-=Petter=- Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hei I vista kunne man gå på nettverk og delingsenter og finne hva man delte. Hvor gjør man dette i Win7? Slik så det ut i vista..... Petter Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Prøv: start/kjør -> compmgmt.msc (skriv i søkefeltet)-> Under systemverktøy finner du "Delte Mapper" -> Og under der finner du igjen Delte ressurser! Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Prøv: start/kjør -> compmgmt.msc (skriv i søkefeltet)-> Under systemverktøy finner du "Delte Mapper" -> Og under der finner du igjen Delte ressurser! Ser jeg deler mass med dollar tegn bak. Default shares.. Hva er dette? Eller fungerte dette greit Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Prøv: start/kjør -> compmgmt.msc (skriv i søkefeltet)-> Under systemverktøy finner du "Delte Mapper" -> Og under der finner du igjen Delte ressurser! Ser jeg deler mass med dollar tegn bak. Default shares.. Hva er dette? Eller fungerte dette greit Flott! Det er shares som er skjulte. Om noen kobler til \\127.0.0.1\ (IPen til din maskin) så vil de kunne se de mappene som er delte UTEN dollartegn. Skriver de derimot f.eks \\127.0.0.1\C$\ Vil de kunne åpne også de mappene. Dollartegn er derfor et skjult share, som man bare har tilgang til så lenge man vet navnet på sharet+dollartegnet. Kanskje du ser C$ og lignende? Det vi da si at hele din C:\ partisjon er delt Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Da er jo det noe faktisk Windows 7 gjør av seg selv det da, kan jo umulig være bra... Men hvis man fjerner disse, alt vil da fungere som normalt på maskinen? Mener og huske jeg var bort ett eller annet at jeg fjernet deling totalt på en mappa, og da kom jeg ikke inn lokalt på den en gang. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Vista og Windows XP delar òg systempartisjonar som skjulte ressursar, så det er ikkje noko spesielt. Du må ha administratortilgang på maskina for å få tilgang til ressursane, så eg ser ikkje noko stort problem med det. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Nei da er det ikke noe stort problem nei.. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå