Gå til innhold

Hjelp med registrerings skjema!

Anbefalte innlegg

<?php

$db_user = "u_brukernavn"; # Brukernavn til SQL

$db_pass = "passord"; # Passordet til SQL

$db_host = "localhost"; # SQL Host

$db_name = "db_brukernavn"; # Database-navnet

// Oppretter en forbindelse til SQL

$con = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass)

or die(mysql_error());

// Velger databasen som skal brukes

$sql_dselect = mysql_select_db($db_name, $con)

or die(mysql_error());

// Nødvendige variabler for innlogging

$user = $_POST['user'];

$user = mysql_real_escape_string($user);

$user = htmlentities($user);

$pass = $_POST['pass'];

$pass = mysql_real_escape_string($pass);

$pass = htmlentities($pass);

$pass_ikke_kryptert = $pass;

$pass = sha1($pass);

$mail = $_POST['mail'];

$mail = mysql_real_escape_string($mail);

$mail = htmlentities($mail);

$submit = $_POST['submit'];

$sql = 'SELECT COUNT(*) AS `Rader`, `ID` FROM `forum_brukere` GROUP BY `ID` ORDER BY `ID` LIMIT 0, 30 ';

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

if(($submit) == (TRUE)) {

$sql = "INSERT INTO forum_brukere (Navn, Passord, IP, Mail) VALUES ('$user', '$pass', '$ip', '$mail')";

$result = mysql_query($sql);

echo 'Du har blitt registrert. Trykk <a href="forum.php">her</a> for å komme til forumet.</a>';

require("send_mail.php");

}

?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"

"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

<html>

<head>

<title>KriSsn programs..</title>

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="krissn.css">

<link rel="icon" href="http://www.krissn.net/krissn.ico" type="image/x-icon"/>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-88591"/>

<meta name="description" content="Krissn.net er en nettside hvor folk kan lære seg PHP, html osv, etter hvert." />

<meta name="keywords" content="PHP, CSS, web-design, mafianor, javascript,C++, krissn.net" />

</head>

<h2>Registrer deg</h2>

<p><b>Vennligst skriv inn en fungerende mail-adresse. Denne blir brukt til å sende nyhetsbrev, (info kommer senere..)</b></p>

<form method="post" action="">

<table border="0" cellspacing="3" cellpadding="3">

<tr><td>Brukernavn</td><td><input type="text" name="user" /></td></tr>

<tr><td>Passord</td><td><input type="password" name="pass" /></td></tr>

<tr><td>Mail</td><td><input type="text" name="mail" /></td></tr>

<tr><td colspan="2" align="center"><input type="submit" name="submit" value="Registrer" /></td></tr>

</table></form>

</html>

Det jeg trenger hjelp til er at man må ha skrivd inn e-mail, passord og brukernavn i feltene for å registrere seg.

Sier takk for svar i mens =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mkay, at du har klart og komme deg så langt men ikke funnet ut av det er vel sjokkerende. Men okay, før jeg gir deg svaret så PLZ ikke ha noe som echo'er kode FØR etter Body Tagen. Det du gjør er at du setter en variabel til og være true.

Altså forandre:

$sql = "INSERT INTO forum_brukere (Navn, Passord, IP, Mail) VALUES ('$user', '$pass', '$ip', '$mail')";

echo 'Du har blitt registrert. Trykk <a href="forum.php">her</a> for å komme til forumet.</a>';

}

til:

$validRegistration = true;

require("send_mail.php"); // send_mail echoer vel ikke noe? Isåfall, få den også til og sette en variabel.
}
?>

Så forandrer du

<h2>Registrer deg</h2>
<p><b>Vennligst skriv inn en fungerende mail-adresse. Denne blir brukt til å sende nyhetsbrev, (info kommer senere..)</b></p>

til feks

<h2>Registrer deg</h2>
<?php
if($validRegistration == true) 
{
?>
<p><b>Du har blitt registrert. Trykk <a href="forum.php">her</a> for å komme til forumet.</a></b></p>
<?php
} else {
?>
<p>Vennligst skriv inn en fungerende mail-adresse. Denne blir brukt til å sende nyhetsbrev, (info kommer senere..)</p>
<?php
}
?>

--------------------------------------------

Sånn, nå som det er ute av verden, la meg hjelpe deg med det du faktisk lurte på :)

Fuksjonen du leter etter er strlen.

if( strlen( $brukernavn ) == 0 )
{
	// Du kan velge og enten echoe ut en feilmelding ELLER sånn som jeg liker. Putte det i en array som kan printes ut senere
$error[] = "Vennligst skriv inn et brukernavn";
}

Hvis du putter alle feilmeldingene i en array så kan du senere telle opp arrayen:

if ( count ( $error )) !== 0 ) {
// Hvis error counten ikke er null, ja da har noe skjedd. DA kan vi putte ut feilmeldinger.
foreach($error as $e) {
echo "Error: {$e} <br />";
}
} else
{
// Nå kan vi anta at det ikke er noen feilmeldinger. DA fortsetter vi og kjøre scriptet. Vi avslutter med en
}

Du har lyst og plassere en lignende kode en stund før if(($submit) == (TRUE)) { (Forresten, AFAIK du trenger ikke skrive det sånn. Jeg ville ivertfall aldri gjort det. jeg ville hatt if ( isset ( $submit ) ) { ) sånn at den delen med og fortsette og kjøre scriptet sender mailen osv.

