griffin95 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hei fikk nesten sjokk, i morges da MPX.no hadde fått priser på 529,- på nesten hele butikken.VI GÅR FOR GULL Vi levde i spenningen her på jobb, og det var mye bedre stemning en når en sitter og venter på lottotrekningen foran tv'et. Men svarene kom etter noe timer med en kansellering: Ref 1: Din ordre har blitt kansellert. Dersom du ikke selv har bedt om dette, er årsaken sannsynligvis at produktet er utgått og ikke lenger kan skaffes. Ref 2. Hei. Pågrunn av feil i vårt prisverktøy så har prisene på vår side vært kr 529,- på alle produkter. Hvis du har kjøpt et produkt til kr 529,- og opplever at din ordre har blitt slettet så er dette som følger av feilprisingen. Vi henviser til punkt 3 i våre salgsbetingelser som må godtas før bestilling kan gjennomføres: ”MPX.no tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at bilde-/skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.” Har du bestilt med VISA/Mastercard så er summen reservert. Når bestillingen slettes så slettes også reservasjonen hos VISA/Mastercard etter 1-3 virkedager. Dersom du ønsker at reservasjonen skal slettes raskere så kan du ta kontakt med kortutsteder. Vi beklager det inntrufne og ber om forståelse for at systemfeil kan inntreffe. Med vennlig hilsen MPX.no AS Griffin Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hvis de har priset alle varene i butikken til 529,- er det selfølgelig feil og du burde skjønne det. MPX kan umulig selge varer med mange tusen kroner i tap. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 slikt skjer ganske ofte, og dreier seg som regel bare om en liten systemfeil i feks database.. men slikt har 99% av nettbutikker ved å forbeholde seg om feil i priser og info.. husker selv jeg fant 24" acer skjermer på amentio til 100kr stk.. bestilte seff 3 stykk, bare for å se, og for the lulz.. men ble jo seff kansellert.. men amentio takket for at jeg bestilte og ga varsel om feilen og da meg 200kr i gavekort Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) VI GÅR FOR GUll står det jo !!! Det er helg med ofte weekend tilbud !!!! De har tryghetsgaranti!!! Det står Før pris og NÅ pris !!! De reklamerer med Norges laveste priser i annonsene !!! Hva annet kan en be om, jo at lotto kupongen går inn i morgen hehehe..... dette var veldig morro på jobben der svært mange som tente på dette, ingen turde stå utenfor. Ja dette var mye mer artig en å vente på tippekupongen...........flere personer kappet om å låne ide-brikke for sparebanken (de har en som leser info fra kortet). Griffin Endret 19. februar 2010 av griffin95 Lenke til kommentar
qwert Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 men slikt har 99% av nettbutikker ved å forbeholde seg om feil i priser og info.. "Forbehold om feil" fritar ikke butikken for noe som helst ovenfor forbruker. Uten at jeg har sett noen nyere rettspraksis på området vil jeg tro at det må være snakk snakk om feil som er utenfor tilbudsgivers kontroll hvor innholdet har blitt "forvansket" etter at han/hun sendte den fra seg. Dette er praktisk talt aldri er tilfelle på nettet hvor man vil kunne forutsette at butikken utøver kontroll. Den opprinnelige kjøpsavtalen er i utgangspunktet bindende med mindre "[...] den til hvem erklæringen [ordrebekrefelse, for eksempel] er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse." Dessuten er det, selv om avtalen i utgangspunktet skulle være bindende, et krav på kjøper om at det ikke "vilde stride mot redelighet eller god tro, om han gjorde erklæringen gjældende". Se avtaleloven §32-33. Man kan alltids håpe på å gjøre et kupp når nettbutikkene åpenbart feilpriser, men rettslig kommer man neppe langt. Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Hei takk for utfyllende svar ja jeg har nå også tenkt i samme bane, men tar nå dette som et humoristisk tilfelle. Men jo det er nok noe og hente å se litt vider på forbruker-sidene, der jeg tror de var involvert i de som kjøpte billige amerikaturer til kr.10,- disse fikk etter litt media storm noen hudrelapper i kompensasjon. avis link Griffin Endret 19. februar 2010 av griffin95 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå