Theo343 Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 MistaPi: Honorar for en trykt BD plate? Det er ikke mange promille av prisen på spillet. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Det er viktig at MicroSoft får litt pes for dette. Publisherene kan bruke flere disker riktignok, men de har bare 6.8GB pr disk tilgjengelig på 360, når du tar bort reservert disk-plass. Hvis de skal bruke mere plass på å levere mere content med spillet til spillerene, så får de ekstra trykke-kostnader på plater og ekstra shipping-kostnader når de leverer spillet til butikk. Dette kan ikke reduseres. Det som derimot kan kostnads-reduseres er regelen om at publisherene må betale avgift pr. disk de bruker til Microsoft. Synes at Microsoft kan ta plattform-avgift betalt pr. spill, istedenfor pr. disk. Da kan de forhåpentligvis levere ett bedre produkt på plattformen - og spillerene får forhåpentligvis mere content når de kjøper spillet. Det som er helt sikkert, er at dersom ikke noen klager så blir ikke dette forandret, og spillerene ender opp som hoved-taperene, fordi det er de som må betale full pris for ett spill som egentlig kunne vært større, og i tillegg så må vi kanskje kjøpe resten av spillet som DLC senere. Siden det er sjelden DLC er gratis på alle konsoller, med noen få hederlige untak. Ser at det er mangen tidligere i tråden som klager på bruk av FMV. Har kranglet endel med både spill-utviklere og andre gamere, om samme sak. Mange nevner FMV som en uting uansett, men personlig så mener jeg at det er relativt sjelden koderene klarer å lage spillmotoren god nok til å å gjøre en bedre jobb enn animatørene, og renderfarmene de har tilgjengelig i film-skevenser. Eneste gangen jeg foretrekker realtime rendering istedenfor pre-rendering, er dersom du har characther customization, og masse eller tydlige interacktive områder. Ellers får vi som oftest bedre resultat med en god film, saumfart av grafikere på forhånd. Endret 21. februar 2010 av KongRudi Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Microsoft krever ikke honorar per plate alikevel? It was a simple kind of miscommunication. Microsoft does not charge a royalty per disc, but there is a cost of goods that goes along with manufacturing. - http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=1001 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Det som derimot kan kostnads-reduseres er regelen om at publisherene må betale avgift pr. disk de bruker til Microsoft. Dette hadde jeg aldri hørt om og det ville vært latterlig om de hadde det når de har begrenset plattformen til DVD. Det som forundrer meg er at MS ikke valgte å gå for HDDVD også som spillmedia når de først begynte å selge eksterne spillere til 360. Nyere konsoller burde bli solgt med HDDVD som selvf. kan spille gamle plater, andre måtte kjøpt det eksterne drevet, oppgradert det interne drevet eller valgt å kjøpe "fler DVD" utgaver av spillet. Det ville vært en god oppgradering av konsollen med intern HDDVD! Hvis de skal bruke mere plass på å levere mere content med spillet til spillerene, så får de ekstra trykke-kostnader på plater og ekstra shipping-kostnader når de leverer spillet til butikk. Dette kan ikke reduseres. Dette blir uansett småtteri. Ikke koster platen mange ørene og ikke veier den mye. Endret 21. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Det som forundrer meg er at MS ikke valgte å gå for HDDVD også som spillmedia når de først begynte å selge eksterne spillere til 360. Nyere konsoller burde bli solgt med HDDVD som selvf. kan spille gamle plater, andre måtte kjøpt det eksterne drevet, oppgradert det interne drevet eller valgt å kjøpe "fler DVD" utgaver av spillet. Det ville vært en god oppgradering av konsollen med intern HDDVD! Det ville fremmedgjøre Xbox360 for folk som ikke vet forskjellen mellom DVD og HDDVD eller forskjellen på spillet er på DVD eller HDDVD. Vinningen hadde heller ikke vært stor når det samme spillet også må komme ut på DVD. De eventuelle spill design begrensingene og valgene for å kunne legge spillet på flere DVD plater hadde da også vært der for HDDVD, og å bytte plate en gang iblant er ikke det største hinderet. Det ville også fordyre produksjonen og logistikken av spillene. