jahas Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Hei! Jeg har tenkt å mekke et trådløst nettverk på min ettromshybel, da det er for mye styr med ledninger. Hva trenger jeg og hvordan gjør jeg det? Jeg har altså bare et uttak i veggen for kabel. Endret 19. februar 2010 av jj_89 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Får trådløsnettverk treng du ein ruter og pc med wlan kort. D-LINK DIR-825 er rutern eg vill anbefale, vist du vill spare eit par krone er D-LINK DIR-635 eit godt valg. Begge rutern har støtte for A/B/G/N nettverk. Håper det hjelper Lenke til kommentar
jahas Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Får trådløsnettverk treng du ein ruter og pc med wlan kort. D-LINK DIR-825 er rutern eg vill anbefale, vist du vill spare eit par krone er D-LINK DIR-635 eit godt valg. Begge rutern har støtte for A/B/G/N nettverk. Håper det hjelper OK Så jeg trenger ikke noe modem eller no? Bare plugger en kontakt mellom routern og internettuttaket, og så kan jeg koble pcen på nettverket? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Det er nok nettverk fra husvertens router som kommer ut av nettverkskontakten. Da er alt du behøver en router eller aksesspunkt. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Det er nok nettverk fra husvertens router som kommer ut av nettverkskontakten. Da er alt du behøver en router eller aksesspunkt. OK! Er denne bra nok eller? http://www.dustinhome.no/pd_5010095419.aspx Bader ikke akuratt i penger Sorry for mange spm Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) DIR-635 er ok den. Du greier deg også fint med denne https://prisguiden.no/produkt/92329 Den kan flashes med DD-WRT og brukes til masse ting om du skulle få andre behov enn bare router. Endret 21. februar 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
jahas Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 DIR-635 er ok den. Du greier deg også fint med denne https://prisguiden.no/produkt/92329 Den kan flashes med DD-WRT og brukes til masse ting om du skulle få andre behov enn bare router. ok supert, da prøver jeg den Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Får trådløsnettverk treng du ein ruter og pc med wlan kort. D-LINK DIR-825 er rutern eg vill anbefale, vist du vill spare eit par krone er D-LINK DIR-635 eit godt valg. Begge rutern har støtte for A/B/G/N nettverk. Håper det hjelper OK Så jeg trenger ikke noe modem eller no? Bare plugger en kontakt mellom routern og internettuttaket, og så kan jeg koble pcen på nettverket? Ja, så lenge du kan bruke en PC direkte på kontakten, så er alt du trenger bare en trådløs ruter. Normalt er det bare å koble denne til så vil den fungere automatisk. Evt. må du sette den opp i webgrensesnittet dersom du ikke er fornøyd med kryperingen og slikt (elle mangel på det) som den kommer med som standard. Noen kommer ferdig-kryptert med nøkkel på undersiden av boksen mens noen kommer med åpent nettverk som standard med forventningen om at du kan sette dette på selv om du trenger. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå