Lemongrass Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hei! For et halvt år siden begynte jeg på en ny skole med godt etablerte vennegjenger med murvegger rundt seg, som til tider virker helt umulig å komme gjennom. Jeg er hyggelig og grei, klager aldri, liker bedre å høre på hva andre har å si i samtaler, enn å snakke om meg selv. Tror ikke folk missliker meg noe, for de smiler og legger stemmetonen på et muntert nivå når jeg snakker til dem, men da er de som regel alene. Hvis jeg kommer med en kommentar i en diskusjon f.eks. inne i klasserommet vil jeg over halvparten av gangene ikke få noen respons, eller så ser de på meg og sier noe raskt og fortsetter diskusjonen. Det er aldri noen som tar intiativ til å snakke til meg heller. Hvordan kommer man seg inn i "gjengen" egentlig, og får folk interessert i å snakke med en? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Jeg har også opplevd slikt. Det er skikklig vanskelig å gjøre noe med det også. Jeg tror kanskje du må jobbe det gjennom hver og én av de. Og ikke vær redd for å være aktiv i klassen, både mot lærer og de andre. Det er sosiale regler som er vanskelig å forstå seg på og usynlige vegger man må gjennom. Men hvis det er en i utgangspunktet vennlig innstilt klasse bør du klare deg greit. Lykke til Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Ikke prøv for hardt og ikke tenk på smarte ting å si, prøv bare å la det komme naturlig. Så lenge du har et bra kroppsspråk er det ikke så viktig hva du sier (kommer selfølgelig litt ann på). Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 For å få folk til å interessere seg for deg, må du interessere deg i dem, men ved oppriktig interesse. Spør heller om fremtidige (yrkes)planer enn "hva gjorde du i helga, a?". Du som bedre liker å høre på hva andre har å si, bør stille mange interessante spørsmål til personene som er involvert i samtalen. Hvis du "treffer" dem riktig, vil de begynne å åpne seg mer og mer. Noe som har hjulpet for meg under samtaler med flere personer, er å gjerne snakke litt høyere for å få ordet. Mine tips, håper de hjelper deg! Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 For å få folk til å interessere seg for deg, må du interessere deg i dem, men ved oppriktig interesse. Spør heller om fremtidige (yrkes)planer enn "hva gjorde du i helga, a?". Du som bedre liker å høre på hva andre har å si, bør stille mange interessante spørsmål til personene som er involvert i samtalen. Hvis du "treffer" dem riktig, vil de begynne å åpne seg mer og mer. Noe som har hjulpet for meg under samtaler med flere personer, er å gjerne snakke litt høyere for å få ordet. Mine tips, håper de hjelper deg! Jojo, jeg stiller mange slike spørsmål, og de babler i vei når jeg f.eks. møter en på bussen, eller på et kjøpesenter. Men jeg er kanskje litt dårlig til å by på meg selv, og fortelle morsomme historier? Det er noe jeg har tenkt på lenge, alle de som har høyest sosial status på skolen er veldig gode på å være impulsivt morsomme. Er jeg rett og slett en kjedelig person, en god samtalepartner, men kjedelig? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 For å få folk til å interessere seg for deg, må du interessere deg i dem, men ved oppriktig interesse. Spør heller om fremtidige (yrkes)planer enn "hva gjorde du i helga, a?". Du som bedre liker å høre på hva andre har å si, bør stille mange interessante spørsmål til personene som er involvert i samtalen. Hvis du "treffer" dem riktig, vil de begynne å åpne seg mer og mer. Noe som har hjulpet for meg under samtaler med flere personer, er å gjerne snakke litt høyere for å få ordet. Mine tips, håper de hjelper deg! Jojo, jeg stiller mange slike spørsmål, og de babler i vei når jeg f.eks. møter en på bussen, eller på et kjøpesenter. Men jeg er kanskje litt dårlig til å by på meg selv, og fortelle morsomme historier? Det er noe jeg har tenkt på lenge, alle de som har høyest sosial status på skolen er veldig gode på å være impulsivt morsomme. Er jeg rett og slett en kjedelig person, en god samtalepartner, men kjedelig? Slutt å tenke på hva du skal si, lev mer impulsivt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 charismaarts.com Lærer deg kunsten å konversere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå