoriterer. Som at i, verden har ingenting mot islam, men islam har noe i mot verden. Da velger enkelte grupper å agere (muslimer) og verden blir nødt å reagere.

 

Det blir som å slå ned en på byen uten relatert grunn til personen, forså å spille den som har blitt fornærmet.

 

Religion poisons everything.

Per din definisjon har da "verden" (vesten?) terrorisert muslimer siden tidenes begynnelse. Det er ikke rent få muslimer som har blitt drept av vestlige bomber og raketter, og da spesielt en del med hilsen fra Israel.

 

Er det rart at man reagerer når man blir terrorisert?

 

Per definisjon så har muslimene alltid provosert til krig, mye pga sin unge religion som de så gjerne ville ha ut i verden og da har blitt "bøllet" med av de eldre og mer etablerte religionene. Egentlig så har vel alle religionene øset hverandre opp gjennom indoktrinert hat, frykt og religiøs dominans.

 

Kristendommen er jo ikke mer en jødiske historier som har blitt fikset litt på noen hundre år etter det liksom skal ha skjedd. Til og med historien om Jomfru Maria og Jesus fødsel er basert på den Jødiske profetien om at frelseren skulle bli født av en jomfru og som skulle komme ridene på et esel. Bare at jødene venter på Ismannuel og de kristne feilaktig tror Jesus var den rette.

 

Mohammed, som var grunnen til Islam oppsto var en analfabetisk selger som noen hundre år etter kirstendommen ble oppfunnet, ville at alle som ikke ville underkaste seg den ene og riktige guden Allah, måtte dø. Jødene (og derfor vesten som "støtter" jødene) har ifølge koranen nedstammet fra en av Abrahams to sønner, Isaac, som var "the promised one". Den andre sønnen (av en slave), het Ishmael og er araberenes stamfar, i følge koranen. Koranen sier både at muslimer skal behandle jødene som sine brødre, og at de skal angripe alle jøder og jødevennlige som ikke underkaster seg Allah. Noe de så gjerne bruker som unnskylding i dag til å drepe uskyldige, da hovesakelig troene muslimer. Sleng på masse vondt blod igjennom historien nettopp pga disse forskjellene, så har man en svæær suppe av religiøst, indoktrinert hat blandet med krav på hellig land, makt og alle de andre herlige politiske grunnene disse snøsokkene kjemper for.

 

Iblandet alt dette har vi disse idiotene (terroristene) som kjemper for religiøst menneskeundertrykkelse og kvinneundertrykkelse som f.eks. Al Qaida som sloss for "jihad salafi" som betyr "kamp for tradisjonene". Mujahedins, som i dag er Taliban, var jo og CIA trente og armerte soldater som skulle sloss mot Russland i Afghanistan, noe som i dag kanskje ikke var en så god ide.

 

Man kan vel enkelt summere ALT dette til: Religion poisons everything.

Endret av Bloodwake
Lenke til kommentar

Er det menneskelig natur? Eller er den menneskelige naturen korruptert av systematisk indoktrinering av religion og andre påvirkelige krefter relatert til miljø som er relatert til religion? "Belief" er en nødvendighet for religion. Kan ikke se norske som sprenger hverandre til fillebiter over tilsvarende argumenter? Er ikke norske en del av menneskelig natur? Eller svenske, danske, finske, osv osv? Religionen korrupterer oppveksten og verdisystemene. Det er det som er problemet. Omtrent som et virus som påvirker nerver.

Lenke til kommentar

De såkalte krigshissende tullingene er regjeringen i Gazastripen. Altså de samme personene som mottar store mengder med penger fra bl.a Norge.

 

Jasså? Så det var regjeringen i gazastripen som fabrikkerte bevis om "weapons of mass destruction", og bestemte seg for å innvadere Irak på grunnlag av en løgn etter 9/11?

 

Trodde det var noen andre krigshissere jeg... Men selvfølgelig, du har rett og jeg tar helt sikkert feil...

 

Uansett hvem det var, så er poenget mitt at terrorister er desperate folk, som ønsker en konflikt. De ønsker å dø i kamp. Men for å starte en krig kreves det en offensiv fra lettskremte stater, eller stater som bare ser etter en unnskyldning.

 

Det er umulig å vinne en krig med terror, og jeg er overbevist om at det også er like umulig å vinne en krig mot terror. Det er like dumt som "war on drugs".

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Relevans very much?

 

Hold deg til saken, så kan vi begynne å diskutere. Om du skal ta opp alle konflikter i verden blir vi aldri ferdig. Om du lurer, så er jeg og har alltid vært meget stor motstander av Norske tropper i Irak og Afganistan. Men det er ikke saken som diskuteres.

 

Men skulle gjerne ha sett en leder ta sitt liv frivillig fremfor å sende en "ung og dum". Disse lederne får ungdommer til å begå slike ugjerninger ved å fortelle dem om at de vil få 72 jomfruer og gull og alt om de dør i kamp for sin leder. Ja disse gjennomgående korrupte lederne vil gjøre alt for å holde på deres makt. Du ser jo innbyrdes kamper mellom Hamas og Fatah.

 

Så aller beste ville vært om Norge og vesten hadde holdt seg unna Palestina, både økonomisk og politisk. De er ikke interresert i oss og vi blir holdt for narr.

Lenke til kommentar

Er det menneskelig natur? Eller er den menneskelige naturen korruptert av systematisk indoktrinering av religion og andre påvirkelige krefter relatert til miljø som er relatert til religion? "Belief" er en nødvendighet for religion. Kan ikke se norske som sprenger hverandre til fillebiter over tilsvarende argumenter? Er ikke norske en del av menneskelig natur? Eller svenske, danske, finske, osv osv? Religionen korrupterer oppveksten og verdisystemene. Det er det som er problemet. Omtrent som et virus som påvirker nerver.

Ja, det er menneskelig natur. Hvor mye avhenger av behov og hva man har av reelle alternativer. I Norge har vi både mindre behov og flere og bedre alternativer, men allikevel er det mange som tror på konspirasjonsteorier, sosialisme, liberalisme, snikislamisering osv. Problemet er ikke religion, det er behovet for å tro og mangelen på alternativer, som åpner for religion, og ikke minst, misbruk av religion, eller for den saks skyld ideologier som ikke baserer seg på overnaturlighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...