Gå til innhold

Ny bærbar, skal kjøre virtuelle servere.

Jspn

Anbefalte innlegg

Hei :)

Skal begynne It-studier nå, og er nødt til å jobbe litt over alt.

Jeg trenger en maskin jeg skal kjøre 2-3 virtuelle servere (maskinene bør klare 2-3 virtuelle maskiner på samtidig)

Skal også ha en virtuell klient på den. Kommer maks til å være 3 virtuelle maskiner som kjøres samtidig.

maskinen skal kun brukes for å teste og sette opp tjenester på i forbindelse med studiet. Det vil ikke være en maskin som står på hele tiden, blir kun satt på når jeg trenger den.

Det er windows 7 som skal kjøres i bunn. OS på virtuelle maskinene skal være w2k8 og w2k8 R2. Så skal jeg ha en w7 klient på den.

Jeg har maks budsjett på 9000kr. Har ingen krav til merke o.l på maskinene og den kan gjerne leveres uten OS.

Endret av Jspn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar du ser etter en maskin med en i5/i7 cpu med godt med memory og uten noen spesielle krav til skjermkort. Har funnet et par alternativer fra Netonet. HP Pavilion dv6-2170eo,Intel Core i7-720QM,6 GB DDR3 RAM,640 GB harddisk, og en som heter Packard Bell Easynote TJ75-JO-546NC,# Intel Core i5 430M 2,26GHz , 6GB RAM , 500GB harddisk Den siste har også et heftig skjermkort men det var utilsiktet.

Virituel server kan kjøres på maskiner med intil 4 kjerner etter hva jeg kan finne ut så 2170'n er muligens det beste alternativet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...