Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Right score for min pc i 3dmark06 ol?

Anbefalte innlegg

Hei,

Da har jeg akkurat satt sammen min nye pc med dette oppsettet:

XFX ATI Radeon 5870

Intel i5 overklokka til 3,11ghz (ikke meg personlig som har oc'a)

4GB ram

Windows 7

Har såvidt begynt å teste litt i spill og forsøkte å kjøre CSS med alt, inkl. AA osv på max, og opplevde til min skuffelse at det ikke kjørte helt glatt. Forstod det mer eller mindre slik at jeg skulle kunne kjøre nye spill på så godt som fullt, og CSS er jo ikke akkurat nytt.

Pga dette tenkte jeg at jeg skulle kjøre en 3Dmark06 benchmark for å se sånn ca hvordan jeg ligger an i forhold til andre. Endte opp med denne scoren:

3DMark Score 19704 3DMarks

SM 2.0 Score 7616

SM 3.0 Score 10036

CPU Score 4908

Synes det vanskelig å vurdere hvor godt det er, er egentlig ingen overklokker eller ekstrembruker på noen måte. Kan noen fortelle meg om dett er en ok score med mitt oppsett, og hva som evnt. kan foråraske laggen i feks CSS. Er det AA og filtering som er for drøyt, selv nå?

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Da har jeg akkurat satt sammen min nye pc med dette oppsettet:

XFX ATI Radeon 5870

Intel i5 overklokka til 3,11ghz (ikke meg personlig som har oc'a)

4GB ram

Windows 7

Har såvidt begynt å teste litt i spill og forsøkte å kjøre CSS med alt, inkl. AA osv på max, og opplevde til min skuffelse at det ikke kjørte helt glatt. Forstod det mer eller mindre slik at jeg skulle kunne kjøre nye spill på så godt som fullt, og CSS er jo ikke akkurat nytt.

Pga dette tenkte jeg at jeg skulle kjøre en 3Dmark06 benchmark for å se sånn ca hvordan jeg ligger an i forhold til andre. Endte opp med denne scoren:

3DMark Score 19704 3DMarks

SM 2.0 Score 7616

SM 3.0 Score 10036

CPU Score 4908

Synes det vanskelig å vurdere hvor godt det er, er egentlig ingen overklokker eller ekstrembruker på noen måte. Kan noen fortelle meg om dett er en ok score med mitt oppsett, og hva som evnt. kan foråraske laggen i feks CSS. Er det AA og filtering som er for drøyt, selv nå?

Ser normal ut den scoren der.

Jeg har 19250 med min 4870X2 med alt på stock, og 5870 ligger vel ganske likt med min 4870X2 i score.

post-203373-1266609592,3524_thumb.jpg

CSS støtter vel kun en kjerne, så det er trolig noe av grunnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...