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 De kan klage så mye de vil. Rimelig sikker på at Microsoft ikke kommer til å gjøre noe med dette på Xbox360. Og siden formatkrigen mellom HDDVD og Blu-Ray er avgjort for en stund siden, ser jeg ingen grunn til at oppfølgeren til Xbox360 ikke kommer til å ha Blu-Ray. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Derfor er det noe komisk å hele tiden lese om studioer som klager på DVD plassen Dette skjer oftere og oftere og review sites nevner oftere "kjøp PS3 utgaven for mer innhold" etc. Man får også av og til anbefalt å kjøpe PC utgaven fremfor 360 med årsak "25GB of contents vs the 360 version" etc. Seneste tittel med en slik anbefalning jeg var borti var vel DA:O. Endret 21. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) De kan klage så mye de vil. Rimelig sikker på at Microsoft ikke kommer til å gjøre noe med dette på Xbox360. Og siden formatkrigen mellom HDDVD og Blu-Ray er avgjort for en stund siden, ser jeg ingen grunn til at oppfølgeren til Xbox360 ikke kommer til å ha Blu-Ray. Med prisen på stand-alone Blu-Ray spillere har blitt såpass lav og sikkert enda lavere og mer utbredt til neste generasjons Xbox kommer ut er ikke nødvendigvis Blu-Ray film avspilling noe MS vil se på som must-have. Kanskje HDDVD eller en variant av den vil komme tilbake på nextbox. Eller vurders kanskje formater som HDVMD og DMD. Endret 21. februar 2010 av MistaPi Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Jeg håper heller at man til neste generasjon går fullstendig vekk fra snurrende Optisk media og går over til en tilpasset form for read-only nand-flash brikke som spillmedia. Jeg har en 8GB slik (vanlig skrivbar vel å merke) som i størrelse er litt større enn pekefingerneglen min, her hjemme. Hvis man lager slike nand baserte "cartridges" på fysisk størrelse med Nintendo DS mediaet så kan man få rimelig god kapasitet og leseytelse på disse. Samtidig som coverne blir på størrelse med Nintendo DS. På tide at de store, kraftige spillkonsollene tar et skritt vekk fra snurrende optiske plater nå. Endret 21. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 kommer aldri til å kjøpe x-box, og bare fordi den ikke har blu-ray Sony med PS3 er en klar vinner når det gjelder smarte løsninger DvD er utdatert Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Tja, å fjerne bakoverkompatibilitet var ikke så smart. Hadde nok vært en PS3 i huset om den fremdeles var med. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Da ble det vel en PS2 i huset? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Dessverre ikke enda. Vil helst ha det beste fra førstegenerasjons PS3 og Slim, i én og samme boks. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Tja, å fjerne bakoverkompatibilitet var ikke så smart. Hadde nok vært en PS3 i huset om den fremdeles var med. Bakoverkompatibilitet er vel egentlig et ikke tema. Hvem bryr seg? Du må jo ikke kaste den gamle konsollen fordi du har lyst på ny. Jeg er sikker på at folk mye heller ønsker seg rimeligst mulig konsoll hvor du får mest mulig high-tech for pengene. Og da er bakoverkompatibilitet det letteste å kutte når det kommer til vidreutvikling og priskutting på konsoller. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Jeg er enig med deg der. Kommentaren min var rettet mot Zpeed, som ikke ville kjøpe Xbox 360, bare fordi den ikke har Blu-ray. Jeg skrev heller ikke noe om å måtte kaste den gamle konsollen, selv om jeg ser på det som et pluss å ha færre bokser i TV-benken. Endret 27. februar 2010 av Bozzeye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg