hamjar Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Spørsmål om HDR. Har aldri prøvd å mekke HDR-bilde for jeg er usikker på fremgangsmåten. Har lasta ned et program som heter Enfuse HDR. Hvis jeg mater 3 eller flere bilder som er over og undereksponert av samme motiv inn her, blir det da et HDR-bilde som kommer ut i andre enden? Setter pris på "enkle" forklaringer, da jeg ikke riktig forstår helt "stammespråket" mange bruker. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Søk litt.. Google it som det heter På youtube vil du finne feks: http://video.google.com/videosearch?hl=no&source=hp&q=Enfuse+HDR&oq=&um=1&ie=UTF-8&ei=umR-S7XpFZOPsAbKx-y8DQ&sa=X&oi=video_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CCcQqwQwAw# Lenke til kommentar
sven79 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hei du! Er gangske ny i HDR-verdenen jeg også... Men det er korrekt som du sier, ut kommer et HDR bilde når du mater inn tre bilder (HDR = High Definition Range, og betyr at man lager et bilde med større gjengivelsesnivå enn hva et vanlig bilde fra kameraet klarer. Kan fort bli litt kustige resultater dersom man ikke behersker teknikken ved å fremstille et bilde...) Kjenner ikke til programmet som du nevnte, men det fungerer sikkert. Kunsten er jo å lage et troverdig bilde med høy teknisk standard på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå