Gå til innhold

Whey tech eller 100%whey protein

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Skal nå bestille protein pulver og lurer litt på hvilken jeg skal bestille.

Jeg har nå gått på whey tech (brukt 6kg til nå) men vurderer å gå over til 100%whey protein pga prisen.

.

Jeg har på ingen måte tenkt å bli sinsykt stor, men heller sterk i forhold til egenvekt og bra trent kropp (vil ligge rund 80kg +/- 5kg , med liten fettprosent og mye muskelmasse, og jeg er 172cm høy)

Elsker trening, men vil som sakt ikke bli for stor, men heller ikke spise for lite slik at jeg ødelegger kroppen/ ikke får nytte av treningen.

Trener styrke mandag, onsdag og fredag. Kondisjon (jogging/boksing) tirsdag og torsdag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100% whey = myse = halve proteinegenskapene.

Du burde ha et pulver som har myse og kasein, for eks 50/50.

Disse tilskuddene koster litt mer da råvaren til myse er billigst og det du har sjekket er ren myse.

Da har man utvalg som

ProZyme God men dyr 3kg

Myo Protein Like god. 3,1kg

M-factor Erteprotein så smaken er ikke så god, men man får 4kg til en god pris og kvaliteten er på topp.

Basic 80K /20M 4kg.

Siggy 1 Selger mye av det samme, ofte litt andre priser.

Utvalgene er mange, men man burde finne en fast butikk så man sitter med 20-25% rabatt på alle bestilligenr.

Fraktfritt over x kr / bestille 12/16kg osv lønner seg også om man har mulighet for det.

Endret av War
Lenke til kommentar

Merk deg at det er det proteinpulveret med mest laktose i.

Jeg ble så dårlig at jeg måtte kaste det, og jeg er ikke alene.

Det er litt lite K i det pulveret, dvs mest av M som er billigst.

Det er bedre en ingenting, men det er det eneste det er bedre en også.

Ikke meingen å rakke ned på noen produkter, men vil bare advare mot de værste.

Lenke til kommentar

Av de to du nevner, 100% whey. At WT har 80/20 blanding gjør det ikke verdt det dobbelte, det er i prinsippet fremdeles et myseprotein med mindre man begynner å komme opp mot 50/50.

Har personlig kommet til det punktet at jeg driter i alle disse små bagatellene som om proteinet absorberes fort eller sakte, om ZMA blir inntatt x minutter etter man sist fikk i seg kalsium, om forholdet mellom omega 3 og omega 6 er rett, og alt mulig annet bullshit som folk skal henge seg opp i. Like vel er fremgangen bra. Poenget mitt er: bruk energien din på å få det grunnleggende på plass, nok kalorier og nok protein. Resten utgjør en så marginal forskjell at de fleste aldri vil merke det.

For valg av proteinpulver er de viktigste momentene:

• Er smaken bra nok til å klare å leve med?
  • Er laktoseinnholdet lavt nok til at man ikke får diare?
  • Pris.

Har begynt å handle whey-80 fra gymgrossisten. Smaker greit nok, grisebillig, gratis frakt, vanligvis masse gratis stash med på kjøpet, og så sparer jeg 5-6 tusen i året som jeg heller kan bruke på ting som gir meg mye mer utbytte enn 50/50 blandingen i ProZyme. :)

Egentlig oppsummerer denne videoen dette bedre enn jeg klarer å formulere det:

Lenke til kommentar

Det kommer jo helt an på hvor opptatt man er av dette.

Noen sikter til opptak, men det er aminosyrene som er den store forskjellen.

De som brukes til muskelns styrke og de som brukes til musklens masse er forskjellige og kun den ene er i myse og den andre i kasein. For noen betyr dette nok til å velge et blandisnsprodukt.

Med erteprotein får man jo begge for 8kg pr 1000lapp.

638 pr 3,1 kg inkl frakt ligger mine myoProteinbøtter på nå.

295 pr 3 kg erteprotein inkl frakt.

Ved å ha rabatt samt kjøpe 12/16kg om gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...