jkhgtdr7tygutfyg9gf7 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Hei! Jeg er en 13 år gammel gutt som allerede har investert noen tusen i et aksjefond. Jeg vet ikke mye om aksjer, men jeg har engasjert meg veldig i aksjene i fondet. Det er jo spennende det, men jeg synes det høres gøy ut å investere i enkeltselskaper. Jeg har alltid tatt det som en selvfølge at det er en aldersgrense på 18 år for å investere i spesifike aksjer, men snublet over noe på nettet som ga inntrykk av at det var mulig for umyndige persomer å investere i "enkeltaksjer". Jeg har lite erfaring med dette fra før av, men vil selvfølgelig sette meg mye mer inn i temaet dersom det blir aktuelt. Da kommer jeg også selvfølgelig til å kun sette av en <b>liten</b> del av pengene mine - som jeg da tåler å tape - til aksjene. Så altså, jeg tenker IKKE på aksjefond, men på aksjer i spesifike aksjeselskaper. Finnes det slike muligheter? Hilsen Audun J.L. Endret 20. februar 2010 av audun0197 Lenke til kommentar
LazeRgun Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) ... Endret 22. april 2010 av LazeRgun Lenke til kommentar
Nighthawk_1989 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Vil tro at man må være 18 år for å kunne satse på aksjer. Om du derimot får fullmakt fra foreldre eller oppretter en verdipapirkonto i deres navn skal det gå fint. Synes derimot du er noe ung til å bli kastet ut i gamet. Er altfor mye psykologi og press når det gjelder ens egne penger til at en 13-åring vil takle det. Godt mulig du er voksen for alderen, men du bør absolutt være forsiktig. Ellers sier jeg bare lykke til. Aksjer er både spennende og gøy Kos deg... Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Enig med han over. Et tap på så lite som 10k kan bli hardt for en 13 åring. En annen ting er at i en alder av 13 år er det vanskelig å føle risiko. Lenke til kommentar
jkhgtdr7tygutfyg9gf7 Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Det ser ut som at jg kanskje burde vente med aksjene, men det er jo fremdeles gøy med aksjefond og, da. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
KS Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Virker i det minste som at han er klar over at det er noe risiko og at han har tenkte å stase minimalt med penger. Så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå