Gå til innhold

Hvor kan man jobbe som 15 snart 16 åring?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har et veldig enkelt og greit spørsmål. Hvor og hva kan man jobbe med som 15, snart 16 åring?

Jeg er 15, blir 16 i april, og penger er det mildt sagt dårlig med. Jeg vill helst ikke jobbe med og selge aviser, eller levere reklame. Men i en butikk eller liknende. Hvordan går man frem? Hvem vill man helst snakke med? Hvor er det lettest og få tak i jobber, og hvor mye kan man tjene? Viss det er til noen hjelp så bor jeg i Sandefjord.

Viss det er ungdommer som var i en liknende situasjon, Og som har jobb. Så fortell gjerne om hvordan du gikk frem, og hvordan du fikk jobb. Håper noen kan hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Er selv 16 og prøver å skaffe meg jobb.

Har sendt ut masse søknader; alt fra dyrebutikk til mekonomen.

Har ennå ikke skaffet meg noe. :/

Men er ikke lett å skaffe seg hvis du ikke kjenner noen som f.eks jobber i en slik butikk.

Da blir det med en gang lettere. Så hør litt rundt med venner av foreldrene dine, familie og lignende om de vet om noe :)

- mathias

Lenke til kommentar

Klesbutikk, sportsbutikk, andre butikker (er også mulig å få jobb i matbutikk, man da kan du ikke sitte i kassen)

Du kan ikke regne med at du vil tjene all verdens. Du er billig arbeidskraft, og du vil få betalt ut ifra det.

Bare gå til butikken om de trenger noe hjelp/om de ansetter folk. Hvis de ikke vet eller ikke kan svare på det, spør om du kan få et telefon nummeret til den personen som håndterer sånt. Eller eventuelt en adresse som du kan sende jobbsøknad til.

Finn den/de butikkene du helst vil jobbe i og ta dem en etter en (starter med den du helst kunne tenke deg å jobbe i og så nedover hvis det ikke lykkes).

Letteste måten er få jobb av din foreldre/familie/venner av familien etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...