Håper dette ga LITT mening ivertfall ;)

Lenke til kommentar

Mkay, at du har klart og komme deg så langt men ikke funnet ut av det er vel sjokkerende. Men okay, før jeg gir deg svaret så PLZ ikke ha noe som echo'er kode FØR etter Body Tagen. Det du gjør er at du setter en variabel til og være true.

Altså forandre:

}

til:

require("send_mail.php"); // send_mail echoer vel ikke noe? Isåfall, få den også til og sette en variabel.
}
?>

Så forandrer du

<h2>Registrer deg</h2>

til feks

<h2>Registrer deg</h2>
<?php
{
?>
<p><b>Du har blitt registrert. Trykk <a href="forum.php">her</a> for å komme til forumet.</a></b></p>
<?php
} else {
?>
<p>Vennligst skriv inn en fungerende mail-adresse. Denne blir brukt til å sende nyhetsbrev, (info kommer senere..)</p>
<?php
}
?>

--------------------------------------------

Sånn, nå som det er ute av verden, la meg hjelpe deg med det du faktisk lurte på :)

Fuksjonen du leter etter er strlen.

{
	// Du kan velge og enten echoe ut en feilmelding ELLER sånn som jeg liker. Putte det i en array som kan printes ut senere
}

Hvis du putter alle feilmeldingene i en array så kan du senere telle opp arrayen:

// Hvis error counten ikke er null, ja da har noe skjedd. DA kan vi putte ut feilmeldinger.
foreach($error as $e) {
}
} else
{
// Nå kan vi anta at det ikke er noen feilmeldinger. DA fortsetter vi og kjøre scriptet. Vi avslutter med en
}

Du har lyst og plassere en lignende kode en stund før if(($submit) == (TRUE)) { (Forresten, AFAIK du trenger ikke skrive det sånn. Jeg ville ivertfall aldri gjort det. jeg ville hatt if ( isset ( $submit ) ) { ) sånn at den delen med og fortsette og kjøre scriptet sender mailen osv.

Håper dette ga LITT mening ivertfall ;)

Tusen hjertelig takk for hjelpen :)

Det fungerer =)

Send meg en melding med MSN elns, tilfellejeg trenger mer hjelp ?

Mvh

Kristoffer aka HomzKriSs

Lenke til kommentar

Send meg en melding med MSN elns, tilfellejeg trenger mer hjelp ?

Mvh

Kristoffer aka HomzKriSs

Neste gang du trenger hjelp lager du ganske enkelt en ny tråd (etter å ha søkt, selvsagt) her på forumet. Da kan flere enn Surmoth svare. Han er jo ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Mvh

Runar aka HomzRuNrb0y

Lenke til kommentar

Nå ble det en feil, nå ble siden helt hvit bare,

for å sjekke:

Kontaktskjema | Krissn.net

Hva er feilen, har gjort alt Surmoth sa, men trenger nok litt hjelp ja.

Koden:

<?php

$db_user = "uXXXXX_navn"; # Brukernavn til SQL

$db_name = "dbXXXXX_navn"; # Database-navnet

or die(mysql_error());

or die(mysql_error());

// Nødvendige variabler for innlogging

$user = $_POST['user'];

$pass = $_POST['pass'];

$pass_ikke_kryptert = $pass;

$pass = sha1($pass);

$mail = $_POST['mail'];

$sql = 'SELECT COUNT(*) AS `Rader`, `ID` FROM `forum_brukere` GROUP BY `ID` ORDER BY `ID` LIMIT 0, 30 ';

}

{

}

foreach($error as $e) {

}

} else

{

}

?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"

"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

<html>

<head>

<meta name="description" content="Krissn.net er en nettside hvor folk kan lære seg PHP, html osv, etter hvert." />

<meta name="keywords" content="PHP, CSS, web-design, mafianor, javascript,C++, krissn.net" />

</head>

<h2>Registrer deg</h2>

<?php

{

?>

<?php

} else {

?>

<?php

}

?>

<tr><td colspan="2" align="center"><input type="submit" name="submit" value="Registrer" /></td></tr>

</table></form>

</html>

Lenke til kommentar

Putt koden din i

[php]-bokser. Når du har gjort det, kaster du følgende snutt inn i toppen av .php-dokumentet ditt:

ini_set('display_errors','On');

Edit: Se over koden din en gang til, og tell hvor mange ganger du har glemt semikolon og lignende.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Som jeg prøvde og si, jeg ga deg bare eksempler. Vil du lære PHP så kan du ikke bare copy-paste andres arbeid :)

Men jeg er i det snille hjørnet idag (egentlig venter jeg bare på at hele servern skal ta fullstendig backup.... 2TB med data...det kan ta sin tid) så jeg skal fikse scriptet ditt.

<?php
/**************************************************'
** Tittel:	Lær deg tidlig og ha med tittel
** Author:	Hvem som kodet denne fila
** Date:	13-03-37 Når den var kodet
**
** Hva meninga med den er, osv. osv.
** Det er veldig fin praksis når du har store prosjekter.
***************************************************/
$db_user = "uXXXXX_navn"; # Brukernavn til SQL
$db_name = "dbXXXXX_navn"; # Database-navnet

or die(mysql_error());

or die(mysql_error());

// Nødvendige variabler for innlogging ; Igjen, dette vil jeg gruppere. Ser mer strukturert ut 
$user = $_POST['user'];
$pass = $_POST['pass'];
$pass_ikke_kryptert = $pass; // ;Poenget med denne variabelen eeeeeer???
$mail = $_POST['mail'];

$pass = sha1($pass); // ;Personlig ville jeg brukt mer heavy kryptering en dette. Feks md5( sha1 ( $user ) . sha1 ( $pass );

if(isset( $submit)) {

// ; Alt sammen lett og strukturert sammen. Det gir en bedre flyt i koden.
if( strlen( $user ) == 0 )
if( strlen( $pass ) == 0 )
	$error[] = "Vennligst skriv inn et passord";
if( strlen( $mail ) == 0 && count(explode("@", $mail)) == 2) // ;Her sjekker jeg om fyren har skrevet inn en gyldig email.
	$error[] = "Vennligst skriv inn en gyldig email"; 

// ;Tell opp error arrayen. Hvis den er MER ENN 0
if( count( $error ) > 0 )
{
	// ; Så har det skjedd no drit!
	$userError = true;
	foreach( $error as $e )
		$output = "{$error} <br />";
}
else
{ // ; Hvis det er ingen feil, ja DA er det åkai!
	$sql = "INSERT INTO forum_brukere (Navn, Passord, IP, Mail) VALUES ('{$user}', '{$pass}', '{$ip}', '{$mail}')";
	if(mysql_query($sql)) // Hvis spørringen ble kjørt uten feil
	{
		$validRegistration = true; // Så forteller vi brukeren dette
		require("send_mail.php"); // Og sender denne mailen det er så mye snakk om
	}
	else
	{
		die("Det skjedde vist en feil....<br /> <b>Mysql Error:</b>" . mysql_error() ); // Hvis ikke, ja DA er det no feil!
	}
}
}
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
</head>
<?php
if($userError == true) {
echo "<div class='feilmelding'><h1>Feil!</h1><p>{$output}</p>";
}
?>

<h2>Registrer deg</h2>
<?php if($validRegistration == true) { ?>

<?php } else { ?>

<?php } ?>

</table></form>
</html> 

Sånn. det skal fungere. Har lagt med noen kommentarer også, PLEASE les dem. Ikke bare copy-paste det hele. Det KAN være feil, jeg er langt ifra perfekt.

Lenke til kommentar

Gikk igjennom hele 1-2 feil, men det fikser jeg.

Takk for hjelpen,

Hvilken server har du?

BTW, har bestilt en Fujitsu Siemens server til 8490,- fra komplett.no håper det blir en bra buisness ut av den :p

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

Haha, ja jeg orka ikke teste scriptet. For mye stress og legge inn DB Infoen min, lage database, lage tabell osv. Flott at det fungerte med noen mindre feil. :)

Det blir offtopic men:

Jeg har en server som jeg har lokalisert i et datasenter i Nederland.

Prosessor: Intel Core 2 Quad 4x 2.83 GHz

Minne: 2GB

Harddisk: 5TB 7200 RPM

100MBit Uplink

Du nevnte ikke hvem Fujitsu Siemens PC du kjøpte, men hvis du planlegger og ha serveren hjemme så burde du være klar over at: PCen må kunne kjøre 24/7, det kan bli dyrt med strømregninga. Og hvis du ikke har en veldig rask nettlinje (Minste jeg ville annbefale er 10MBit) så kan det gå tregt med flere brukere (typ 50-100 er alt som skal til før det blir tregt).

