EMS15 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hei. Da er tiden kommet for ny pc;) Jeg har tenkt å bruke mellom 6 og 10k. Jeg driver for det meste med gaming. Spiller wow, pvper. Med andre ord. Det viktigste er at jeg må kunne spille med så lite lag som mulig. God grafikk er bare en bonus. Jeg spiller atm på en liten acer pc som er helt brukbar til gaming, men en del lag.16-30 fps omtrent. Jeg trenger ikke mus og headset. Jeg har en skjerm som jeg brukte på den gamle stasjonære pcen, men vet ikke om den holdet mål. Nå har jeg lite peiling på pc, og enda mindre peilig på pc skjerm. Hvis noen tar seg tid til å se etter pc med meg. Hadde jeg blitt veldig takknemlig:) Jeg har sett på noen pcer, men jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter:P Hadde vert kult med Windiws 7 også. Når det gjelder å kjøpe deler og bygge pcen blir jeg litt usikker. Hvis dere sier at det er bedre, og kanskje billigere er dette opp til vurdering. Men da hadde det vert fint om dere fortalte litt om hvordan det fåregår. Kjøper man bare alle delene og får dem i posten til forskjellige tider? Det må i å fall gå fra kortet til min mor siden jeg ikke er 18. Lenke til kommentar
Lnik Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Kabinett Strømforsyning Prosessor Skjermkort Harddisk DVD±RW ESD Armbånd Windows 7 Hovedkort Minne Du kan evnt. legge inn 800,- for en bedre Prosessor, og et par hundre for bedre harddisk og kabinett hvis du vil, men jeg tror nok dette er det beste du får får den prisen.. den er også oppgraderings vennlig.. Det er ett veldig kraftig skjermkort egentlig, så du kan nok kjøre alle spillene på markedet i dag på high, om ikke max. Endret 19. februar 2010 av JRMN Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Dette høres da bra ut:) Vet du hvor mye dette blir tilsammen? Og kunne du skjekket de to siste linkene (Hovedkort, Minne) for jeg kan ikke laste sidene. Mulig pga jeg skriver på mobil. Vet du / noen hvor lang tid det tar å skaffe delene? Uke? To? Tre? Edit: 7802,- nok. Hvis ikke jeg har regnet helt feil. Regnet også med litt for bedre prosessor. Kan du / noen se på en god skjerm? Regner med dette koster raske 2k elns? Tastatur tror jeg bare jeg går for logitec. Høytalere tar jeg på neste lønning;) Endret 20. februar 2010 av EMS15 Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Er mulig å få filmet med fraps på spill med denne pcen? Og kan noen se på annen prosessor? Går greit med 800+ - Tusen takk for hjelpen hittil JRMN;) Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Er mulig å få filmet med fraps på spill med denne pcen? Og kan noen se på annen prosessor? Går greit med 800+ - Tusen takk for hjelpen hittil JRMN;) Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Hei, har her et forslag fra netshop.no som ikke er helt ulikt det JRMN satte opp - men med firekjernet prosessor, litt raskere HDD, skjerm (som jeg definitivt tror du vil trenge, men utdyp gjerne litt hva du har fra før) og bedre kabinett (som jeg selv har. Fantastisk å bygge i, . Liker du utseendet er det bare å gå for det, men Antec Three Hundered er også veldig bra.). Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB AMD Phenom II X4 955 Black Edition Mushkin DDR3 4GB Blackline Black ES Lancool PC-K62, Miditower, Sort Microsoft Windows 7 Home Premium OEM BenQ 24" LCD G2420HD Sort Sony DVD-brenner AD-5240S intern Gigabyte GA-770TA-UD3, Socket-AM3 OCZ StealthXStream strømforsyning 600W Club3D HD5850 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0 Totalt 10 000,- inkl. frakt (faktisk på krona!). Alle varene skal være på lager innen 2 dager, så du får sikkert alt sammen i løpet av uka, slik min erfaring med netshop.no er. Vil virkelig anbefale deg å kjøpe ny skjerm, slik at du får kjørt spillene i skikkelig oppløsning og opplevd hvor deilig 24" er. Du kan kjøpe dette HKet og denne PSUen, hvis du ønsker mulighet for crossfire senere. Du kan spare inn litt penger her og der (noen kroner på HDD og kabinett), men alt i alt er dette et veldig bra oppsett. Lykke til med bygging! EDIT: Vil du ikke bygge selv kan netshop.no gjøre det for deg. Det koster 370 kr. Men vil absolutt anbefale deg å bygge - det er veldig morsomt og lærerikt. Du får kjennskap til PCen din på en helt annen måte og kan lettere