Ursa Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Heisann! Topicen sier det meste. Jeg skal rippe noen av mine egne ferie-film-DVDer (ingen kopibeskyttelse) så jeg kan redigere de i Premiere Pro. Det betyr at jeg må få filene til MS-AVI. Fins det DVDrip-programvare som gjør dette ekstremt smertefritt? På forhånd takk! Lenke til kommentar
okasin Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Det beste og enkleste er dvdShrink link: http://www.dvdshrink.org/ Det er gratis, og det er enkelt å bruke, og du kan brenne plata (rippen) rett etter du er ferdig, eller lagre den som feks iso på pc`n etter du er ferdig.. Du kan i tillegg fjerne alt unødvendig, som feks undertekster for språk du ikke snakker, reklame mm.. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Tror ikke DVD-Shrink greier å lage et fornuftig redigerbart format. Trådstarter ville ha AVI (det er ikke noe format det heller). Men det jeg synes er merkelig er at ikke PremierePro greier å hente inn disse filene? Selv bruker jeg Sony Vegas Pro, ingen problemer med å rippe og konvertere filer fra DVD, og deretter lagre som DV-AVI for redigering. Endret 20. februar 2010 av Aqualong Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Ahhh fantastisk! Okasin: dette programmet var nøyaktig det jeg lette etter. Etter at videofila har blitt skrevet til harddisken, er det bare å rename fila til .MPG så kan jeg hive det rett inn i Premiere Pro Igjen tusen takk! edit: og best av alt: det foregår uten omrendring fra DVD-fila :D (DVS ingen ekstra-komprimering). Endret 20. februar 2010 av Ursa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå