Gå til innhold

installering av mandrake 9.1 hjelp

Anbefalte innlegg

nå legger jeg inn mandrake 9.1 på nytt og har kommet til stedet hvor man velger hva man skal ha med av pakkegrupper. på kategorien Tjener så kan man legge inn : web/ftp , epost , database , Dns/nis , Tjener/brannmur/ruter og nettverk datamaskintjener . må jeg legge inn noen av disse pakkene for at internett skal fungere eller er det kun nødvendig å legge inn noen av disse pakene hvis maskinen skal brukes som en ftp , gateaway for eks. ? :-? takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel.. legg inn minimalt i starten.. etter instalasjonen så bruker du "mandrake control center" under internett der så velger du å dele internett. da instalere den det som den trenger. så kan jeg ambefale deg å legge inn de "drakewiz" filene slik at du kan sette opp proftp raskt og effektivt.

kan anbefale deg å downe dokumentasjonen til mdk, ifra http://www.linux-mandrake.com/en/fdoc.php3 og les de.

Lenke til kommentar
må jeg legge inn noen av disse pakkene for at internett skal fungere eller er det kun nødvendig å legge inn noen av disse pakene hvis maskinen skal brukes som en ftp , gateaway for eks. ?

Nei. du må ikke legge inn noen tjener-pakker for å komme deg på nett. Det lureste er å kun legge inn det du har bruk av tjenerprogram når du har bruk for det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...