Gå til innhold

hvordan flashe skjermkort bios?


Anbefalte innlegg

jeg har nettopp lagt inn Rivatuner og lurer på om det vil funke å overklokke dette kortet (se over) med dette programmet?

siden det ikke gikk med Rage3D Tweak, skal jeg nå prøve med Rivatuner...

 

hva skal jeg gjøre for å klokke core til 288 og memory til 279 i dette programmet?

 

er det bare å gå på OverclockingCurrent Device og sette CoreClk og sette denne til 288 og MemClk til 279? er det noe annet jeg må gjøre?

 

takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det ingen som vet hvordan jeg flasher biosen til skjermkortet mitt?

 

Joda =)

 

Jeg brukte denne flasheren.

 

Du mekker en bootdisk (Diskett altså ;)), trøkker over flashrommen til den, booter med disketten og skriver flashrom, da får du all hjelp du trenger. Jeg antar at den fila du lasta er, den som het Radeon9700OC.rar inneholdt den originale (BBA) Radeon9700Prohastigheten? For å sjekke hvilke "hastigheter" BIOSen du skal flashe med er, bruker du RadEdit. Denne kan også brukes til å sette andre hastigheter selvfølgelig =).

 

Husk! Alltid ta en backup av din egen BIOS og et PCI/ISA skjermkort. Du kan ikke holde meg ansvarlig hvis dette går rett i dass! (Måtte bare ha med den!)

 

Lykke til! =)

Lenke til kommentar
er det ingen som vet hvordan jeg flasher biosen til skjermkortet mitt?

 

Joda =)

 

Jeg brukte denne flasheren.

 

Du mekker en bootdisk (Diskett altså ;)), trøkker over flashrommen til den, booter med disketten og skriver flashrom, da får du all hjelp du trenger. Jeg antar at den fila du lasta er, den som het Radeon9700OC.rar inneholdt den originale (BBA) Radeon9700Prohastigheten? For å sjekke hvilke "hastigheter" BIOSen du skal flashe med er, bruker du RadEdit. Denne kan også brukes til å sette andre hastigheter selvfølgelig =).

 

Husk! Alltid ta en backup av din egen BIOS og et PCI/ISA skjermkort. Du kan ikke holde meg ansvarlig hvis dette går rett i dass! (Måtte bare ha med den!)

 

Lykke til! =)

 

ok. tusen takk for hjelpen!

 

nå har jeg laget en oppstartsdiskett og lagt inn flashrom på det, og kopiert over biosen jeg skal legge inn.

 

men hva er det jeg skal skrive i programmet for at den skal legge inn den nye biosen? hvilken kommando?

 

takker for alle svar...

Lenke til kommentar
massemasse

 

En ting: Du trenger ikke å "svare" med "er det ingen som vet..." osv. ikke alle har bredbånd som er plugget opp 24t/7 ;)

 

Nr 2. Det skal bare være å skrive "flashrom" etter at du har boota opp med disketten så skal det komme forskjellige switcher til flashrom.

 

f.eks flashrom -s osv. (Husker ikke dette i hodet)

Lenke til kommentar

ja. jeg vet at jeg skal skrive "flashrom". men problemet er at når jeg gjør dette er det så mange forskjellige kommandoer som jeg kan skrive. men jeg vet ikke hvilken av de som gjør at programmet begynner å flashe?

 

og jeg skal vel kopiere den biosen jeg skal legge inn på samme diskett. ikke sant?

Lenke til kommentar
ja. jeg vet at jeg skal skrive "flashrom". men problemet er at når jeg gjør dette er det så mange forskjellige kommandoer som jeg kan skrive. men jeg vet ikke hvilken av de som gjør at programmet begynner å flashe?

 

og jeg skal vel kopiere den biosen jeg skal legge inn på samme diskett. ikke sant?

 

Står det ingen forklaring på engelsk etter hver switch?

Lenke til kommentar
ja. jeg vet at jeg skal skrive "flashrom". men problemet er at når jeg gjør dette er det så mange forskjellige kommandoer som jeg kan skrive. men jeg vet ikke hvilken av de som gjør at programmet begynner å flashe?

 

og jeg skal vel kopiere den biosen jeg skal legge inn på samme diskett. ikke sant?

 

Står det ingen forklaring på engelsk etter hver switch?

 

hva mener du med "switch"? uansett: ja det står noe forklaring bak, men det er vanskelig å forstå språket når en ikke kan så veldi mye om saken fra før.

 

men jeg fikk vite at jeg skulle skrive: flashrom (eller atiflash) -f -p 0 biosnavn.bin

Lenke til kommentar
Og dagens gode råd; klarer du ikke å lese hva som står bak switchene i programmet så burde du nok heller ikke overklokke kortet. Helt tydelig at du ikke har så mye peil på hva du holder på med... :-?

 

(No offense såklart :wink: )

 

jeg har klokket til 373.50/226.50... er ikke dette godt nok?

Lenke til kommentar

For meg er det samma f hva du gjør og ikke gjør med kortet ditt, men det jeg vil frem til er at det nytter ikke bare å gå rundt og rote med ting man ikke har så mye peiling på. Bakgrunnskunnskaper er veldig kjekt å ha, og det kunne nok ha spart mange(!^12) unødvendige, usaklige, useriøse tråder og poster på dette forumet... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...