Gå til innhold

hjelp til å få instalert W7 på ny pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg bruker nr 1 til harddisk og nr 2 til DVD .

det samme problemet var der også ved en annen dvd leser av typen PATA.

det var hvis noen som forsøkte med å oppgradere firmvaren i DVD leseren.

men jeg tviler at jeg finner noen oppgradering hverken til den fra BENQ eller denne.

anbefalt fra komplett.no og kjøpt hos coop

Lenke til kommentar

Tja, hvis det var samme problem med en PATA stasjon så er vel sansynligvis ikke SATA oppsettet som gir deg vansker (?). Eneste jeg kan si er at jeg har samme hovedkort (P7P55D-E), med en gamle PATA CD-brenner og en gammel PATA DVD-brenner, og har ikke hatt problemer.

Lenke til kommentar

Hei

Har hatt samme problem jeg også, men merket problemet på en annen måte før jeg merket det som beskrives her. Beskrevet i DENNE tråden.

Ser ut til at man må ha nye brennere sertifisert for win7 for at det skal virke! Ny firmware ser det ikke ut til at noen har enda. Det er jo håpløst!

Lenke til kommentar

det merkelige er at det fungerte å instalere en annen utgave ( ikke norsk).

så da må det være noe spesielt med den norske OEM utgaven.

den som kommer sammen men nye pcer.

det er ikke lov å kjøpe den utgaven uten at man også kjøper neo hardvare i tillegg.

denne utgaven er beregnet på instalering på ny pc , da er det merkelig at den ikke fungere på enkelte dvd lesere

Lenke til kommentar

så da må det være noe spesielt med den norske OEM utgaven.

den som kommer sammen men nye pcer.

det er ikke lov å kjøpe den utgaven uten at man også kjøper neo hardvare i tillegg.

Det der stemmer ikke helt, kanskje etter EULA betingelsene til Microsoft, men det er slutt på den tiden der du måtte kjøpe med f.eks en Microsoft mus for å kunne kjøpe OEM programmer.

Men det er meningen at OEM kun skal følge med nye pcer ja.

Men OEM versjonen inneholder ikke noe mindre drivere for det. Det er akkurat den samme versjonen som oppgradering og fullversjonen ang drivere, funksjoner etc. Eneste er selve produktnøkkelen som bindes opp mot den pcen du installerer den først på. Og setter en del begrensninger ang hardware byte (les hovedkort), men det går ikke på drivere, men muligheten til å bytte uten å kjøpe ny lisens.

Lenke til kommentar

det kon sikker ikke godnok frem her men det jeg vektla var at de måtte være noe spesiel men den norske versjonen ( kansje bare den jeg har ) slik at jeg ikke fik instalert den.

komplett. no benekter selvsagt at det er noen galt med windows dvd-en.

spørsmålet blir om det er noen vits å angre på kjøpet der (har frem til tirsda igjen ) og kjøpe meg en annewindows DVD en noen annen plass.

jeg har fått en del tips som instalere en anne versjon som delvis løser prblemet ( jeg sitter jo med en engelsk utgave som virker ) til å opgrader biosen eller firmvaren DVD leseren ( som jeg har lite tro på) . for tiden er denne muliheten ikke gjenomførbar da det hverken finnes nyere bios eller firmvare.

når verken windows instalasjoen eller hovedkortet har feil - hva er da som gjør denne feilen ?

nå gik det ikke ann kjøre instalsjon fra dvd-en mens w7 var i gang.

je har ikke prøvd å instlare fra opstart over den versjon jeg har nå . spørsmålet blir da om systemet da finner enhetsdriveren ?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke garantere at det funger, men det høres veldig rart ut at den norske DVD platen ikke skal fungere.

En norsk Windows 7 DVD plate er akkurat den samme som den engelske, bare med at noen filer er byttet ut med norsk oversettelse.

Beviset på det finner du her: http://samfunn.myhken.com/?p=447 på guiden min til hvordan du gjør en engelsk W7 installasjon over til norsk ved bruk av en språkpakke. Samme prinsipp er brukt på de DVD platene som selges i Norge (og andre land).

Er det forskjell på bit versjonen på den engelske og den norske? F.eks 64bit og 32bit? Da kan feilen ligge der.

Du kan jo, hvis du vil, og har mulighet, få tak i en engelsk OEM utgave av samme type og bit versjon bare for å se om det gjør noe forskjell. Men som sagt, jeg tviler sterkt på det.

Lenke til kommentar

Tror det har blitt litt misforståelse her.

Problemet dreier seg ikke om norsk eller engelsk Win7. Problemet var nok, som flere på andre forum (eller heter det fora?) har opplevd, at det er selve DVD-plata som er problemet. Og, at installasjon går greit etter å ha brent ei ny plate fra en Win7 iso.

Den andre elgen satt med ei norsk plate som ikke fungere, men det fungere etter at han brente en ny DVD fra engelsk Win7 iso. Det hadde fungert like bra hadde han brent fra en norsk Win7 iso. Men, siden han ikke hadde norsk iso så ble det engelsk.

Endret av Wiker
Lenke til kommentar

jeg tror ikke brenner hastiheten har så mye å si. Derimot har det mye å si om brenner progrmmet makter å mota datane fort nok til am man ungå underbuffer.

begge utgavene er 64 bits utgaver bare for å få det oppklart

jeg spurte om komplett.no var helt sikker på at det ikke var feil med W7 plata.

samtidig nevnt jeg at jeg det var litt problemer å finne en norsk suport side fra ASus.

svare var en lik til asus sinne nettsider som jeg selv hadde funnet fram til .

denne gang fant jeg en side beregnet for norden - der man kunne skrive inn problemet.

det virker som om man er på vei til å skylde på hverandre her .

komplett benekter at det er feil på windows plata.

jeg er redd for a microsoft vil gjøre det samme . offesielt så har de jo ikke suport på oem versjoner

nå spørs det bare hva de svarer hos Asus.

nå har jeg ikke fått instaler den norske versjon slik at jeg får teste om det er fler feil med den utgaven jeg sitter med

myhken mener du at det er mulig å gjøre den engelsk utgaven slik at den ser ut som om den er en norsk utgave ?

opdate:

jeg pøvde metoden din myhken men den var mislykket.

det stod forklar at mans skulle slette forekomsten til den engelsk sråkpakke før omstart når den norske var lagt inn slik jeg forsto det.

av en eller annen grun så fungerte ikke den norske språk pakken.

jeg fikk "blå skjerm" og omstart ved opstarten

her måtte jeg ta en restore ved å starter med den fungrende platen i leseren

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

jeg får beskjed at dette støtes ikke på mit oprativsystem

jeg må ha windows 7 profesonal

den utgaven av Nb-no som jeg lastet nede er på 56 832 949 bytes hvis det skull ha noe å si.

det må da vær den rette for 64 bit sytemet ?

Lenke til kommentar

nå fikk jeg det også til.

så tusen takk for hjelpen

jeg vet ikke hva som gikk galt forige ganggen men det virker som om bat filen ikke gjorda jobben sin.

denne gangen utførte jeg komandoene manuelt

av en eller annen merkelig grunn tok det betrkteligere lengre til å konvertere/pakke ut ( eller hva det nå heter) nb-no

men er det mulig å lage en norsk utgave av den egelske som man kan bruke til å instalere eller reparere windows 7 ?

noen ganger har man behov for å reparer en instalasjon eller man må instalere alt på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...