Mariss Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hei! Jeg har et problem med min acer- maskin, og det er at det ikke er mulig å bruke internett. Andre ting som spotify, bilder og lignende går helt fint, det er internettet som er problemet. Det som skjer er at jeg kommer innpå internett, skiver/ trykker på selve siden og den klikker. Er ikke mulig å gjøre noe. Så det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre eller hva det kan være? Eg tenker det mest sannsynlig er noe virus greier, men jeg har ikke noe peiling på dette, så jeg vet ikke hva jeg selv eventuelt kan gjøre for å få orden på dette. Noen forslag? Hadde jeg satt stor pris på Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hvilken nettleser bruker du? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hva nøyaktig gjør du når "internetten" din klikker? Kanskje du burde ringe bredbåndsleverandøren din for feilsøk/feilmelding. Evt få noen til å se hvilket ledd det er som svikter. (dataen din, trådløs router (gjerne grå eller svart boks med antenne på), eller modem (også grå eller svart boks, men denne er direkte tilkoblet til telefonuttaket i veggen din, kabeltv uttaket eller annet). Eller om det er et teknisk problem hos selve leverandøren. Lenke til kommentar
OnkelOnd Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 I og med at Mariss sier spotify fungerer er det neppe noe med med linjen... Ellers hadde det som Sigurdl sier vært greit å vite hvilken nettleser det er og en litt mer detaljert beskrivelse av hva som "klikker". Har du prøvd med en annen nettleser? Både Opera, Firefox og Chrome er gode alternativer. Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 I og med at Mariss sier spotify fungerer er det neppe noe med med linjen... Ellers hadde det som Sigurdl sier vært greit å vite hvilken nettleser det er og en litt mer detaljert beskrivelse av hva som "klikker". Har du prøvd med en annen nettleser? Både Opera, Firefox og Chrome er gode alternativer. Hvordan finner jeg ut hvilken nettleser jeg har da? Jeg har Windows Vista, om det har noe å si? Det som skjer er at med en gang jeg klikker meg innpå internett og skriver eller trykker på siden, klikker den. Altså det er ikke mulig å få kontakt med maskinen, blir bare til at jeg må skru den av med av/på- knappen. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 I og med at Mariss sier spotify fungerer er det neppe noe med med linjen... Ellers hadde det som Sigurdl sier vært greit å vite hvilken nettleser det er og en litt mer detaljert beskrivelse av hva som "klikker". Har du prøvd med en annen nettleser? Både Opera, Firefox og Chrome er gode alternativer. Hvordan finner jeg ut hvilken nettleser jeg har da? Jeg har Windows Vista, om det har noe å si? Det som skjer er at med en gang jeg klikker meg innpå internett og skriver eller trykker på siden, klikker den. Altså det er ikke mulig å få kontakt med maskinen, blir bare til at jeg må skru den av med av/på- knappen. Aha. Da er det selve datamaskinen din som trenger litt omsorg. Gjerne av en databekjent venn eller service hos den databutikken du kjøpte varen hos. For meg virker det som det du beskriver er at internett programmet du bruker krasjer (låser seg og forblir sånn). Dette kan lett løses av en kyndig. Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Før vi konkluderer med at datamaskinen er for gammel, kan du kanskje fortelle oss hvor gammel den er? Når dere åpner spotify, tar det lang tid? Er datamaskinen generelt treg, eller er den helt normal? Hvis du ikke vet hvilken nettleser du har, har du Internet Explorer. Bilde du trykker på for å åpne den er en blå "e" tenker jeg! HVIS datamaskinen er helt normal vanligvis, og dere kanskje har noe virus, løses dette på to måter: 1: Få tak i et skikkelig antivirus program og kjør det! Helst flere ganger! Bruk også et spyware program når dere er i gang! 2: Formater datamaskinen! Da blir ALT slettet, men den vil være god som ny igjen! Som nevnt tidligere kan dere også prøve med en annen nettleser. Dere finner alle de største gratis ved å google dem! Kan anbefale dere å bruke Firefox, Opera eller Safari Lykke til Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Før vi konkluderer med at datamaskinen er for gammel, kan du kanskje fortelle oss hvor gammel den er? Når dere åpner spotify, tar det lang tid? Er datamaskinen generelt treg, eller er den helt normal? Hvis du ikke vet hvilken nettleser du har, har du Internet Explorer. Bilde du trykker på for å åpne den er en blå "e" tenker jeg! HVIS datamaskinen er helt normal vanligvis, og dere kanskje har noe virus, løses dette på to måter: 1: Få tak i et skikkelig antivirus program og kjør det! Helst flere ganger! Bruk også et spyware program når dere er i gang! 2: Formater datamaskinen! Da blir ALT slettet, men den vil være god som ny igjen! Som nevnt tidligere kan dere også prøve med en annen nettleser. Dere finner alle de største gratis ved å google dem! Kan anbefale dere å bruke Firefox, Opera eller Safari Lykke til Datamaskinen min er vell rundt to år nå, så den er ikke særlig gammel. Har hatt litt trøbbel med maskinen min før, har vell vært litt uforsiktig med den. Men nå den siste tiden har den vært helt ok, ikke noe særlig treg. Jeg har NOD32 Antivirus, og har kjørt igjennom den noen ganger, uten hell. Har vell egentlig ikke blitt fullført alltid heller, pga. at den har klikket, slått seg av osv. Hvordan formaterer man maskinen? Er det noe en totalt amatør som meg kan gjøre, eller må man ha profesjonell hjelp? Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Alle kan formatere datamaskinen, men om du faktisk vil gjøre dette er det litt jobb... Eller, ikke jobb, men tidkrevende! Hvis du klarer å finne Windows CDen din, og faktisk vil dette, kan jeg sette opp en enkel guide for deg! Da bare formaterer du mens du ser igjennom guiden på en annen datamaskin samtidig! Det er ikke vanskelig! OBS: Husk, en formatering vil slette ALT! Endret 19. februar 2010 av NatroN Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Alle kan formatere datamaskinen, men om du faktisk vil gjøre dette er det litt jobb... Eller, ikke jobb, men tidkrevende! Hvis du klarer å finne Windows CDen din, og faktisk vil dette, kan jeg sette opp en enkel guide for deg! Da bare formaterer du mens du ser igjennom guiden på en annen datamaskin samtidig! Det er ikke vanskelig! OBS: Husk, en formatering vil slette ALT! Det hadde vært kjempeflott viss du gidder! Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Oki doki! Finn Windows CDen din aller først! Hvis dette er en datamaskin som er bygd av et selskap, som for eksempel Fujitsu Siemens, Dell eller Acer, vil CDen hete noe som: "Windows System Recovery" Hvis ikke, vil du finne en boks med Windows merket på seg! Si ifra når du har dette, og vet hvilken versjon av windows du faktisk kjører, så skal vi rulle ballen i gang Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 NatroN: husk at det kan være han har eit recovery system inne på pc-en allerede slik at han kan trykke f11 eller noe lignende så formaterer den selv. Kan jeg spør hva slags PC det er? Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 NatroN: husk at det kan være han har eit recovery system inne på pc-en allerede slik at han kan trykke f11 eller noe lignende så formaterer den selv. Kan jeg spør hva slags PC det er? Det er en Acer.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Høres ut som jævlig overkill å formatere maskinen. Prøv å slette cache og cookies i nettleseren i første omgang. 1) Åpne internet explorer 2) Klikk på Verktøy, Alternativer for internett og deretter Slett. 3) Slett de data du ønsker å fjerne ved å klikke på "slett filer", "slett informasjonskaspler" og "slett logg" Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Høres ut som jævlig overkill å formatere maskinen. Prøv å slette cache og cookies i nettleseren i første omgang. 1) Åpne internet explorer 2) Klikk på Verktøy, Alternativer for internett og deretter Slett. 3) Slett de data du ønsker å fjerne ved å klikke på "slett filer", "slett informasjonskaspler" og "slett logg" Men hele problemet er jo at jeg ikke får brukt internett. Den bare låser seg med en gang jeg trykker på noe -,- Så jeg tviler på at jeg får gjennomført det der, men jeg kan prøve.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Du kan jo alternativt laste ned Firefox og prøve en skikkelig nettleser http://firefox.no Får du ikke til å gjøre noe i IE, så prøv maskinen i sikkermodus med nettverk (Trykk F8 før Windows starter opp). Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Oki doki! Finn Windows CDen din aller først! Hvis dette er en datamaskin som er bygd av et selskap, som for eksempel Fujitsu Siemens, Dell eller Acer, vil CDen hete noe som: "Windows System Recovery" Hvis ikke, vil du finne en boks med Windows merket på seg! Si ifra når du har dette, og vet hvilken versjon av windows du faktisk kjører, så skal vi rulle ballen i gang Beklager at jeg svarer sent, men jeg har altså ikke funnet cden til maskinen min. Men kan jeg kjøpe en slik cd, eller er den veldig dyr? Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Ja! Det er operativsystemet ditt, og om du skal kjøpe nytt blir det 1 høvding ivertfall... Lenke til kommentar
OnkelOnd Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hei Mariss, Er det bare når du trykker på den blå E'en (Internet Explorer) at pc-en din klikker? Spotify og andre program virker? I så fall kan du prøve å tilbakestille Internet Explorer. Gå på startmenyen og finn kontrollpanelet. Der skal du ha et valg som sier Internet Options. (Velg classic view hvis du ikke finner det. Åpne den og velg folderen Advanced oppe i høyre hjørne. Du skal nå se en Reset knapp. Trykk denne og la den jobbe seg ferdig. Prøv om ikke det kan løse problemet ditt. Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Hei Mariss, Er det bare når du trykker på den blå E'en (Internet Explorer) at pc-en din klikker? Spotify og andre program virker? I så fall kan du prøve å tilbakestille Internet Explorer. Gå på startmenyen og finn kontrollpanelet. Der skal du ha et valg som sier Internet Options. (Velg classic view hvis du ikke finner det. Åpne den og velg folderen Advanced oppe i høyre hjørne. Du skal nå se en Reset knapp. Trykk denne og la den jobbe seg ferdig. Prøv om ikke det kan løse problemet ditt. Jeg kom meg innpå kontrollpanelet, og trykte på "Nettverk og Internett", men så kom jeg meg ikke så mye lenger. Det kommer opp flere punkt: Nettverks- og delingssenter, Alternativer for Internett, Windows- brannmur, Personer i nærheten, Synkroniseringssenter og Symantec LiveUpdate. Jeg rekner med at jeg skal trykke på Nettverks- og delingssenter eller alternativer for Internett(?) Innen disse punktene står det i hvertfall: Nettverks- og delingssenter: Vis nettverksstatus og -oppgaver, kople til nettverk, vis nerrverksdatamaskiner og -enheter, legg til en enhet i nettverket og konfigurer fildeling. Alternativer for Internett: endre startside, behandle weblesertillegg og slett webleserlogg og informasjonskapsler. Oppe i høyre hjørne er det ikke annet en Encrypt File, Decrupt File og Open/close PSD. Jeg har ikke peiling på dette området, og er godt mulig jeg er helt på villspor. Men det var slik jeg forsto det i hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå