Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opprette trådløst nettverk - hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får trådløsnettverk treng du ein ruter og pc med wlan kort.

D-LINK DIR-825 er rutern eg vill anbefale, vist du vill spare eit par krone er D-LINK DIR-635 eit godt valg. Begge rutern har støtte for A/B/G/N nettverk.

Håper det hjelper

OK :) Så jeg trenger ikke noe modem eller no? Bare plugger en kontakt mellom routern og internettuttaket, og så kan jeg koble pcen på nettverket?

Lenke til kommentar

Får trådløsnettverk treng du ein ruter og pc med wlan kort.

D-LINK DIR-825 er rutern eg vill anbefale, vist du vill spare eit par krone er D-LINK DIR-635 eit godt valg. Begge rutern har støtte for A/B/G/N nettverk.

Håper det hjelper

OK :) Så jeg trenger ikke noe modem eller no? Bare plugger en kontakt mellom routern og internettuttaket, og så kan jeg koble pcen på nettverket?

Ja, så lenge du kan bruke en PC direkte på kontakten, så er alt du trenger bare en trådløs ruter. Normalt er det bare å koble denne til så vil den fungere automatisk. Evt. må du sette den opp i webgrensesnittet dersom du ikke er fornøyd med kryperingen og slikt (elle mangel på det) som den kommer med som standard. Noen kommer ferdig-kryptert med nøkkel på undersiden av boksen mens noen kommer med åpent nettverk som standard med forventningen om at du kan sette dette på selv om du trenger.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...