Torbjørn Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Jeg ble litt overrasket over hvor vanskelig det var å finne rimelige 2-cpu systemer.. Jeg er i en situasjon hvor jeg gjerne vil kjøre 2 billige cpu'er med mange kjerner istedet for en dyr og bedre cpu. Finns det ikke HK/CPU som er egnet for dette? Ser bare 1 eller 2 og prisen går rett til himmels med en gang. Er ikke heller lett å si hvilke CPU'er som støtter dobbel cpu konfigurasjon heller syns jeg.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Nei dette finnes ikke... 4 kjerner på singlesocket eller 6'rn er veien å gå om du skal ha noe rimelig. Ellers må du nøye deg med gammelt utstyr ala Athlon MP. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Dual kan finne brukte quad cores til amd for 100-200$ per cpu + 350$ for nytt HK. Opteron quad2xxx serine fra 2 til 2.5 GHZ. Noen plasser bytte fra Quad core til hex core. Selger dem brukte cpu på Ebay. Kan få dual socet nvidia chipset for 250$, men ville heller valgt AMD chipset. Mulig bygge dual socet til 10k, men vet ikke hvor lurt det er. Ny oppset med dual Cpu, må du ha ca 15000-20000 For AMD/Intel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå