Zeorsd Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Hei, Da har jeg akkurat satt sammen min nye pc med dette oppsettet: XFX ATI Radeon 5870 Intel i5 overklokka til 3,11ghz (ikke meg personlig som har oc'a) 4GB ram Windows 7 Har såvidt begynt å teste litt i spill og forsøkte å kjøre CSS med alt, inkl. AA osv på max, og opplevde til min skuffelse at det ikke kjørte helt glatt. Forstod det mer eller mindre slik at jeg skulle kunne kjøre nye spill på så godt som fullt, og CSS er jo ikke akkurat nytt. Pga dette tenkte jeg at jeg skulle kjøre en 3Dmark06 benchmark for å se sånn ca hvordan jeg ligger an i forhold til andre. Endte opp med denne scoren: 3DMark Score 19704 3DMarks SM 2.0 Score 7616 SM 3.0 Score 10036 CPU Score 4908 Synes det vanskelig å vurdere hvor godt det er, er egentlig ingen overklokker eller ekstrembruker på noen måte. Kan noen fortelle meg om dett er en ok score med mitt oppsett, og hva som evnt. kan foråraske laggen i feks CSS. Er det AA og filtering som er for drøyt, selv nå? Endret 19. februar 2010 av Heavenly Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hei, Da har jeg akkurat satt sammen min nye pc med dette oppsettet: XFX ATI Radeon 5870 Intel i5 overklokka til 3,11ghz (ikke meg personlig som har oc'a) 4GB ram Windows 7 Har såvidt begynt å teste litt i spill og forsøkte å kjøre CSS med alt, inkl. AA osv på max, og opplevde til min skuffelse at det ikke kjørte helt glatt. Forstod det mer eller mindre slik at jeg skulle kunne kjøre nye spill på så godt som fullt, og CSS er jo ikke akkurat nytt. Pga dette tenkte jeg at jeg skulle kjøre en 3Dmark06 benchmark for å se sånn ca hvordan jeg ligger an i forhold til andre. Endte opp med denne scoren: 3DMark Score 19704 3DMarks SM 2.0 Score 7616 SM 3.0 Score 10036 CPU Score 4908 Synes det vanskelig å vurdere hvor godt det er, er egentlig ingen overklokker eller ekstrembruker på noen måte. Kan noen fortelle meg om dett er en ok score med mitt oppsett, og hva som evnt. kan foråraske laggen i feks CSS. Er det AA og filtering som er for drøyt, selv nå? Ser normal ut den scoren der. Jeg har 19250 med min 4870X2 med alt på stock, og 5870 ligger vel ganske likt med min 4870X2 i score. CSS støtter vel kun en kjerne, så det er trolig noe av grunnen. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 takk for svar, godt å høre at noe ikke er helt galt. Var ikke klar over at CSS kun kunne utnytte 1 kjerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå