Gå til innhold

Kamptråd - Everton vs Manchester United


Latias

Everton - United  

45 stemmer

  1. 1. Uniteds beste...

    • VDS
      1
    • Neville
      0
    • Brown
      0
    • Evans
      2
    • Evra
      2
    • Valencia
      1
    • Scholes
      1
    • Carrick
      0
    • Fletcher
      4
    • Rooney
      2
    • Berbatov
      12
    • Scholes (innbytter)
      0
    • Obertan (innbytter)
      1
    • Owen (innbytter)
      2
    • Ingen
      17
  2. 2. Fornøyd med kampen?

    • Ja.
      9
    • Passe.
      1
    • Nei.
      25
    • Vet ikke/så ikke kampen.
      2
    • Er ikke United-supporter, så er fornøyd seff.
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var triste greier. Svikt i omtrent alle ledd i dag. Målet er vel omtrent den eneste sjansen United produserer i hele kampen. Null vilje. Null innsats. Null dyktighet. INGENTING!!!!!!!!!!

 

Svarte heite så sur eg var på slutten av kampen. Ikke fordi United taper for Everton, men fordi Everton spiller United av banen som om det skulle være et league one lag. Vil nesten påstå at United ikke hadde sjans å slå Everton i dag, så stor var forskjellen mellom lagene.

 

MEN stort sett enige i at det var dårlige greier

 

Van der Sar: Some wasteful distribution but not a lot he could have done about the goals 6

 

G Neville: It was only late on that the threat of Donovan got to him 6

 

Brown: With Saha largely in Evans territory it left him picking up pieces at times 6

 

Evans: Saha gave him a torrid time. Struggled to handle his power 5

 

Evra: The usually sprightly left back looked decidedly heavy-legged and way off form 5

 

Valencia: Cross for Berbatov opener was the best of the Ecuadorian but marking for Everton second was worst 6

 

Fletcher: After his San Siro effort even his engine looked low on fuel and was never really in it 5

 

Carrick: Didn’t create anything for the Reds and unable to stop Everton 5

 

Park: The subdued Korean never gave Everton any seriously worrying moments 5

 

Berbatov: Superbly taken goal promised much from the Bulgarian but delicate touches came to nothing 6

 

Rooney: Disappointingly his devastating form came to abrupt halt at his old club 5

 

Subs:

 

Scholes (sub Berbatov 65) Unable to provide spark 5

 

Obertan (sub Park 65) Couple of runs came to little 5

 

Owen (sub Valencia 81) No time to make impact 5

 

Hvordan de klarer å gi Neville 6 i dag er utenfor min fatteevne.... Nå er det på tide å gi seg som en legende, ikke spille til folk bare husker hvilken fiasko han var på slutten...

Lenke til kommentar

Rett og slett pga CL 3 dager tidligere borte i Italia osv, også tidlig kamp på lørdag. Siten, ekkel kamp, gode Everton osv. Var en ekkel dag på puben. Og som Andy Gray sa: Rooney is a human too. It's not possible to perform at his highest level every game, so today he is just showing that he is also human.

 

Berbatov hadde et bra mål men ellers var han dritt også ellers. At han får 7 her av noen er så latterlig at jeg vil gråte. Av og til gode førstetouch før han mistet ballen, eller så prøvde han på en magisk backheel vending og forskjellige pene første touch som ALDRI fungerte.

 

Og Carrick i dag?....... Vær så snill...

Lenke til kommentar

Og hvorfor i helvete var OBERTAN på banen når vi ligger under 2-1 men ikke Valencia? Og Valencia var da ikke begredelig eller noe i dag? Var ikke god men bedre enn mange som søg i dag.

 

Begynner å bli litt lei av Evans nå, jeg har klaget på han ganske lenge og jeg vet ikke lenger hvor mye mer jeg tåler.

 

Og i dag viste vi hvorfor vi TRENGER en Scholes fra start i midtbanen.

 

Carrick - Fletch er IKKE nok.

 

Btw, Saha er syk. Faen at han ble skadet hele tiden når han var med oss. FUCK.

 

Og morsomt å lese så mye dritt om Evra. Kanskje vår beste spiller i dag, spesielt andre omgang. 1. målet er jo ikke hans feil eller noe. Han ga alt og var veldig god i andre omgang, dekket høyrevingen hele tiden når han kom forbi UBRUKELIGE Evans og av og til Wes. Kudos til Evra.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Rett og slett pga CL 3 dager tidligere borte i Italia osv, også tidlig kamp på lørdag. Siten, ekkel kamp, gode Everton osv. Var en ekkel dag på puben. Og som Andy Gray sa: Rooney is a human too. It's not possible to perform at his highest level every game, so today he is just showing that he is also human.