Hvis du kjøpte den jeg tror du kjøpte (PRIMERGY TX150 S6F) så ser den ikke så ille ut. Men husk det følger ikke med Harddisker så det må du kjøpe utenom :p

Lenke til kommentar

Haha, ja jeg orka ikke teste scriptet. For mye stress og legge inn DB Infoen min, lage database, lage tabell osv. Flott at det fungerte med noen mindre feil. :)

Det blir offtopic men:

Jeg har en server som jeg har lokalisert i et datasenter i Nederland.

Prosessor: Intel Core 2 Quad 4x 2.83 GHz

Minne: 2GB

Harddisk: 5TB 7200 RPM

100MBit Uplink

Du nevnte ikke hvem Fujitsu Siemens PC du kjøpte, men hvis du planlegger og ha serveren hjemme så burde du være klar over at: PCen må kunne kjøre 24/7, det kan bli dyrt med strømregninga. Og hvis du ikke har en veldig rask nettlinje (Minste jeg ville annbefale er 10MBit) så kan det gå tregt med flere brukere (typ 50-100 er alt som skal til før det blir tregt).

Hvis du kjøpte den jeg tror du kjøpte (PRIMERGY TX150 S6F) så ser den ikke så ille ut. Men husk det følger ikke med Harddisker så det må du kjøpe utenom :p

Det er akuratt den jeg bestilte og jeg har faktsik et ganske raskt nett, hadde lan med 10 stk her, det var som om det var 1 som var på internettet =)

Men ja, jeg skal ha servern hjemme og jeg har en PC som den kan kjøre på + en harddisk på 1TB ^^,

Lenke til kommentar

Men nå tenkte jeg starte på en funksjon hvor man kan velge hvilken CSS/Template som ligger innne på FTP mappen, hvis det er noen som vil hjelpe til så kontakt her på forumet eller send en melding.

1) Google.

2) Lag en ny tråd, så flere kan hjelpe deg samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg håper seriøst for din egen del at du ikke har brukt så mye penger på en server.. Virker ikke som du har noe peilig whatsoever på hva du faktisk skal bruke den til. «jeg har en PC som den kan kjøre på» ?! :wallbash:

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Jeg håper seriøst for din egen del at du ikke har brukt så mye penger på en server.. Virker ikke som du har noe peilig whatsoever på hva du faktisk skal bruke den til. «jeg har en PC som den kan kjøre på» ?! :wallbash:

LOL, har faktisk 1 år erfaring med server drifting ^^

Lenke til kommentar

Og jeg la henda mine på en server da jeg var åtte år gammel, men jeg kaller meg ikke en ekspert med tolv års erfaring bare av den grunn. Du kan påstå så mye du vil om dine kunnskaper, men her fremstår du bare som en skikkelig amatør. Ærlig talt, du tror å hoste en tjeneste hjemme funker bra fordi du har hatt ti kompiser der på en gang? Lykke til.

Lenke til kommentar

Og jeg la henda mine på en server da jeg var åtte år gammel, men jeg kaller meg ikke en ekspert med tolv års erfaring bare av den grunn. Du kan påstå så mye du vil om dine kunnskaper, men her fremstår du bare som en skikkelig amatør. Ærlig talt, du tror å hoste en tjeneste hjemme funker bra fordi du har hatt ti kompiser der på en gang? Lykke til.

Det var ikke det jeg sa xD

Kall meg en amatør javel, men jeg mente nettverket. Det er nettverket, RAM og harddisk som tells hvis du skal klare å ha mange online på servern.

Men slett tråd. =)

Lenke til kommentar

Du kan ha det sykeste og beste lokalnettet i hele byen, men så lenge du kjører ut på en ADSL-linje fra telenor med 100K upload og 30% nedetid, så duger det rett og slett ikke. Da kunne du like godt ha spart pengene dine.

Men slett tråd. =)

Ingen tråder på dette forumet slettes når trådstarter føler han har fått svar. Du har bedt om det hver eneste gang, men det har aldri skjedd - ta et hint. :roll:

Lenke til kommentar

Det er i mot retningslinjene å slette tråder når de er løst. Hjelpen du har fått her kan også hjelpe andre senere(for de som kan søke, i det minste). Om alle tråder som er løste skulle bli slettet ville forumet her vært ingenting.

Om du føler du blir angrepet, kritisert eller tråden blir full av off-topic innlegg, så kan du rapportere de aktuelle innleggene så en moderator kan se på de og evnt redigere eller slette innholdet i de konkrete tilfellene, ikke hele tråden.

Nå har eg ingen forutsetning for å kunne si hva du kan eller ikke kan om andre ting, men det er rimelig åpenbart her at du har kopiert og limt inn det meste av koden du bruker. For din egen del så bør du sette deg ned og faktisk lære deg hva som foregår, så slipper du å lage en ny tråd for hver gang ting ikke fungerer helt som forventet.

Lykke til. Du kan visst du vil! :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...