Gå til innhold

13 år og aksjer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 13 år gammel gutt som allerede har investert noen tusen i et aksjefond. Jeg vet ikke mye om aksjer, men jeg har engasjert meg veldig i aksjene i fondet. Det er jo spennende det, men jeg synes det høres gøy ut å investere i enkeltselskaper. Jeg har alltid tatt det som en selvfølge at det er en aldersgrense på 18 år for å investere i spesifike aksjer, men snublet over noe på nettet som ga inntrykk av at det var mulig for umyndige persomer å investere i "enkeltaksjer". Jeg har lite erfaring med dette fra før av, men vil selvfølgelig sette meg mye mer inn i temaet dersom det blir aktuelt. Da kommer jeg også selvfølgelig til å kun sette av en <b>liten</b> del av pengene mine - som jeg da tåler å tape - til aksjene. Så altså, jeg tenker IKKE på aksjefond, men på aksjer i spesifike aksjeselskaper. Finnes det slike muligheter?

Hilsen Audun J.L.

Endret av audun0197
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at man må være 18 år for å kunne satse på aksjer. Om du derimot får fullmakt fra foreldre eller oppretter en verdipapirkonto i deres navn skal det gå fint.

Synes derimot du er noe ung til å bli kastet ut i gamet. Er altfor mye psykologi og press når det gjelder ens egne penger til at en 13-åring vil takle det. Godt mulig du er voksen for alderen, men du bør absolutt være forsiktig.

Ellers sier jeg bare lykke til. Aksjer er både spennende og gøy :) Kos deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...