 

Berbatov hadde et bra mål men ellers var han dritt også ellers. At han får 7 her av noen er så latterlig at jeg vil gråte. Av og til gode førstetouch før han mistet ballen, eller så prøvde han på en magisk backheel vending og forskjellige pene første touch som ALDRI fungerte.

 

Og Carrick i dag?....... Vær så snill...

Lol, du tilgir Rooney for å spille en kamp uten en positiv involvering? Men Slakter Berba? Berba var den eneste som var bevegelig og gjorde noe som helst fremover. At Valencia ikke sugde enda mer var ene og alene grunnet at Berba faktisk spilte han opp i første omgang. Berba hadde også en matchvinner pasning til Rooney som bare var en ex-red unna mål. Hva faen mer forventer du av han ?

 

Carrick gjør det han må. Når forsvaret ikke eier is i magen måtte han helt ned på 16 for å hente ballen. Den største feilen idag ligger i at Everton presser høyt, og verken Evans eller Brown taklet det. Neville som med mest rutine burde gjort det feilet totalt når han skulle stå frem.

 

@Evra, han sviktet flere ganger i markeringen idag. Var ikke en kraft offensivt. En ok- kamp.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Altså, jeg skjønner ikke at Berba får skryt. Han var ikke katastrofe i dag nei, men han var IKKE god. Bare fordi Rooney er dårlig, så er det greit for Berba å være nesten OK? Og nei, jeg sier ikke at jeg tilgir Rooney men det er faen naturlig at han har en slik kamp nå etter noen HELT SYKE kamper av mannen. Og da mener jeg HELT syke. Husk også at Berba ikke spilte 3 dager siden borte i Milan mens Rooney ga ALT og scorte to mål der og spilte 90 min. Valencia var rett og slett ikke like dårlig som en del synes her etter min mening. Og det med hva jeg forventer av Berba: jeg forventer rett og slett en bedre kamp av han med ballen. Jeg så at han hadde en veldig god pasning til Rooney men jeg snakker om spillet hans i vanskelige situasjoner med spillere rundt ham når han klarer å ta en fin førstetouch. Han vet rett og slett ikke hva han skal gjøre og han prøver på altfor vanskelige ting så ofte. Han tror han kan gjøre de fineste tingene selv om det er en vanskelig situasjon, og feiler hele jævla tiden.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Berbatov hadde et bra mål men ellers var han dritt også ellers. At han får 7 her av noen er så latterlig at jeg vil gråte. Av og til gode førstetouch før han mistet ballen, eller så prøvde han på en magisk backheel vending og forskjellige pene første touch som ALDRI fungerte.

 

Og Carrick i dag?....... Vær så snill...

 

 

 

Etter dette er jeg ærlig talt spent på spillerbørsen din. Latterlig å gi Berba en sjuer? Spar meg! Han var Uniteds beste i dag, jobbet hardt på topp med en makker som knapt gjorde en dritt ut av seg. Scorer og burde hatt en assist, men Rooney er uheldig med touchen. Han stod ellers bak mye, om ikke det meste United foretok seg fremover på banen.

 

Var det noen som skulle blitt bytta ut i dag var det Evans og Neville. Rooney hadde jeg neppe tatt ut for han kan fort avgjøre selv om han har en dårlig kamp ellers.

Lenke til kommentar

Altså, 6 kan jeg leve med. Men jeg kan ikke skjønne at Berba kan få 7 ut av 10 for det han gjorde på banen i dag. Var ikke noe mer enn det egentlig. Jeg hadde gitt han 5+.

 

Evans får meg til å gråte nå for tiden, og de er ikke tears of joy. Neville vet vi jo alle hvordan det går med hver gang han skal spille mot en god ving, så der er det ikke så mye å kommentere på.

 

 

 

VDS 6.5

 

Neville 5 (+ for gode innlegg)

Evans 1.5

Brown 3.5

Evra 6 (Får han 3 og 4 av folk for kampen i dag? Han var jo OK i første omgang, og vår beste i andre omgang....)

 

Valencia 6

Fletcher 5.5

Carrick 4 (Veldig dårlige cornere og frispark frustrerer grovt)

Park 6.5 (En av våre beste faktisk)

 

Berbatov 5.5

Rooney 5

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Seriøst, sammenlignet med resten av laget var Berba fantastisk idag. At du ikke kan si at Berbatov var god engang idag, men bortforklarer det i ting som ikke har grep i virkeligheten idag vitner vel egentlig om hvor lite objektiv du er når det dreier seg om Berba.

 

jeg snakker om spillet hans i vanskelige situasjoner med spillere rundt ham når han klarer å ta en fin førstetouch. Han vet rett og slett ikke hva han skal gjøre og han prøver på altfor vanskelige ting så ofte. Han tror han kan gjøre de fineste tingene selv om det er en vanskelig situasjon, og feiler hele jævla tiden.

