Gå til innhold

STALKER 1 - Mister liv utrolig fort...


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å like STALKER Shadow of Chernobyl nå. Problemet er at HP'en min synker stort sett hele tida.. Har brukt masse health-ting, men funker ikke. Har også prøvd med bandage..

 

Finnes det noe fin måte?

 

Tåler også maks to skudd fra fiende før dauer.. men kanskje normalt det.

 

Kan jeg få bedre armor? Har just vært i hula og drept noen. Skal inn i en base å knabbe noe.

 

Noen som kan hjelpe litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det en god stund siden jeg spillte stalker, men her har du en Stalker "wiki". Hvis du ser helt nederst på den siden så ligger de forskjellige typene armor og våpen du finner i spillet. Anbefaler SEVA suit. Den er uten tvil den som er best egnet. Du kan også bruke artifacts til healing, stopping av blødninger osv.

http://guides.gamepressure.com/stalker/guide.asp?ID=2675

Lenke til kommentar

Bra guide!

 

Bare kjipt at hver gang jeg tenkte "Yay, den artifacten har jeg!", stod det "this one is useless"..

 

Får bruke artifacter mer aktivt, sikkert de som "dreper" meg med radioaktivitet..

 

EDIT:

 

Her: http://guides.gamepr...ide.asp?ID=2629

 

 

 

Hvis du går ned til:

3. Meet with Doctor – part 2

 

Hvor fant han den digge rifla? Jeg har bare noe ubrukelige greier.. Tok meg ikke så god tid i kloakken men..

Endret av Jevrio
Lenke til kommentar

hehe husker ikke helt hvor de forskjellige våpen og sånt er på spillet. Du må bare se i guiden evt. Jeg bruker artifacts hele tiden. Nesten alle artifacts er radioaktive, så når du bruker de må du også bruke noen som har MINUS radiation. De vil kompensere for radiation. (hvis du har en som healer deg, og som har 2 i radiation, må du også bruke en artifact som har minst MINUS 2 i rad. Skjønner? ;) )

Lenke til kommentar

Til å begynne med har du kun ei vanlig Stalker jakke som ikke akkurat er skuddsikker så du dauer fort om du blir skutt på som du allerede har oppdaget.

Når det kommer til artifacts så har de forskjellige egenskaper men mange av de er radioaktive hvor du kommer til å dø av radioaktivtet om du har de i beltet med mindre du enten har en drakt som beskytter mere mot radioaktivitet en det artifacten gir eller har en annen artifact som absorberer radioaktivitet.

 

Til å begynne med i Cordon området er det lite med ammo for automatvåpen så om du får tak i et så sette det gjerne på single shot og sats på headshot istedenfor å spraye målet for det ender du bare opp med å gå tom for ammo og det funegrer generelt dårlig i stalker.

Skal du bruke automat så følge anbefalingen fra Ailens filmen der de anbefalte "short controlled burst".

 

Om du har med deg Viper 5 og AKM 74 /2 så vil du finne tilstrekkelig med ammo til å kunne utkjempe kamper ved å veksle mellom våpnene avhengig av hvilken ammo du finner.

I starten kan det være du må nøye deg med AKM 74 /2U men den får duge inntil du finner AKen uten U.

 

Ser at guiden slakter Viper 5 men det er et helt greit våpen og mange ganger bedre en pistol.

 

Når det kommer til Hagla er den mest effektiv på helt kloss hold samt mot dyr.

Ulempen er at den kun tar 2 skudd, men du kommer over ei pumpehagle senere i Yantar der du ramler over Snorks.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske så uenig med deg der ang. SEVAen.

Den er en bra drakt men om om du blir mye skutt på så brukes den opp relativt fort og du har penger får du kjøpt en annen drakt (ikke exoskellett) av mannen i baren til 160 000ru eller du kan vente til du kommer til Pripyat og finner den på et hotellrom helt gratis.

Husker ikke navnet på den nå men den er vel det beste drakta hva anngår omtrent alt.

Om du velger the secrete lab som avslutning i spillet så vil deler av bakken rundt kraftværket være dødelig å gå på men med den drakta overlevde jeg flere minutter på bakken.

Testa selvsagt også med exoskelett men den tåler det dårligere.

Lenke til kommentar

Perpyro, hadde helt glemt den, og jeg spiller med mods der jeg kan reparere utstyr, noe jeg hadde glemt at manglet i orginalen. Forresten er ikke den en unik exo? Husker den var veldig bra.

 

Jevrio, skaff deg masse "elektriske" artifacts, altså de som gir deg + i endurance og - i electric shoc. Skaffer du mange nok, og brae nok kan du spurte så lenge du vil uten at fyren blir sliten. Husk også å ikke ha for mye i inventorien(sekken) Bruk den blå boksen ved siden av Bar-mannen som bank. Du kan også bruke boksen i arenaen. Jeg husker ikke helt når du skal velge slutt, men det er ikke før du er helt inne i atomkraftverket.

Lenke til kommentar

Problemet med at du blir sliten er at du bærer med den for mye.

Holder du vekta under 50 kilo kan du gå normalt uten å bli sliten men om vekta ligger mellom 50 og 60 kilo vil du etterhvert bli sliten bare av å gå og over 60 kilo kan du ikke gå i det hele tatt.

 

Enkelte artifacts gjør at du blir fortere sliten så har du flere f.eks. 400+ helth artifacts så tar de av endurance som gjør at du fort blir sliten om du ligger over 50 kilo.

 

Har du derimot exo drakta kan du bære rundt på 70 kilo.

 

Advarsel!! Detaljer om spillets slutt i spoiler.

 

Når det kommer til de forskjellige sluttene så har du i realiteten 2 hoved valg.

Du kan enten velge å møte "the wish granter" som holder til inni reaktohallen i kraftverket.

Der vil sluttsekvensen avhenge av hvordan du har oppført deg gjennom spillet men spillet slutter der og sist men ikke minst alle alternativene til the wish granter er kjipe.

 

Alternativt kan du velger oppdraget "the secrete lab" istedenfor å gå inn i selve reaktorhallen, der får du ytterligere valg som enten gjør at spillet slutter i labben eller du plutselig befinner deg utenfor kraftverket der alt er kaos og du har soldater som teleporterer seg til der du er for å ta knekken på deg.

Nå har du en times tid med spilling forran deg før det endelig tar slutt.

Alt dette står å lese i gameguiden fra tidligere i tråden.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...