Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Derfor er gutter utro/ ikke utro

Anbefalte innlegg

Det er sikkert deilig å være utro, dermed er det verdt det, AHH DEILIG! :D

Deilig og være et troll også da ?

Så hissig du skulle være da? Er ikke trolling bare fordi du mener noe annet :)

Vel, i alle tråder du svarer i har du extreme meninger og holdninger som er helt ute av mål. Jeg sier bare troll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deilig og være et troll også da ?

Så hissig du skulle være da? Er ikke trolling bare fordi du mener noe annet :)

Vel, i alle tråder du svarer i har du extreme meninger og holdninger som er helt ute av mål. Jeg sier bare troll.

Lenke til kommentar
Gjest Christine
Med din holdning og attitude er det vel umulig å være utro. Man må være i et forhold for det vettu...

Haha, good one :-)

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det så handler ikke denne topicen om hvorvidt utroskap er galt eller ikke. men hvorfor gutter og jenter er utro.

Dere som poster at utroskap er galt og feil og umoralsk. undrer litt på hvorfor dere poster dette? er dette en diskusjon? er det noen her som mene at utroskap er moralsk riktig? at det er en heelt akseptabel handling? Det tviler jeg sterkt på så vist dere ikke kan holde dere til temaet så drit i å poste...

Mennesker er dyr, vi er ikke en helt unik rase som bare spratt opp av jorden som en fremmed sopp. Vi er med andre ord basert på mange av de samme byggeklossene når det kommer til biologi som andre skapninger på vår jord. Vi er skapt for å overleve og reprodusere. Det er det grunnleggende "poenget" med vår eksistens. Når vi vokser opp så er det ingen som kommer å forteller oss at "du har lyst å pule den jenten/gutten" Det er "hardwired" i hodet vårt.

Det at mennesker er en av få skapninger på jorden som har sex bare for gøy bidrar såklart til at vi tenker ekstra mye på sex. Kombinert med at det å overleve for de fleste av oss ikke er noe vi ofrer mye tanker på fordi de fleste av oss har alt vi trenger.

sist men ikke minst så er vi ikke skapt for monogame forhold (1 partner) mennesker vil da uansett i sitt indre føle lyster ovenfor andre mennesker som viser attraktive egenskaper.

så kommer vi til det mange her inne fremmer. Nemlig at de er tilfreds med bare en dame og ville aldri tenkt å vært utro. Dette kommer mest sansynelig av sosiale lærdom om hva som er rett og galt og at de fleste av oss har en samvittighet.

Jeg tror en del mennesker inkludert jenter ville vært uttro vist dem var sikker på at partneren aldri ville få vite det men jeg tror tallet på mennesker som ville ha hatt sex med en annen person vist partner ga grønt lys for det er nærmere 100%

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det så handler ikke denne topicen om hvorvidt utroskap er galt eller ikke. men hvorfor gutter og jenter er utro.

Dere som poster at utroskap er galt og feil og umoralsk. undrer litt på hvorfor dere poster dette? er dette en diskusjon? er det noen her som mene at utroskap er moralsk riktig? at det er en heelt akseptabel handling? Det tviler jeg sterkt på så vist dere ikke kan holde dere til temaet så drit i å poste...

Mennesker er dyr, vi er ikke en helt unik rase som bare spratt opp av jorden som en fremmed sopp. Vi er med andre ord basert på mange av de samme byggeklossene når det kommer til biologi som andre skapninger på vår jord. Vi er skapt for å overleve og reprodusere. Det er det grunnleggende "poenget" med vår eksistens. Når vi vokser opp så er det ingen som kommer å forteller oss at "du har lyst å pule den jenten/gutten" Det er "hardwired" i hodet vårt.

Det at mennesker er en av få skapninger på jorden som har sex bare for gøy bidrar såklart til at vi tenker ekstra mye på sex. Kombinert med at det å overleve for de fleste av oss ikke er noe vi ofrer mye tanker på fordi de fleste av oss har alt vi trenger.

sist men ikke minst så er vi ikke skapt for monogame forhold (1 partner) mennesker vil da uansett i sitt indre føle lyster ovenfor andre mennesker som viser attraktive egenskaper.

så kommer vi til det mange her inne fremmer. Nemlig at de er tilfreds med bare en dame og ville aldri tenkt å vært utro. Dette kommer mest sansynelig av sosiale lærdom om hva som er rett og galt og at de fleste av oss har en samvittighet.

Jeg tror en del mennesker inkludert jenter ville vært uttro vist dem var sikker på at partneren aldri ville få vite det men jeg tror tallet på mennesker som ville ha hatt sex med en annen person vist partner ga grønt lys for det er nærmere 100%

1. underline: Feil. Hvilken annen rase er lik oss?

2. underline: Hva har dette med utroskap å gjøre?

3. underline: Kilde? Så du mener at vi faktisk er skapt! til å ha oss med flest mulig?

4. underline: Subjektiv mening, bra at du mener den gjelder for alle.

5. underline: Enda en subjektiv mening, uten en begrunnelse også. Hadde vært fint å vite hvorfor du tror folk som er i et forhold så absolutt har lyst til å hoppe i høyet med andre.

6. underline: Dette har da absolutt ikke noe med utroskap å gjøre heller.

edit: leif

Endret av wampster
Lenke til kommentar

3. underline: Kilde? Så du mener at vi faktisk er skapt! til å ha oss med flest mulig?

5. underline: Enda en subjektiv mening, uten en begrunnelse også. Hadde vært fint å vite hvorfor du tror folk som er i et forhold så absolutt har lyst til å hoppe i høyet med andre.

1:sjimpanse

2:vist du ikke ser en sammenheng med at vi mennesker er skapt for å overleve og å føre våre arv / gener videre og det å ha sex med mer en en partner så ser jeg liten grunn til å diskutere med akkurat deg...

3: Dette er en påstand fra min side basert på informasjon jeg har hørt. Ifølge wikipedia er bare ca 7 prosent av alle pattedyr monogame med bare en sexpartner på ett tidspunkt, dette kombinert med at de ulike dyreartene som er monogame er såpass spredd at det ikke virker som at monogami er noe som har utviklet seg fra roten av evolusjon men derimot noe som har oppstått "tilfeldig" her og der i ulike arter. Kombinert med at vår nærmeste oppdagete slektning Bonobo apene er utrolig seksuelle skapninger som har mange sexpartnere iløpet av ett liv. Også er det det faktum da at mennesker flest har en utrolig sexdrive vist dem slipper løs på alle de mentale sperrene som samfunnet legger på dem.

Det er ikke fakta, det er en påstand basert på ulike fakta.

4:Ja dette er min personlig mening, vist du vil ha ren faktautsang så vil jeg foreslå at du slutter å surfe på ett diskusjonsforum.

Grunnen til at jeg tror dette er fordi de fleste av oss har lyster når vi vokser opp og generelt lever og de handler sjelden om bare en jente. Det er ikke før vi ER med en jente at det for mange blir uviktig med alle andre jenter. ALTSÅ vi er interessert i mer en en jente men grunnet at vi bryr oss om jenten vår og at den sosiale normen er at vi er monogame så holder de fleste seg trofast.

5: noe av det samme som over kombinert med at de aller fleste av oss vist dem er ærlige med segselv ( noe få er) så vil de inrømme at selvom de er i ett forhold så finner dem andre mennesker seksuelt attraktive.. Igjenn vist du vil ha faktautsagn finn et annet nettsted å være på.

6: Fint om du understreker hele setningen når du skal quote noen da måten du opperer virker mer som en dårlig journalist fra se og hør...

Hvordan kan du påstå at det utsagn at mennesker hadde pult rundt vist dem fikk lov til det ikke har noe med å pule rundt uten å få lov til det? Utroskap, altså å pule noen utenfor parforholdet uten partner sin samtykke. Blir jo umulig å ta deg seriøst vist du må ha alt inn med teskje...

Endret av loffen90
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes at denne tråden virket som et forsøk på å rettferdiggjøre en handling som er skjedd, men som TS har dårlig samvittighet for?

Ja, TS har helt rett at vi genetisk sett ikke er skapt for monogame forhold. Men nå kan ikke utroskap unskyldes med denne genetiske betingelsen. Utroskap er et valg man tar, og er ikke bare noe som skjer. Akkurat som at et monogamt forhold er et valg, og ikke noe som bare skjer.

Det er ingen som tvinger et menneske inn i et monogamt forhold. (med visse unntak i visse ekstremt-religiøse land) Det er et valg man tar om at man vil holde seg til den ene personen, og det er ingen grunner som kan retferdiggjøre å gå bak ryggen på denne personen man har lovet sin troskap, og bryte tilliten ved å ha sex med en annen person.

Utroskap har ingenting med genetikk å gjøre, men respekt. Det handler om å kunne styre sine lyster fordi man har et ønske om det, og har såpass respekt for sin partner at man holder seg innenfor de grensene som forholdet definerer. Hvis man ikke kan klare dette, så har man heller ikke noe i et monogamt forhold å gjøre.

Ja, det finnes åpne forhold, men da er det heller ikke utroskap etter som forholdets definerte grenser på forhånd har bestemt at det er greit å ha sex med andre mennesker. Og man er da heller ikke utro.

Utroskap er ikke direkte betinget til seksuell aktivitet, men det er handlingen av å gå bak ryggen til sin partner, lyve til sin partner, og bryte den tilliten som er i et monogamt forhold.

Utroskap kan rett og slett ikke rettferdiggjøres på noen som helst måte. Det er å bryte tilitten man har bygget, og føre sin partner bak lyset. Og å skylde på genetikk er bare et desperat forsøk på å lette samvittigheten.

Lenke til kommentar

Smurstafa har talt. Helt enig i utsagnet.

Tror en av grunnene til at noen er utro er det at de gjerne ikke helt vet hva de driver på med, de skjønner ikke den mentale ødeleggelsen de gjør. Folk flest er sikkert ikke klar over at det kan føre til flere år, ja gjerne for resten av livet med dårlig psykisk helse.

Folk som klarer å være utro har nok aldri vært forelsket, eller elsket en person. Utroskap er direkte ondskap av værste sort. På akkurat det emnet synes jeg faktisk muslimene har ganske greie regler på :p

Lenke til kommentar

1:sjimpanse

2:vist du ikke ser en sammenheng med at vi mennesker er skapt for å overleve og å føre våre arv / gener videre og det å ha sex med mer en en partner så ser jeg liten grunn til å diskutere med akkurat deg...

3: Dette er en påstand fra min side basert på informasjon jeg har hørt. Ifølge wikipedia er bare ca 7 prosent av alle pattedyr monogame med bare en sexpartner på ett tidspunkt, dette kombinert med at de ulike dyreartene som er monogame er såpass spredd at det ikke virker som at monogami er noe som har utviklet seg fra roten av evolusjon men derimot noe som har oppstått "tilfeldig" her og der i ulike arter. Kombinert med at vår nærmeste oppdagete slektning Bonobo apene er utrolig seksuelle skapninger som har mange sexpartnere iløpet av ett liv. Også er det det faktum da at mennesker flest har en utrolig sexdrive vist dem slipper løs på alle de mentale sperrene som samfunnet legger på dem.

Det er ikke fakta, det er en påstand basert på ulike fakta.

4:Ja dette er min personlig mening, vist du vil ha ren faktautsang så vil jeg foreslå at du slutter å surfe på ett diskusjonsforum.

Grunnen til at jeg tror dette er fordi de fleste av oss har lyster når vi vokser opp og generelt lever og de handler sjelden om bare en jente. Det er ikke før vi ER med en jente at det for mange blir uviktig med alle andre jenter. ALTSÅ vi er interessert i mer en en jente men grunnet at vi bryr oss om jenten vår og at den sosiale normen er at vi er monogame så holder de fleste seg trofast.

5: noe av det samme som over kombinert med at de aller fleste av oss vist dem er ærlige med segselv ( noe få er) så vil de inrømme at selvom de er i ett forhold så finner dem andre mennesker seksuelt attraktive.. Igjenn vist du vil ha faktautsagn finn et annet nettsted å være på.

6: Fint om du understreker hele setningen når du skal quote noen da måten du opperer virker mer som en dårlig journalist fra se og hør...

Hvordan kan du påstå at det utsagn at mennesker hadde pult rundt vist dem fikk lov til det ikke har noe med å pule rundt uten å få lov til det? Utroskap, altså å pule noen utenfor parforholdet uten partner sin samtykke. Blir jo umulig å ta deg seriøst vist du må ha alt inn med teskje...

Jeg tror du ikke helt skjønner hva denne diskusjonen går ut på jeg.. Dette er ikke om hvor mange sexpartenere man har, eller hvor mye sex man har, eller hvordan vi er skapt for å reprodusere oss og dermed ha sex med mange. Dette her går på utroskap, altså det å ha sex med andre mens man har en partner/er i et forhold. Hvis du ikke skjønner dette ser jeg ingen grunn til å diskutere videre med deg.

2, Hva er det du mener er sammenhengen med å overleve og det å være utro? Nå er jeg meget spent? Du mener man ikke kan overleve/føre genene videre når man er med én partner? Dessuten, man kan fint ha sex med mange når man ikke er i et forhold, men dette har absolutt ikke noe med den diskusjonen vi har her å gjøre. Ettersom dette som nevnt over gjelder utroskap.

3, Hva har egentlig andre pattedyr med dette her å gjøre? Er det mange andre pattedyr som går inn i forhold/forlover seg/gifter seg? Vi snakker om utroskap ikke sexdrifter eller hvor mye sex man har.. Du har HELT feil fokus i det du skriver. Man kan helt fint ha mye sex med en partner, ser/høres ikke ut som du har oppdaget dette enda.

5. Når man kommer med et utsagn er det vel vanlig at man sier hvorfor man kommer med det? Forresten, hva har det å finne folk seksuelt attraktive å gjøre med utroskap?

Pule rundt med samtykke vs uten. Newsflash, med samtykke heter det ikke utroskap.

Og ikke kom her og si at jeg må ha ting inn med teskje. 1, Det har ikke noe med denne diskusjonen å gjøre. 2, Jeg gikk ut av vgs med 5.6 i snitt - det er SVÆRT få ting jeg må ha inn med teskje. Vennligst hold deg saklig og til poenget. Det gagner ikke saken at du oppfører deg/skriver som en unge på 4 som akkurat har mistet smokken sin.

Og nei, jeg er ingen (dårlig) journalist fra se og hør. Dette har heller ikke noe med diskusjonen å gjøre. Du holder deg ikke spesielt saklig her. Jeg kan fint gå på deg også ettersom du har utrolig mange norske gramatiske skrivefeil, men jeg ser ikke helt poenget med det.

Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt opp til hver enkelt. For noen er det slik at de ikke kunne hatt sex med noen de ikke var glad i, mens andre ikke hadde hatt noe problem med å gjøre det. For meg tror jeg det handler mye om egenmoral og hvordan man ser på forhold generelt. Tar man lett på et forhold er det nok lettere å bli utro også. Samtidig så har man jo de som bedyrer at de elsker sin kjære og samtidig er utro. Så jeg tror rett og slett det handler om hvordan man selv klarer å styre sine egne følelser, og hvor moralen stopper dem.

Dette er ikke for meg noe som er særegent gutter, eller jenter for den saks skyld, men mennesker generelt - nemlig at vi er alle bygd opp forskjellig med ulike verdier, synspunkt og moral.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Jeg tror du ikke helt skjønner hva denne diskusjonen går ut på jeg.. Dette er ikke om hvor mange sexpartenere man har, eller hvor mye sex man har, eller hvordan vi er skapt for å reprodusere oss og dermed ha sex med mange. Dette her går på utroskap, altså det å ha sex med andre mens man har en partner/er i et forhold. Hvis du ikke skjønner dette ser jeg ingen grunn til å diskutere videre med deg.

2, Hva er det du mener er sammenhengen med å overleve og det å være utro? Nå er jeg meget spent? Du mener man ikke kan overleve/føre genene videre når man er med én partner? Dessuten, man kan fint ha sex med mange når man ikke er i et forhold, men dette har absolutt ikke noe med den diskusjonen vi har her å gjøre. Ettersom dette som nevnt over gjelder utroskap.

3, Hva har egentlig andre pattedyr med dette her å gjøre? Er det mange andre pattedyr som går inn i forhold/forlover seg/gifter seg? Vi snakker om utroskap ikke sexdrifter eller hvor mye sex man har.. Du har HELT feil fokus i det du skriver. Man kan helt fint ha mye sex med en partner, ser/høres ikke ut som du har oppdaget dette enda.

5. Når man kommer med et utsagn er det vel vanlig at man sier hvorfor man kommer med det? Forresten, hva har det å finne folk seksuelt attraktive å gjøre med utroskap?

Pule rundt med samtykke vs uten. Newsflash, med samtykke heter det ikke utroskap.

Og ikke kom her og si at jeg må ha ting inn med teskje. 1, Det har ikke noe med denne diskusjonen å gjøre. 2, Jeg gikk ut av vgs med 5.6 i snitt - det er SVÆRT få ting jeg må ha inn med teskje. Vennligst hold deg saklig og til poenget. Det gagner ikke saken at du oppfører deg/skriver som en unge på 4 som akkurat har mistet smokken sin.

Og nei, jeg er ingen (dårlig) journalist fra se og hør. Dette har heller ikke noe med diskusjonen å gjøre. Du holder deg ikke spesielt saklig her. Jeg kan fint gå på deg også ettersom du har utrolig mange norske gramatiske skrivefeil, men jeg ser ikke helt poenget med det.

Jeg ser ingen grunn til å diskutere med akkurat deg da du tydeligvis mangler evnen til å holde deg til temaet og begynner med unødvendige personangrep. Men vil såklart avslutte med noen få argumenter før jeg sier "adios"

Det virker som du ikke helt presterer å tenke utenfor ordet utroskap. Det virker som du ikke helt klarer å la tankene dine gå utenfor den lille trange boksen du tenker i.

Vist man skal diskutere hvorfor noen gjør en spesiell handling, så må man bryte ned det grunnleggende fakta om hva som får personen til å ha lyst å gjøre denne handlingen. i tillegg til å se på påvirkende faktorer som også vil gjøre denne handlingen mer fristende for personen. Derfor, innenfor temaet utroskap (sexuelle handlinger med en person utenfor ett monogamt partnerskap uten partners samtykke) så er det lurt å se på hvorfor mennesker har sex, og alt som hører med.

kan vel egentlig bryte ned alle dine argumenter med en enkelt setning:

Utroskap har med SEX å gjøre.

Det at en person får gode karakterer på skolen gir ingen garanti for at de er gode til å diskutere, dette viste jeg såklart på forhånd men fint å bli minnet på det.

takk for meg...

Endret av loffen90
Lenke til kommentar

edit: Jeg ser at jeg er ute med utrolig mange person-angrep her (i motsetning til visse andre), er meget tett i toppen, og har gode karakterer, (i motsetning til visse andre igjen) men likevel ikke kan diskutere. Så får vel bare pakke sammen sakene i en diskusjon som er "out of my league"

Får håpe jeg finner noen som er på mitt nivå til å diskutere på en annen gang. Jeg skjønner jo at ihvertfall joffen er på et helt annet nivå (høyere?!?) enn meg.

OT-edit2: Joffen, det heter ikke "vist man...", du må også gå gjennom bruken av "dem". Jeg ville spurt norsklæreren din om dette - jo før jo bedre.

Ha en videre fin dag alle sammen.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

I beg to differ. Hvis du liker å ha flere sexpartnere, så ikke inngå ett forhold fordi da vet du hva du får.. Jeg er av den typen som syns selve jakten er det beste og følelsen man får første gangen man har sex med ei ny jente. Derfor forteller jeg alle jenter jeg treffer at jeg ikke er ute etter i ett forhold, enn hvor mye de måtte ønske det.

Lenke til kommentar

(1)..sitter på griner på sine knær og sier "jeg mente det ikke, jeg elsker deg virkelig"

Ja da tror jeg faktisk på han..at han faktisk elsker dama si. Og kanskje faktisk mer en andre.

(2)Grunnen til at gutter ikke er utro, er ikke fordi dem ikke har lyst eller ønsker å ligge med en annen. Langt i fra.

Men mere fordi gutten er redd for å bli avslørt eller fersket. Og da vet vi at "helvete er løs"...og man begynner å vurdere om det er vert det. og 99% av gangene så er det ikke det.

Men jeg tror at dersom gutten derimot, fra en eller annen overmakt kunne fått en garanti om at kjæresten sin aldri noen sinne ville vite det. Så ville nok den 99% andelen vært betydelig MYE lavere.

Det at gutter har sexuale drifter ligger helt i naturen.

Det med utroskap, giftemål..samboerskap osv osv er menneskelagde regler, og som det biologiske mennesket vi er så vil jo selfølgelig kroppen vår forholde seg til naturen, og ikke disse reglene.

(1) Naiv.

(2) Bare piss i mine øyne, bare pga du sier det ligger i våres bioligi så har vi selv ingen kontroll over det er bare piss. Renspikka pisspreik.

Kanskje voldtektsmenn og andre folk ikke kan noe for det heller, kanskje folk som har blitt mishandlet når de var liten og som voksen går rundt å voldtar ikke kan noe for det.

Er snakk om å ha litt selvkontroll. Hjelpe meg. For en tråd, og kudos til det geniale trådnavnet "Derfor er gutter utro".

Endret av Léon_
Lenke til kommentar

(1)..sitter på griner på sine knær og sier "jeg mente det ikke, jeg elsker deg virkelig"

Ja da tror jeg faktisk på han..at han faktisk elsker dama si. Og kanskje faktisk mer en andre.

(2)Grunnen til at gutter ikke er utro, er ikke fordi dem ikke har lyst eller ønsker å ligge med en annen. Langt i fra.

Men mere fordi gutten er redd for å bli avslørt eller fersket. Og da vet vi at "helvete er løs"...og man begynner å vurdere om det er vert det. og 99% av gangene så er det ikke det.

Men jeg tror at dersom gutten derimot, fra en eller annen overmakt kunne fått en garanti om at kjæresten sin aldri noen sinne ville vite det. Så ville nok den 99% andelen vært betydelig MYE lavere.

Det at gutter har sexuale drifter ligger helt i naturen.

Det med utroskap, giftemål..samboerskap osv osv er menneskelagde regler, og som det biologiske mennesket vi er så vil jo selfølgelig kroppen vår forholde seg til naturen, og ikke disse reglene.

(1) Naiv.

(2) Bare piss i mine øyne, bare pga du sier det ligger i våres bioligi så har vi selv ingen kontroll over det er bare piss. Renspikka pisspreik.

Kanskje voldtektsmenn og andre folk ikke kan noe for det heller, kanskje folk som har blitt mishandlet når de var liten og som voksen går rundt å voldtar ikke kan noe for det.

Er snakk om å ha litt selvkontroll. Hjelpe meg. For en tråd, og kudos til det geniale trådnavnet "Derfor er gutter utro".

Hvordan forklarer du da, etter en undersøkelse..så viser det seg at over halvparten av oss har en eller annen gang i løped av livet hatt et sidesprang.

Kanskje du skal åpne øye litt, og inse at det faktisk ikke er SÅ unormalt som du kanskje tror.

Lenke til kommentar

Utroskap er langt fra unormalt.. Men vi skal fortsatt være VELDIG forsiktig med å generalisere og bagatellisere et utroskap ved å skylde på grunnleggende genetikk.

Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er utroskap et valg. Det er ikke bare noe som skjer av seg selv som man ikke kan styre, og alt bunner ned i respekt for sin partner og selvkontroll.

Har man såpass lite av begge to at denne genetiske programmeringen tar kontroll og man ender opp som utro, ja da har man ingen verdens ting å gjøre i et monogamt forhold.

Et forhold er helt basic en avtale mellom to mennesker at de skal holde seg til hverandre. Ingen tvinger de inn i det forholdet, og det er et 100% bevisst valg. Skal man dra en dristig paralell kan man se på det som en avtale mellom en arbeidsgiver og en arbeidstaker. Det holder rett og slett ikke mål og komme sent på jobb og skylde på at mennesket ikke er genetisk programmert til å stå opp klokken 06:00 på morgenen. Vi er genetisk programmert til å stå opp av sollyset, men det er fortsatt ingen grunn til å misholde kontrakten mot arbeidsgiver. Klarer man ikke møte opp til bestemt tid, så har man ingenting i det arbeidet å gjøre.

Klarer man ikke holde seg på matta, så har man ingenting i et forhold å gjøre.

Det ble satt veldig på spissen her, men det virker som om det måtte til for å få folk til å innse at utroskap absolutt ikke kan skyldes på genetiske grunner, og at det kun virker som en dårlig unskyldning og søking av bekreftelse for å kunne lette sin egen samvittighet.

Så TS.. Jeg lurer på.. Hva ville du egentlig prøve å få frem med denne tråden? Ville du påpeke grunnleggende genetikk som i såfall ikke har noe med utroskap eller denne delen av forumet å gjøre, eller er du på jakt etter letting av din egen samvittighet fordi du selv ikke har klart å holde deg på matta?

Lenke til kommentar

Jeg oppfatter at denne tråden handler mest om egen(e) moral og svakhet(er). Derfor vil jeg ikke komme med et utsagn som sier at "det er sånn".

Men jeg stiller spørsmål ved det som blir sagt om at det ikke er mulig å elske noen, selv om man har vært utro. Vet vi helt sikkert at det ikke er det? Kanskje utroskapet fant sted (nå er det snakk om enkelttilfeller, ikke langvarige sidesprang) og vedkommende angret seg veldig, spesielt når man ble konfrontert med det? Er det da ikke mulig å innse hvor kraftig man dreit på leggen og er redd for å miste det forholdet man hadde, men tydeligvis ikke satte helt pris på? Eller kanskje utroskapet kom av en svakhet hos den "skyldige", at man gir etter så snart man får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, muligens pga. dårlig selvtillit?

Jeg skal konkludere posten min med at jeg vet ikke. Men det kan være mulig, for vi er alle forskjellige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...