Gå til innhold

IPB3.0 oppgr.:Det nye designet på diskusjon.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjedde med å kunne gå til siste side i en tråd før man er inne på den?

Det er nok siden du er innen for antall sider som er maks i tråden, da trykker du på den siste siden istedet for "Siste" :)

Eg forstår ikkje heilt kva du meiner her, men so trur eg kanskje ikkje du forstod kva eXtreme-501 meinte heller. Reknar med han refererte til denne feilen:

https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=23

Lenke til kommentar

Tobjørn T.

Når man leser en tråd så viser det tre sidetall samt Første og siste hvis man befinner seg midt i tråden.

Gitt at det er 10 sider i en tråd og man er på side 8 så gjenstår det da 9 og 10 for å vise de tre sidene. Derfor er det ikke en "siste-knapp" i noen tilfeller siden den siste siden er blant de tre sidetallene som blir vist.

Føler jeg nå enten rotet det til mer eller oppklarte det :p

Edit: Leif

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Hva skjedde med å kunne gå til siste side i en tråd før man er inne på den?

Det er nok siden du er innen for antall sider som er maks i tråden, da trykker du på den siste siden istedet for "Siste" :)

Eg forstår ikkje heilt kva du meiner her, men so trur eg kanskje ikkje du forstod kva eXtreme-501 meinte heller. Reknar med han refererte til denne feilen:

https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=23

Det er det jeg mente :)

Lenke til kommentar

.

.

.

Det stemmer at det utføres en prosess for å fikse ting som dette, men på grunn av at vi har 15 millioner innlegg har det vel stort sett holdt på siden forumet ble oppgradert. Grunnen til dette er store forandringer med tanke på blant annet BBCode i IPB3, fordelen er at de nå har endret på hvordan BBCode fungerer slik at det ikke skal være nødvendig å gjøre noe lignende i fremtiden.

Hvis I nu havde TESTET en transistion til et nyt system ved at konvertere det gamle i et TESTMILJØ, og måske gøre dette tilgængeligt for betatestere, frem for at gå direkte live som det er sket her, så kunne I have sparet jer selv en masse surt/dyrt arbejde, og brugerne for en masse ærgerlser..... :whistle::no:

Det her er jo et helvede I har skabt jer selv at nu skulle BÅDE håndtere konvertering af gamle indlæg, gamle indlæg rettet i det nye, og rent nye indlæg i gamle tråde, måske med citater fra gamle indlæg... :cry:

Er det fordi hele teamet er så unge og uprofessionelle at I aldrig har prøvet at lave en stor opgradering af et system før? Eller får I lavet det af nogle eksterne der enten er dybt inkompetente, eller bevidst prøver at snyde jer ved at satse på at score kassen på at rydde op i kaos efterfølgende??... :devil::tease:

Lenke til kommentar

Tobjørn T.

Når man leser en tråd så viser det tre sidetall samt Første og siste hvis man befinner seg midt i tråden.

Gitt at det er 10 sider i en tråd og man er på side 8 så gjenstår det da 9 og 10 for å vise de tre sidene. Derfor er det ikke en "siste-knapp" i noen tilfeller siden den siste siden er blant de tre sidetallene som blir vist.

Føler jeg nå enten rotet det til mer eller oppklarte det :p

Edit: Leif

Oppklarte det meir, eg forstod iallfall kva du meinte no.

Hvis I nu havde TESTET en transistion til et nyt system ved at konvertere det gamle i et TESTMILJØ, og måske gøre dette tilgængeligt for betatestere, frem for at gå direkte live som det er sket her, så kunne I have sparet jer selv en masse surt/dyrt arbejde, og brugerne for en masse ærgerlser..... :whistle::no:

Det vart faktisk gjennomført beta-testing:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1197727

Lenke til kommentar

I en forumoversikt har det tidligere vært mulig å klikke på antall poster og se hvem som har postet i en gitt tråd. Så hvis man er i forumet "Tilbakemelding og bugfix for IPB3 oppgradering" så ser man at denne tråden har f.eks 300 svar, da kunne man klikke på dette tallet og se at f.eks TSP har 10 poster, Natrich har 20, og så videre.

Er det noen som vet om dette var en innebygd funksjon i den forrige versjonen av forumet, eller var det noe spesiallagd av folkene her. Jeg mener å ha sett samme løsning andre steder, så da gjetter jeg at det var en innebygd løsning og da frykter jeg at den ikke finnes i den nye versjonen. Det ville i så fall vært synd, for jeg likte den funksjonen...

Lenke til kommentar

Det er innebygd (trur eg), og du kan framleis gjere det. Men det går (endå) ikkje an i Mine innlegg, som er ein spesiallaga funksjon.

Åh ja, jeg ser at det skal være mulig når man ikke er i Mine Innlegg, men det fungerer likevel ikke. Trykker jeg på linken så står det "Laster" i en grønn rute øverst i midten av skjermen i ca et halvt sekund før den forsvinner. Dersom jeg høyreklikker på linken og velger åpne i ny fane, da får jeg mine egne brukerstats (antall poster hver måned). Rare greier...

Lenke til kommentar

Det er innebygd (trur eg), og du kan framleis gjere det. Men det går (endå) ikkje an i Mine innlegg, som er ein spesiallaga funksjon.

Åh ja, jeg ser at det skal være mulig når man ikke er i Mine Innlegg, men det fungerer likevel ikke. Trykker jeg på linken så står det "Laster" i en grønn rute øverst i midten av skjermen i ca et halvt sekund før den forsvinner. Dersom jeg høyreklikker på linken og velger åpne i ny fane, da får jeg mine egne brukerstats (antall poster hver måned). Rare greier...

Har nok skjedd noko feil når dei la inn brukarstats igjen, eg la inn melding i trackeren.

Lenke til kommentar

Med tanke på at dette er et av norges største forum, hvorfor endre på designet hvis folk er fornøyde med det?

Har det vært en diskusjon i en eller annen tråd her på forumet hvor folk hyler etter nytt design?

Jeg stiller meg helt nøytral i forhold til gammelt vs. nytt design.

Har ikke noe spesielt å klage på egentlig.

Lenke til kommentar

.

.

Det vart faktisk gjennomført beta-testing:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1197727

Da godt at vide at der var et testmiljø, men så da ENDNU mere pinligt at man satte det i drift når det ike engang virkede i testmiljøet... Men man har måske ikke set på resultatet? I givet fald er der ikke meget gavn af testmiljø... :wallbash:

Klikkede på en tilfældig af de tråde der blev nævnt i toppen af http://upgrade.diskusjon.no/ (Har prøvet flere, alle med samme fejl)

allerede på post #3 af http://upgrade.diskusjon.no/topic/443895-saapeboksen-naar-du-har-noe-du-vil-si/ er den gal... :wallbash:

Det er jo helt useriøst at tale om at noget har været testet når selv en så basal funktion som QUOTE ikke virker. :wallbash:

Også 'imponerende' at man ikke har opdaget at rettelse af gamle poster med en eller anden slags formattering (selv banale ting som bold) går totalt i smadder... :wallbash:

Det virker bare et sted mellem ikke synderligt professionelt og direkte inkompetent, at ikke tage alvorligt højde for konvertering/håndtering af selv de mest basale formateringer af flere millioner gamle poster ...

.... vi har 15 millioner innlegg ...

:realmad::sick::thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...