Dette er jo bare tull, og hvertfall om du ser på dagen idag.

 

Få hodet ut av ræva, prøv å vær objektiv. Les på VGD, 95% har Berba som dagens beste idag.

Lenke til kommentar

Litt synd at Everton fikk spille en Europa League kamp på tirsdag (!) når cupen vanligvis spilles på torsdager. Og så hadde de en hjemmekamp da, og også i dag. Vet at det tidligere har vært bråk rundt disse oppgjørene, men kampen kunne ha blitt satt til søndag morgen. Synd FA bruker alt av makt for å ødelegge for United.

Lenke til kommentar

Berbatov 5.5

Rooney 5

Carrick 4

 

 

 

Dette oppsumerer vel det meste om hvor lite objektiv du er når det gjelder Rooney og Berbatov. Berbatov som er involvert i stort sett det meste fremover. Viser generelt fint spill til tross for lite hjelp fra makkeren sin og scorer et pent mål. Setter opp medspiller til en stor målsjanse med en frekk pasning.

 

Rooney som ikke får til noenting i dag, misser overraskende ofte med touchene sine, han har faktisk færre pasninger i dag enn hva Berba hadde til tross for at han spilte nesten en halvtime lenger. Allikevel er det bare et halvt poeng som skiller de!

 

Vi sier ikke at Berbatov hadde en helt vanvittig imponerende kamp, noe karakteren understreker.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Har ikke sett kampen, men det må vel bli nok for oss også engang. Villa borte på ei uke, Milan borte og Everton borte. tar jeg feil om vi virket slitne?

Synst egentlig det såg mer ut som de var giddalause i mangel av bedre ord...

Og flere av spillerne såg tidvis ut som de var teknisk dårlige...

Lenke til kommentar

Har ikke sett kampen, men det må vel bli nok for oss også engang. Villa borte på ei uke, Milan borte og Everton borte. tar jeg feil om vi virket slitne?

Til gjengjeld har vi kun en av de neste seks kampene på bortebane. Da ser jeg bort i fra finalen som spilles på nøytral bane. :wee:

Lenke til kommentar

Berbatov var bedre enn Rooney i dag, men det forandrer særs lite av helhetsintrykket. Jeg har et spørsmål til alle "Berba-lovers" der ute: Om han er så jævla god, hvorfor får han da knapt spille lengre? Lenge siden han returnerte til troppen fra ”skade” nå.

 

Kamper: 23

Mål: 9

Assist: 3

 

Det gir en ratio på 0.39 hva mål angår. Berbatov har spilt 1330 (+ 186min målløse i CL) og det gir et regnestykke som tilsier 16,8 x 90min og regnestykket medberegner ikke at Berbatov ofte har kommet inn i kamper hvor vi allerede har brutt ned motstanderen og avgjort kampen (jf Wigan feks). Legg til 08/09 sesongen hvor Berbatov scoret usle 13 (9PL 4CL gruppespill) mål på 41 kamper noe vi alle er enig om er for dårlig.

 

Jeg har kikket på målene hans denne sesongen.

 

Wigan 0-5 Man United

2-0 målet

 

Stoke 0-2 Man United

1-0 målet *

 

Man Utd 2-2 Sunderland

1-0 målet *

 

Man Utd 2-0 Blackburn

1-0 målet*

 

Man Utd 3-1 Hull

3-1 målet

 

Man Utd 5-0 Wigan

4-0 målet

 

Man Utd 3-0 Burnley

1-0 målet*

 

Man Utd 5-0 Portsmouth

4-0 målet

 

Everton 3-1 Man Utd

1-0 målet*

 

Av disse er kun 5 ”avgjørende” for utfallet av kampen og ser man på mostanden er det ikke uteneklig at United hadde brutt dem ned ila kampene likevel.

 

Berbatov er unektelig et unikum og en verdensklasse fotballspiller, men han er ikke en målscorer eller den spilleren mange av oss mener United trenger. 1) tallene 2) spillerens holdning på banen er mer en god nok grunner til å kalle Berbatov en flopp.

 

Om 95% på VGD mener Berba var Uniteds beste i formiddag (noe jeg samtykker i jf min spillebørs) hevder jeg at 95% av avisene rundtom har kalt Berba for flopp.

 

Hvor står jeg? Jeg er på tja siden. Elsker spilleren Berbatov, hater spilleren Berbatov. For meg har han nok havnet i samme bås som Tevez før han forlot oss i sommer. Blir han er det finfint. Drar han er han glemt på dagen.

 

Noe nytt, om ikke på topp men på midtbanen både sentralt (spesielt) og på vingen må inn. Det er helt sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...