rette opp evtentuelle feil senere, oppgradere osv. Og det er ikke vanskelig! Les litt manualer og se en instruksjonsvideo på youtube, så går det veldig fint! Endret 20. februar 2010 av E-asy1985 Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Tusen takk for svar:) Det ble totalt 10k med skjerm sant? Hvor stor forskjell er det på disse pcene? Som sagt er jeg ute etter en kraftpakke. Selvfølgelig må jeg ha litt grafikk også Når det gjelder å sette sammen delene selv, blir,der som å bygge lego liksom? Knip for hardt her og delen er ødelagt. Jeg har selvfølgelig skrudd opp en pc før. Men der blir litt annerledes når det kommer til en helt ny pc:P Hvor lenge tror du denne pcen vil holde før jeg må kjøpe ny eller oppgradere ? Endret 20. februar 2010 av EMS15 Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Du sa vel at du var ute etter en gaming-PC Kraftpakke vet jeg ikke hva du legger i. Forskjellen er at prosessoren jeg valgte er mye bedre, ift. at den er firekjernet og litt mer framtidsrettet (men allerede finnes spill som nærmest krever dette). Kan fikse flere oppgaver rett og slett. Hakket under toppmodellen til AMD. Spillytelsen bestemmes først og fremst av skjermkortet, så 5850 er et godt valg som gir mye for pengene. Hvor lenge dette vil være "godt nok" er umulig å svare på, men maskinen vil kjøre alle nye spill på høy/maks grafikk med høy oppløsning. Kjøper du det alternative hovedkortet og PSUen, vil det være svært lett å oppgradere senere. Har du ikke skrudd PC før, og har den spente forsiktigheten enhver jomfrubygger har, gjør du ikke noe galt. Det er litt som å bygge lego, men det er selvsagt ikke billige plastikkbiter man holder på med Men les manualene, det er råd nummer 1! Gjør du det er du langt på vei forsikret. Kablene passer stort sett bare ett sted, så det er bare å prøve seg frem. Spør her om noe ikke fungerer.. Hadde knapt åpnet en maskin før jeg bygde min første, og det gikk smertefritt. Den startet ikke ved første forsøk, som var pga. at jeg hadde glemt å koble en kabel til hovedkortet. Men den går som en drøm. Oppgradering senere blir vanvittig lett med litt kunnskap fra bygginga også. Så igjen: les manualer, sjekk youtube 1-2-3-guider og vær forsiktig. Pass på å ikke miste skruer osv. på hovedkortet (men med kabinettet jeg valgte trenger du ikke en skrue). Lykke til. Endret 20. februar 2010 av E-asy1985 Lenke til kommentar
Leren Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hei Jeg skal også kjøpe ny pc nå, og det blir første gang jeg bygger selv. Dette blir nok mitt oppsett, alt hentet fra komplett: ASUS P5Q PRO Turbo, P45, Socket-775 Intel Core™ 2 Duo E8500 Zalman CNPS9900A LED CPU Kjøler Sapphire Radeon HD 5750 1GB GDDR5 Corsair XMS2 PC6400 DDR2 2GB CL5 x 2 Corsair TX 650W PSU Seagate Barracuda 7200.12 500GB Samsung DVD±RW burner, SH-S223C Cooler Master Elite 310 Sort/Sølv Microsoft Windows 7 Home Premium EN 64bit Totalsum = 8000kr m/frakt = 8300kr Noen som har noe inspill på dette? Trenger litt siste input før jeg bestiller i morgen Blir veldig spennende å bruke vinterferien til å bygge min første pc! Gleder meg! Lenke til kommentar
areah Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 @leren komponentene du har valgt er ut-daterte og anbefales ikke. begge oppsettene som har blitt foreslått i denne tråden er minst 2X bedre. gå for amd sine prosessorer (phenom II eller athlon II) HK med AM3 sokkel ddr3 minne vist det er gamer du er ute etter ville jeg lagt litt mer penger i skjermkort resten er greit Lenke til kommentar
KristianNH Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Her har du et oppsett til 9k. Jeg tror dette er veldig bra, skal kjøpe det selv. Hvis alt passer sammen da, gjør det det? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=778032&su=36E36B8E-F5FC-412A-931D-43A50DE7DBD3 Lenke til kommentar
Lnik Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Anbefaler ikke den prosessoren til gaming.. Lenke til kommentar
KristianNH Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Den jeg foreslo? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=584608 denne istedet? Lenke til kommentar
Lnik Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Ja den egner seg mye bedre til gaming! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå