OnkelOnd Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg rekner med at jeg skal trykke på Nettverks- og delingssenter eller alternativer for Internett(?) Hei, Alternativer for Internett er riktig sted ja. Sikker på det ikke står Avansert oppe i høyre hjørne på skjermbildet som kommer opp når du trykker der? I så fall skal du trykke der det står Avansert og deretter på knappen Tilbakestill som skal komme etter at du har trykket på Avansert. Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg rekner med at jeg skal trykke på Nettverks- og delingssenter eller alternativer for Internett(?) Hei, Alternativer for Internett er riktig sted ja. Sikker på det ikke står Avansert oppe i høyre hjørne på skjermbildet som kommer opp når du trykker der? I så fall skal du trykke der det står Avansert og deretter på knappen Tilbakestill som skal komme etter at du har trykket på Avansert. Nå fikk jeg det til, men hjalp nok ikke så mye :/ Den tilbakestillingen ble aldri skikkelig fullført og maskinen låste seg bare. Lenke til kommentar
OnkelOnd Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Nå fikk jeg det til, men hjalp nok ikke så mye :/ Den tilbakestillingen ble aldri skikkelig fullført og maskinen låste seg bare. Du bør muligens få noen til å se på maskinen din. Uten at Internett Explorer fungerer kan du heller ikke på en enkel måte laste ned og prøve en annen nettleser. Det er likevel et par siste ting du kan prøve først. Du kan kontakte Acer: https://customercare.acer-euro.com/customercare/AcerService.aspx De kan kanskje hjelpe... Du kan prøve å resette hele maskinen. Du skriver du ikke finner noen disk, men mange Acer maskiner har en slik funksjon innebygget. Limer inn en enkel beskrivelse av hvordan: 1. Power on the machine 2. At the white ACER BIOS screen, hold the “Alt” key and press the “F10” key simultaneously to start Acer eRecovery 3. Once eRecovery has loaded, click “Restore to Factory Default Settings” 4. Click “OK” to continue 5. From here, the eRecovery process will update all the data on the C: drive and restore a fully functional factory image (approximately 10 minutes). 6. Once eRecovery has run, press “OK” to reboot unit Husk bare på å flytte alle dokumenter, bilder osv over på disk D, en minnepenn eller ekstern harddisk da operasjonen over vil slette alt på disk C og dermed trolig også "Mine dokumenter", "Mine bilder" o.l. Du blir også nødt til å installere programmer (som spotify) du bruker på nytt etterpå. Har egentlig ikke så veldig mye mer å bidra med, så vil bare ønske deg lykke til! Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Nå fikk jeg det til, men hjalp nok ikke så mye :/ Den tilbakestillingen ble aldri skikkelig fullført og maskinen låste seg bare. Du bør muligens få noen til å se på maskinen din. Uten at Internett Explorer fungerer kan du heller ikke på en enkel måte laste ned og prøve en annen nettleser. Det er likevel et par siste ting du kan prøve først. Du kan kontakte Acer: https://customercare.acer-euro.com/customercare/AcerService.aspx De kan kanskje hjelpe... Du kan prøve å resette hele maskinen. Du skriver du ikke finner noen disk, men mange Acer maskiner har en slik funksjon innebygget. Limer inn en enkel beskrivelse av hvordan: 1. Power on the machine 2. At the white ACER BIOS screen, hold the “Alt” key and press the “F10” key simultaneously to start Acer eRecovery 3. Once eRecovery has loaded, click “Restore to Factory Default Settings” 4. Click “OK” to continue 5. From here, the eRecovery process will update all the data on the C: drive and restore a fully functional factory image (approximately 10 minutes). 6. Once eRecovery has run, press “OK” to reboot unit Husk bare på å flytte alle dokumenter, bilder osv over på disk D, en minnepenn eller ekstern harddisk da operasjonen over vil slette alt på disk C og dermed trolig også "Mine dokumenter", "Mine bilder" o.l. Du blir også nødt til å installere programmer (som spotify) du bruker på nytt etterpå. Har egentlig ikke så veldig mye mer å bidra med, så vil bare ønske deg lykke til! Nå fikk jeg det til, og maskinen er så god som ny Og ikke minst, internetten funker!! Tusen hjertlig takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå