Gå til innhold

Gammelt og ubrukelig?


  

49 stemmer

  1. 1. Burde Windows XP dø ut fordi det er gammelt?

    • JA!! BRENN!!!
    • Nei, det er et veldig bra OS
    • Ja, Vista er myyyye bedre
      0
    • Ja, Windows 7 er sjefen nå
    • Nei, men foretrekker nyere
    • Ser det ut som jeg bryr meg..?


Anbefalte innlegg

Tasks that trigger a UAC prompt

 

* Running an Application as an Administrator

* Changes to system-wide settings or to files in %SystemRoot% or %ProgramFiles%

* Installing and uninstalling applications

* Installing device drivers

* Installing ActiveX controls

* Changing settings for Windows Firewall

* Changing UAC settings

* Configuring Windows Update

* Adding or removing user accounts

* Changing a user’s account type

* Configuring Parental Controls

* Running Task Scheduler

* Restoring backed-up system files

* Viewing or changing another user’s folders and files

* Running Disk Defragmenter

 

Blir dere seriøst ikke lei av alle de tingene..?

Jeg trenger ikke noen barnevakt. Jeg kjører kun programmer jeg vet hva gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt dette er administrative oppgaver som ikke skal være nødvendig hver bidige dag.

 

UAC er en erstatning for at brukere ikke skal kjøre som administrator. Dette kan hindre at skadelige programmer kan infisere hele systemet ditt og installere rootkits. Hvis du kjører som aministrator med UAC deaktivert, så får alle programmer mer eller mindre fritt spillerom på systemet ditt, og du vil ikke merke det engang.

 

Vi vet jo alle at de som sitter foran PC-en alltid er de beste til å bedømme om programmer er malware eller ikke... gjør vi ikke? Hmmm... jeg kunne sverget....

 

Hvis du vet hva UAC er, og hva det gjør, bør du også forstå at det er et nyttig verktøy mot skadelig programvare. Det er bedre å bli plaget hver fullmåne når en innstalerer et nytt program, enn at en mister kontroll over hele systemet.

Lenke til kommentar

Du gjør som du vil selvsagt ^^

 

Når det gjelder Windows XP, så synes jeg det er morsomt å tenke på hvordan folk er så glad i det nå, og hvor mye bråk det var rundt lanseringa. Det var vel så ille som Vista. Blåskjermer, programmer som ikke lenger fungerte, DOS spill sluttet helt å fungere blant annet (som vi klarer fint å leve med i dag, men det var et stort problem i 2002)

 

Det var egentlig langt mindre problemer fra XP til Vista, men det ble likevel et helvete.

 

Jeg forstår at bedrifter ikke vil bytte. Å skifte OS er utelukkende en vesentlig utgift. For hjemmebrukere er saken derimot en helt annen.

Windows 7 er bedre enn Windows XP helt objektivt sett, og det sier seg selv.

Programvare er som de fleste andre ting: nyere er bedre

Lenke til kommentar

I W7 kan man også få en mellomting når det gjelder endringer av vanlige innstillinger. Til standard er det flere plasser der man bare får UAC-tegn på knapper istedet for full UAC-prompt.

 

Du sier at comodo skal stoppe det. Spør comodo har skaden allerede skjedd, om comodo klarer å oppdage det i det heletatt. Et ekkelt nok rootkit går forbi omtrent alt av softwareløsninger for brannmur. Kun en hardwarebrannmur i mellom deg og nettet kan stoppe alt.

 

Tidsmessig så skal du trykke ja på utrolig mange UAC-prompter for å bruke mer tid på det, enn en enkelt virusfjerning, evt. reinstalasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...