Gå til innhold

Laptopen skrur seg av

Chihiro

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har de siste dagene prøvd å ha laptopen stående på om natten for å laste ned ting, men når jeg våkner om morgenen har den alltid skrudd seg av. Jeg har vært inne på strømalternativer og valgt at den aldri skal gå i hvilemodus, men det hjelper ikke, og jeg kan ikke finne noen andre innstillinger som har noe med saken å gjøre. Er det noen som vet hva dette kommer av? Taper mye tid når jeg ikke kan la nedlastninger stå og jobbe om natta =/ (har forresten en asus ul50vt hvis det har noe å si)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gjorde min på skolepc for ett år siden også, da leverte jeg den inn på IKT. De rensa vifta (lå MASSE støv i den) så var problemet løst!

Prøv det du også!

Skal bare være å skru av skruene rundt dekslet ved vifta. Hvis ikke kan det også være virus :-/

Lenke til kommentar

Fordi det er farlig å laste ned ting eller fordi det er farlig å laste ned ting om natten?

Laptopen er splitter ny, så det er nok ikke særlig mye støv i vifta (enda) og den blir heller ikke varm. Har ikke sett noen feilmeldinger, bare observert at laptopen er av når jeg våkner.

Men takk for svar i hvert fall!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Datavampyrer er et nytt virus som primært slår til på nattestid og suger livskraften ut av pcn din.

OT: Du er sikker på at du har valgt riktig under strømfunksjoner? Det er én for dersom pcn går på batteri og én innstilling for når ekstern strøm (laderen) er koblet til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Laptopen min, en gammel Acer Travelmate 4150 står også på 24/7 og aldri hatt noen problemer med den. Samme med damas IBM T60. Så jeg tror ikke det er relevant akkurat at det er en bærbar pc. :hmm:

Lenke til kommentar

Kan stå fint 24/7 ingen problem men tanke på den er kompakt bygget og uten støvfiler som gjer at laptopen er ein fin liten støvmagnet vill eg ikkje akkurat anbefale det. Men stopper ingen og bruke den 24/7 litt lurt og rense viftene ein gang i blant.

Men kan godt vere at han har glømt og ordne strøminstilingen for ekstern strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...