Coitus Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Hei! Har selvbygd PC. Den er ca et halvt år gammel nå og alt har gått strøkent frem til i dag. Så her er historien hvor ting begynte å gå skeis: Hadde litt tid til overs så bestemte meg for å tukle litt med viftene i kabinettet. Tenkte at det ikke spilte så stor rolle om pcen var på eller ikke, så lot den stå på mens jeg drev på. Koblet av og på viftene for å finne støykildene, så hørte jeg viften på skjermkortet spinne opp et lite sekund og da skjedde det utenkelige: PCen var fremdeles på, men skjermen ble svart! Jeg kjente etter svilukt, men luktet ingenting. Jeg har prøvd å bytte fra DVI til VGA, men fortsatt ingen respons. På skjermen står det: No signal. Jeg har tatt ut skjermkortet, rengjort det og satt det i igjen. Fremdeles ingen respons på skjermen, men viften til skjermkortet spinner fremdeles. Jeg har koblet fra skjermkortet nå og bruker det integrerte skjermkortet på hovedkortet. Her fungerer alt greit. Så hva syns dere? Er det skjermkortet som er syndebukken? Hvis det er noen andre metoder jeg kan utføre for å finne hvor feilen ligger så bare skrik ut så skal jeg prøve det ut. Skjermkortet er forresten en ATI 4890 vapor-x. Resten av riggen ligger på profilen min. På forhånd takk for svar! Edit: Tydeligvis noe rart med profilen. Si ifra hvis dere trenger å vite resten av riggen. Endret 19. februar 2010 av Coitus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå