havardbe Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hei, Har satt min Thomson 546i i bridge mode, men hvis jeg nå en dag skulle angre på dette, eller hvis jeg skulle måtte sende tilbake ruteren min, er det mulig å få NGT firmwaren flash'a igjen på noen måte? Har forøvrig satt en Asus N-16 (med dd-wrt) som router nå, og det fungere ypperlig. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Kva har du gjort? Har du lagt inn ny firmware for å sette den i bridge, eller har du bare endra innstillingar via Telnet? Om sistnevnte er det bare å resette den. Har du lagt inn ny firmware er det bare å sende den inn med den - det har eg gjort, eg høyrde ikkje noko. Det forutset rett nok at den fungerar, slik at dei kan legge inn sin eigen firmware igjen. Lenke til kommentar
havardbe Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 La inn ny firmware ja. Takk for svaret. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Låner denne tråden litt, for oppskrift for å sette NextGenTel's SpeedTouch 546v6 i bridgemode. Først, ta backup av routeren (user.ini) i tilfelle noe går galt. Telnet så mot 10.0.0.1 (SpeedTouch)(passord er Administrator), og skriv disse kommandoene: ppp relay flush eth flush atm flush ppp flush atm phonebook flush saveall atm phonebook add name=BrPPPoE_ph addr=1.33 atm ifadd intf=BrPPPoE_atm atm ifconfig intf=BrPPPoE_atm dest=BrPPPoE_ph ulp=mac atm ifattach intf=BrPPPoE_atm eth bridge ifadd intf=BrPPPoE_br eth bridge ifconfig intf=BrPPPoE_br dest=BrPPPoE_atm eth bridge ifattach intf=BrPPPoE_br saveall Vent noen minutter. Nå skal ruteren være satt i bridgemodus. Har brukt denne oppskriften, og fungerer utmerket. PPPoE-oppsett på router/pc: Brukernavn = P+kundenr - 10000 Passord= aktiverings passord HUSK AT DENNE KUN FUNGERER MOT PPPoE, IKKE PPPoA. Trenger du en telnet-klient for Windows, så kan du bruke PuTTY som du finner her. Endret 19. februar 2010 av Glenn Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Låner denne tråden litt, for oppskrift for å sette NextGenTel's SpeedTouch 546v6 i bridgemode. Først, ta backup av routeren (user.ini) i tilfelle noe går galt. Telnet så mot 10.0.0.1 (SpeedTouch)(passord er Administrator), og skriv disse kommandoene: ppp relay flush eth flush atm flush ppp flush atm phonebook flush saveall atm phonebook add name=BrPPPoE_ph addr=1.33 atm ifadd intf=BrPPPoE_atm atm ifconfig intf=BrPPPoE_atm dest=BrPPPoE_ph ulp=mac atm ifattach intf=BrPPPoE_atm eth bridge ifadd intf=BrPPPoE_br eth bridge ifconfig intf=BrPPPoE_br dest=BrPPPoE_atm eth bridge ifattach intf=BrPPPoE_br saveall Vent noen minutter. Nå skal ruteren være satt i bridgemodus. Har brukt denne oppskriften, og fungerer utmerket. PPPoE-oppsett på router/pc: Brukernavn = P+kundenr - 10000 Passord= aktiverings passord HUSK AT DENNE KUN FUNGERER MOT PPPoE, IKKE PPPoA. Trenger du en telnet-klient for Windows, så kan du bruke PuTTY som du finner her. For PPPoE er det der overkomplisert og unødvendig. Stegene: 1. disconnect ruterens pppoe session. 2. connect pppoe session fra pc bak ruter. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) For PPPoE er det der overkomplisert og unødvendig. Stegene: 1. disconnect ruterens pppoe session. 2. connect pppoe session fra pc bak ruter. Nå har jeg prøvd det, og det fungerte utmerket. Har 7.4.1.7-firmware på modemet mitt. Ser ut til at internet-lampa på modemet er mørk, men internett er da oppe. Og av en merkelig grunn fikk jeg også litt høyere hastighet. Endret 21. februar 2010 av Glenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå