Gå til innhold

litt off topic, men jeg bare må få vite deres mening

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et radeon 9500 til salgs på bruktmarkedet. Først fikk jeg inn et bud på 1300....så kom det en til som også sa han ville ha det, han bydde 1400 kr, som det sto i annonsen. men så kom en kamerat av meg som også sa at han ville by 1400 kr. Da blir nr.2 kjøper veeeldig sint og sier han har rett på kortet.

Jeg er uenig og setter prisen opp til 1500 kr, siden budene har økt.

Nå skal han prøve å få meg bannet fra hardware.no Synes dere at han har grunn til det? :(

Endret av Barry White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nokk ikke han har grunnlag for å banne deg uansett. Men om du har oppført deg kritikkverrdig spørs hvor langt i handelen dere hadde kommet. Hadde du sagt at hans tillbud var akseptert, eller bare at du skulle tenke på det? Om det er slik at du hadde akkseptert hans tillbud er det eneste rette at du gir kortet til han for 1400NOK, en avtale er en avtale. Å heve prisen etter at en avtale er inngåt er ikke bare frekt og arrogant, men muligens ulovelig. Om det er ulovelig for deg vet jeg ikke, men det ville ikke blitt akseptert fra en proffesionell selger.

Om du sa at du skulle tenke på det så har du ikke oppført deg spesielt kritikkverdig.

Lenke til kommentar

Om du har svart han som bød 1400 og sagt ok, du får det har dere en avtale. Siden dette er på mail kan det og argumenteres om at avtalen er skriftelig. Juridisk sett har han da rett. Om noen gidder å bry seg er en annen sak, men juridisk sett vil dere i en slik situasjon ha en avtale.

En "billig" utvei er jo å fortelle han at lillebroren din fingra med kortet slik at det døde.....

Lenke til kommentar
En "billig" utvei er jo å fortelle han at lillebroren din fingra med kortet slik at det døde.....

Ehh, tror jeg heller ville sagt at han lekte med det jeg.

Kameraten din kan jo bare legge inn et usannsynlig bud på 2000 eller no, og så avslutter du auksjonen. Det er jo ingen som behøver å vite noe om at kameraten din kun betale 1400 for det, selv om han egentlig bydde 2000.

Lenke til kommentar

Du kan jo si at siden kammeraten din kjøper kortet for 1400 kroner, betyr det at du tjener mer pga da slipper du å betale frakt. Så hvis han betaler frakt kan ha få det.

Men saken stiller seg annerledes dersom su har akseptert hans tilbud om 1400 kroner for så å få et nytt bud. Etter avtaleloven er du påøagt å holde deg til den avtalen som er inngått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...