HDSoftware Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Heisan Vi har et rart problem hos en kunde. Vårt program åpner PDF dokumenter ved hjelp av SHELLEXECUTE, men på kundens maskin så virker ikek dette. Det kommer da en melding som er at det ikek er anngit noe program for denne filtypen. Men når kunden dobbeltklikker på PDF dokumentet i Windows så åpnes det normalt i Adobe Reader. Har prøvd å installere Adobe Reader på nytt uten at dette hjelper. Noen tips her?!? Takker for alle svar... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Med ShellExecute regner jeg med at du bruker Process klassen med StartupParamteres.ShellExecute satt til true, fremfor et Windows API kall? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Med ShellExecute regner jeg med at du bruker Process klassen med StartupParamteres.ShellExecute satt til true, fremfor et Windows API kall? Jeg la denne meldingen i C# kunn fordi jeg vet at mange i denne kanalen har god oversikt. Programmet er laget i et annet sptåg og bruker standard API. Ingenting som settes spesiellt i det hele tatt. Programmet virker helt glimrende hos alle brukerene våre bortsett ifra denne ene kunden som har kjøpt seg en ny laptop og kopiert programmet over til denne. Det er etter at hun har gjort dette at dette ikke virker... Flere tips... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Det kan være feil mnemonic som er brukt... edit: bruk "open" Endret 1. mars 2010 av GeirGrusom Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Joda, men problemet er jo at dette virker hos alle andre, men ikke hos denne kunden som har kopiert miljøet inn på en ny maskin. Må være en eller annen instilling ett eller anne sted. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg tror det er snakk om en endring av registeret for .pdf filer. Hvis det funker overalt andre steder, så har sannsynligvis kunden køddet med noe som de så ofte gjør. Du kan be kunden installere adobe reader på nytt, det kan kanskje fikse problemet. Du kan også gjøre det mer manuelt, og lete opp hvilket program som brukes for .pdf filer, men det er ikke akkurat optimalt. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Installere på nytt har vi allerede prøvd (ref: innledendene innlegg) Det rare er jo at PDF filene har ADOBE ikon alle sammen, og dobbeltklikk i Utforskeren starter Adobe reader, men ShellExecute funker altså ikke. Registry er kansje noe her. Kan jo være at det er forskjell på ShellExecute og det Utforskeren bruker. Jeg trodde egentlig dette var samme greie... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Det skal være det, men som sagt har det med mnemonic eller hva det heter å gjøre. Explorer bruker default, som kan være noe annet enn "open". Hvordan du finner ut hva som er default vites ikke, men sikkert lett å finne ut av. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg skjønner dette, men det jeg ikke skjønner er hvordan dette kan ha noe med saken å gjøre. Som sagt så virker dette i alle andre installasjoner, men altså på denne maskinen som er ny, der kunden har kopiert miljøet så virker det ikke. Må med andre ord være noe spesiellt med den maskinens konfigurasjon... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Ja, og jeg tror det ligger i registeret hvordan filen skal behandles. Explorer bruker ikke "open" nødvendigvis, men det som er satt som standard (som kan være hva som helst) Dersom det ikke er noe som heter Open, så vil ikke programmet ditt fungere, men Explorer kan klare å finne ut av det allikevel. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Du sier at kunden har kopiert programmet over til den nye maskinen. Er det slik de andre kundene deres også har fått programmet? Ved å kopiere det inn? Eller er det blitt installert via en install pakke? Kan jo være noe som blir utelatt ved kopieringen dersom programmet forventer å bli installert. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Neida, på ingen måte. Programmet er et rent Win32 program som ikke har noe krav til noe annet en det som ligger i program katalogen. Ikke noe .NET, ikke noe DLL'er etc. Og heller ikke noe settings i registry. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Kanskje en litt dårlig løsning, men kanskje denne registry nøkkelen kan være til hjelp? HKEY_CLASSES_ROOT\AcroExch.Document\Shell\Open\Command Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå