reminett Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hei! Jeg trenger et script som gjør følgende: Kjører kommandoen "internal-temp". internal-temp svarer f. eks med "23.43 C". Jeg trenger å få ut det foran punktum. I dette tilfellet: "23". Dersom output er over 23 skal kommando X kjøres. Dersom den er under 23 skal kommand Y kjøres. Ønsker også et separat script som ikke har noen if-setninger, men kun kjører en kommando ut ifra hvor mange grader det er. Eks: if grader = 23 then play 23.wav Noen som kan hjelpe meg med ifsetningene og hvordan jeg får evt grep til å konvertere "23.43 C" til "23"? Lenke til kommentar
torma Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Du kan bruke cut for å hente ut de to første tegnene, f.eks: internal-temp|cut -d. -f1 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 #!/usr/bin/env bash OUTPUT=`internal-temp | cut -d. -f1` # gt = greater than if [ "$OUTPUT" -gt "23" ]; then kjør kommandoen din her fi # lt = less than if [ "$OUTPUT" -lt "23" ]; then kjør kommandoen din her fi Lenke til kommentar
reminett Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Tusen takk, folkens! Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 #!/usr/bin/env bash OUTPUT=`internal-temp | cut -d. -f1` # gt = greater than if [ "$OUTPUT" -gt "23" ]; then kjør kommandoen din her fi # lt = less than if [ "$OUTPUT" -lt "23" ]; then kjør kommandoen din her fi Grei måte å gjøre det på, men når temperaturen er akkuratt 23 vil det jo ikke skje noe. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Jepp, fikset det selv Takk for tilbakemeldinger, folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå